/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Hvad er forskellen
Fra : Basse84
Vist : 692 gange
20 point
Dato : 02-06-15 15:52

Jeg har været inde på Citti hjemmeside i flensborg for at finde billig kød, men så finder jeg 2 forskellige tilbudsaviser, en non/food dansk & en på tysk men vidt forskellige priser.

Men hvad er forskellen på disse og kan sku godt være det bare er mig, men kan man tage efter den på tysk?

http://www.citti.dk/tilbud

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-06-15 16:03

Selvfølgelig kan man da tage efter den billigste - man tager da bare folderen med og præsenterer dem for hvad de selv skriver...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-06-15 16:09

Priserne gælder jo uanset hvilket sprog man taler...

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 02-06-15 17:05

Nu bor vi tilfældigvis kun 20 min. kørsel fra City, og handler der jævnligt,
City er ikke det billigste sted at købe kød i Flensborg,
men de har bedre kvalitet end mange andre supermarkeder, eksempelvis Real i Förder Park.

I hvert fald bedre end den roast beef jeg købte her i brugsen i søndags til 134 kr, endda inderlår, sjældent har vi fået så sejt kød, og det kniber selv for vor lille hund at tygge den.

I City går du typisk rundt, ind til billig konserves, og så området for udlændinge, kun eksport,
hvor du skal udfylde en eksport erklæring, øl og vand i dåser uden pant, så længe det varer.

Så passerer du et stort område med alskens frugt og grønsager, og så vin i flasker og pap,
her vil det normalt være billigere at handle i grænse butikkerne på vej hjem.

Så kommer du forbi et fantastisk område med alskens oste, derefter skinker og pølser,
her kan jeg anbefale Schwartswalder skinke og Ungarnsk Edel Salami.

Til venstre herfor er der et stort område med mælk og ost, her køber vi typisk Land yougert
og en fransk ost Petite Brie, nu betyder petite jo lille, men den er kæmpe stor.

Og så først kommer du hen til selve kød afdelingen, hvor du skal trække et nummer,
og du vil finde alskens kød i god kvalitet til moderate priser, men nok billigere i Lidl?

Så går der en rulletrappe op til første salen, hvor der kosmetik, havesager med mere.

Hen imod kasserne er der alskens slik, men det køber vi ikke.

Og momsen er jo kun 7 % på fødevarer og 19 på vin og øl.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-15 17:27

Undskyld jeg læste ikke om forskellen i priser,
City udsender ofte tilbud også her på dansk, og de er normalt lidt dyrere end de tyske.

Nu har jeg en grænsekonto, og betaler altid der i €, men i kroner i grænsebutikkerne.
For at undgå gebyr, men begge steder har de yderst rimelige veksel kurser...

I kød området vil du naturligvis se priser i €, men der vil være tilbud,
så svært at svare på en specifik forskel i pris, har du et konkret eksempel?

Kommentar
Fra : Basse84

Dato : 02-06-15 18:48

nej der er som sådan ikke noget specifik eksempel, men syntes bare hvis man ser den tysk udgave af avisen så er kødet meget billigere i forhold til hvis man ser i den danske, men det kan være det bare er mig der har det sådan

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-06-15 21:50

Citat
men det kan være det bare er mig der har det sådan

Det kan vel ikke være dig der "har det sådan" enten er prisen vel det ene eller også det andet -
det skulle da for pokker ikke være så svært at se om prisen er det ene eller det andet???

Godkendelse af svar
Fra : Basse84

Dato : 02-06-15 22:26

Tak for svaret svendgiversen.