/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vægt afgift
Fra : mig-selv
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 31-05-15 23:58

Får man ikke en melding over EBoks/ PBS at nu skal der betales - om ikke andet så et Giro-nummer.
Bare så jeg kan betale
Har været på Borger/Skat.dk men kan ikke se andet end den skal betales 1-6
eller kan de være udsat til 1-7 hvilket lyder mærkeligt når den står som opkravning i morgen, og jeg har ikke modtaget et girokort, da jeg mener at have tilmeldt den PBS.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-06-15 00:04

Så skal det fremgå af din betalingsoversigt.
Hvornår betalte du sidste gang?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-06-15 04:17

Du må vide hvornår du sidst har betalt.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-06-15 07:56

Hvis du har tilmeldt betalingen til PBS,skulle du kunne se det på "fremtidige betalinger"eller under "fast overførsel".

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-06-15 09:39

Gå i din netbank og under betalingsservice er der en aftaleoversigt så du kan se om vægtafgiften er tilmeldt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-15 17:31

Der er åbenbart ikke tilmeldt PBS, og senest betalt 7/1
http://spic.dk/index.php?view=7551433172392
Den er åbenbart sent ud, men har ikke modtaget noget
http://spic.dk/index.php?view=4051433172450

Så kan jeg ikke bare betale de ½ årlige 1110 på første billedes konto nummer?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-06-15 18:08

Det skal først være betalt 7/7, så du får opkrævningen om et par dage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-15 19:02

Den gamle betaling er kun gyldig/ dækker til 31/5, så jeg kan ikke tro at jeg skal vente en måned mere.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-15 19:45

Det har du så nok ret i, så må den gamle være for en afkortet periode, og jeg melder pas.
Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-15 20:30

Tak for svaret hjkofoed.
Nu er den så manuelt betalt, så skulle der ikke være problemer med at få rykket pladerne.
Brugte de gamle Girokort indbetalings oplysninger

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-15 22:03

Opdatering!!

Nu kan jeg så se at den er betalt på Skat, MEN den er imellem tiden steget til 1190.- så der kommer sgu nok en rykker på hele skidtet - alligevel.
http://spic.dk/index.php?view=5461433448094

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-06-15 22:12

Mega surt, håber du er heldig, så det er uden gebyr.
Du har trods vist vilje til at betale, selvom kortet åbenlyst er havnet i en fremmed postkasse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-15 20:44

Citat
Du har trods vist vilje til at betale, selvom kortet åbenlyst er havnet i en fremmed postkasse.

Posten er til at grine af hos mig, ´kassen´ hænger/sidder noget med 30* for skævt, samt store forsendelser smider de ind af katte-lemmen, i stedet for at skrive POST TIL AFHENTENING
Ikke KAT der ikke kan komme ind for Post...

Men, tvivler på at Policen vil nakke pladerne for det, MEN undgår næppe en rykker da de skal have resten opkrævet.
Og i den forbindelse kunne de JO lige finde de RIGTIGE priser/data frem på diverse hjemmesider.
Nå, betaler med glæde det er trods alt kun 65.-

Men tak for svar osv.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-06-15 00:03

Selv tak.
Jeg føler mig bedraget, når jeg udsættes for manglende opkrævninger/orienteringer/indkaldelser.
Så jeg tænker du har det på samme måde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-06-15 11:04

Seneste?
Den skal først betales 1-7 - så det jeg havde indbetalt kom retur.
Samt det omsider lå i min EBoks...

Så jeg må have misforstået noget.