/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
eu-knallert
Fra : Jackie79b
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 19-06-03 14:34

Skal man have bilkørekort til en eu-knallert også selvom man er over 18år?
Må man køre på motortrafikveje og lignende? Eksempel: stor vej hvor det er forbudt for gående og cyklister at færdes?

Accepteret svar
Fra : casacow72

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-03 15:43

Hej du skal ha kørekort til bil
Du må IKKE køre på motortrafikveje,det giver en bøde.
P.S Husk det giver bøde hvis du køre hurtigere end 50 i byen,dit kort bliver taget hvis du overstiger 70 procent.
Husk det når du laver den ulovlig...(Protuna)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-06-03 16:07

faktisk for du en bøde hvis du køre mere end 45 km/t da det er den hastighed du må køre ifølge registreringspapirene, men da politiets fartmålerapperatur, altid er misvisende får du nok ikke en bøde for en 5 kmt overskridelse..

de største veje du må køre på er alm. landeveje.

motorveje og motortrafikveje skal du holde dig fra, også mere af hensyn til dig selv. men også steder hvor der må køres med knallert, skal du holde dig fra, da det gælder kun ikke indregitreret knallerter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 16:21

Fjordglimt har spurgt panserne - de siger man må køre på motortrafikvej med en 45!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-06-03 16:31

3773>>har du prøvet at køre på en motortrafik på en 45, det har jeg og jeg er glad for at jeg sidder her i dag, folk køre som åndsvage.....men korrekt motortrafikveje er lovlige og motorveje er ulovlige, men for ens egen skyld bør man om muligt holde sig fra dem begge.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 16:36

Enig, det lyder også blødt at det overhovedet er lovligt, men sådan er der jo så meget.

Godkendelse af svar
Fra : Jackie79b

Dato : 22-06-03 23:39

Tak for svaret casacow72.