/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RAR FILER
Fra : bjarnebr
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 26-04-15 23:40

Jeg har downloadet et program der er pakket som en rar fil, hvad skal jeg bruge til at åbne den med?
Jeg har Windows 8,1 og MS Office 2013

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-15 00:02

Programmet "WINRAR"
kan hentes på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-15 00:13

7-zip er gratis og fremragende til alle slags pakkede filer, vælg om du har 32 eller 64 bit computer, 32 bit kan køre på begge men 64 bit kan kun køre på 64 bit computere så hvis du er usikker så vælg den øverste download:
http://www.7-zip.org/

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 27-04-15 01:17

Kan winrar køre på en 64 bit maskine?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-15 02:14

Citat
Kan winrar køre på en 64 bit maskine?
Ja det kan den, hvis du klikker på linket vil hentningen af den danske 64 bit versionen begynde, det er en prøveversion som du skal betale for engang:
http://www.rarlab.com/rar/winrar-x64-521dk.exe
linket er fra Winrar hjemmesiden:
http://www.rarlab.com/

7-zip er gratis hvorfor vil du vælge Winrar

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 27-04-15 07:52

Jeg genkendte Winrar som et navn jeg engang har hørt før, men 7-zip har jeg aldrig hørt om før.
Men nu vil jeg prøve det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-15 15:30

7-Zip har jeg brugt i årevis på 32 bit platformen ..og med succes på 64 bit:

Som o.v.n. http://www.7-zip.org/download.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 28-04-15 11:05

7 zip et godt billigt program (GRATIS)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-15 11:38

7 Zip findes også som portabelt program til at have med på en memorystick.

http://portableapps.com/

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-04-15 01:05

Jeg har prøvet at hente 7 Zip men det ville ikke installere mit program, derfor har jeg hentet Winrar i en prøveversion.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-04-15 01:06

Har nu fået installeret programmet via Winrar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-15 20:15

Citat
Jeg har prøvet at hente 7 Zip men det ville ikke installere mit program

Sikkert for du bare har klikket på Rar filen, du skal H-Klikke på den og så vælge ÅBN MED..men den burde stadig vise en mappe med indhold eller fejl melding, ved at klikke på den.
Klikker du bare på den, får du vist indholdet i mappen, som du så kan trække ud? hvor du vil have det.
7Zip eller WinRar kan ikke installerer programmer(med mindre du laver den til EXE fil, og dem skal man som regel holde sig fra, med mindre man ved hvor og hvad det er for noget) de kan kun udpakke filerne der ligger i den komprimerede Rar-fil og selv på den måde er der mange andre måder at gøre det på, jeg H-klikker og vælger udpak til = mappe eller bare udpak.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-05-15 21:40

Tak for svaret yearhouse.