/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adressekartoteket, kan det flyttes ???!!
Fra : Peter2412
Vist : 374 gange
10 point
Dato : 19-06-03 12:13

Hejsa.

Jeg har outlook på arbejdet og derhjemme, kan jeg flytter mine adresser fra arbejde til hjemmet, og hvis hvordan.

Kan man evt. sende den via email, fra den ene adresse til den anden.

Håber I ved det

/Peter

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-06-03 12:28

Hej Peter...

Ja, det kan du godt... der ligger en fil som adressekartoteket bliver henvist til. Men hvad den fil hedder og hvor den ligger henne er forskelligt fra operativsystem til operativsystem... så hvilket system bruger du?

MVH Ostemanden

Accepteret svar
Fra : tla

Modtaget 20 point
Dato : 19-06-03 12:28

Du skal benytte funktionen Importer/eksporter.

Eksporter dine kontaktpersoner til en .pst-fil, og mail den til dig selv. Herefter kan du importere samme fil i den Outlook, som "mangler" kontaktpersonerne...

Hermed skal du heller ikke godkende én efter én, men det hele sker på en gang!

Held og lykke!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-06-03 12:36

okay, den havde jeg ikke tænkt på, tla den metode er lidt lettere end min... Meeeen min kunne jo også bruges ... Den er bare lidt mere indviklet

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 19-06-03 12:43

Så vidt jeg husker kan du gå ind i den første menu fra venstre (har ikke programmet i denne pc!) og vælge eksport. Vælg eksport adressekartotek og destination for hvor den dannede fil skal gemmes. Når det er gjort kan du sende filen til den anden pc og vælge samme menu og importere filen.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 19-06-03 12:48

Jeg overvejede faktisk også, hvad adressekartoteket mon hed som selvstændig fil på harddisken... Men jeg nåede ikke frem til et brugbart svar, så.......

Egentlig troede jeg også, man kunne videresende enkeltpersoner i mails a la videresendelse af visitkort fra telefoner, men nej...

Så det nemmeste er, så vidt jeg kan nå frem til, at eksportere kontakterne til en fil, sende den og importere den igen...

Mvh
TLA

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 19-06-03 14:48

Hej Tla ( og andre)

Tak for svar.

Kan jeg eksportere som du skriver når det er et lukket system vi arbejder i, dvs. vi får en brugerflade stillet til rådighed fra en anden pc/server???

/Peter

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 19-06-03 14:54

Hej igen tla,

Glemte lige at spørge om det er : dBase eller hvilken fil jeg skal have fat i under Eksportér....

Kommentar
Fra : tla

Dato : 19-06-03 15:01

Jeg ville vælge en .pst fil - det er Outlook´s eget format, så ikke SÅ godt hvis du skal konvertere oplysningerne til andre programmer, men til gengæld suverænt hvis man skal flytte fra én Outlook til en anden...

Jeg mener sagtens, du kan eksportere dine kontakter selvom du kun har brugerfladen til rådighed. Hvis du har mulighed for at gemme på en harddisk (enten på egen PC eller på server) så skal det være muligt...

Så det skulle ikke give dig problemer...

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 19-06-03 15:45

Hej tla,

Jeg har mulighed for at gemme på "min" hd, så du har nok, prøver det..

takker mange gange for hjælpen, point til dig

/Peter

Godkendelse af svar
Fra : Peter2412

Dato : 19-06-03 16:45

Tak for svaret tla.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 19-06-03 16:54

Kanont!

Jeg er glad for, jeg kunne hjælpe.......