/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vort danske kongehus
Fra : svendgiversen
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 15-04-15 20:53

Min kone ser lige nu en festaften for vor populære danske Dronning Margrethe 2. nu 75 år.
Lidt for snobbet efter min smag, med for mange stjerner på brysterne, for hvad?

Men hvor dansk er hun egentligt, mit bud er positivt ca 6 % ?

Og så regner jeg endda med at Glücksborg, kun godt 10 km herfra i luftsline,
dengang i hertug dømmernes tid var dansk.

Så er Frederik, halv fransk, jo kun ca 3 % dansk, og hans halvskotske børn kun godt 1.5 %.

Som der også stod her i vor lokale avis: Han kørte over en bro og mistede et kongerige...
Det kan godt være rigtigt??

Jeg vil helt undlade at nævne broderens børn i to ægteskaber, vist ikke længere tronarvinger?
Han vil have at vi siger De til ham, det vil jeg aldrig gøre.

Men i en tid med stor bekæmpelse af for megen indvandring, er det jo iøjnefaldende,
at netop vort kongehus klart fører i denne sammenhæng.

Der var en henrivende tegning med Margrethe i samme lokale avis,
hvor hun taler til Henrik om den megen indvandring, og han svarer på fransk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-04-15 21:47

Lille snage svendgiversen, dette er så dit spørgsmål nummer 827

Citat
Jeg vil helt undlade at nævne broderens børn i to ægteskaber, vist ikke længere tronarvinger?

Det kan du selv finde ud af.

Citat
Han vil have at vi siger De til ham, det vil jeg aldrig gøre.

Hvorfor mon han er flyttet fra det sønderjyske ???????

Lille snage svendgiversen, du går da bare igang med en slægtsforskning om dronningen af Danmark. Skriv det ikke på kandu, for så kan du risikere, at kandu også sletter det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-15 22:01

Citat
Lille snage svendgiversen

Tak ans, nu kan jeg gå småsmilende rundt resten af aftenen.

Citat
Lille snage svendgiversen

Men bortset fra det, så tror jeg nok, at Kongehuset er det mest danske vi har.
Selvfølgelig gifter de sig med andre nationaliteter -ellers ville det jo blive indavl.

Og hvad indavl fører til, ser vi rigeligt af i dagligdagen....fætter/kusiner.... Niecer/gamle onkler..osv osv. Det kommer der sgu ik' noget heldigt ud ad.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-04-15 22:38

Ja for resten, hvad blev der af snage spørgsmålet om kandu's ejer?????

Som jeg har udtrykt det tidligere "længe leve hele kongehuset".
Citat
Jeg vil helt undlade at nævne broderens børn i to ægteskaber, vist ikke længere tronarvinger?
Der er mange i Danmark der har børn i flere ægteskaber....så hvor vil du hen med det???
Fornemmer at du er lidt meget misundelig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-15 22:51

@Kaptain-Tommy

De svenske prinsesser ville være en smule tæt på indavl...............og den norske prinsesse ligner noget katten har slæbt med ind.

Der er masser af folk i Europa med blåt blod, nogle også fra Romanov-familien og fordums konger fra Østeuropa, så der er gode chancer for Margrethes børnebørn hvis de vil giftes med blåt blod.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-15 00:00

Håber du har snesko på Svend,da du vist er på lidt gyngende grund:
Citat
Men hvor dansk er hun egentligt, mit bud er positivt ca 6 % ?

6% ??? Det var ikke meget. Hvor stammer de 94% så fra ??? Hun burde så have en blodtransfusion. Med noget godt dansk blod. Måske fra mig. Nåe nej...med min udseende,som jeg har arvet fra min mor og morfar,er jeg bange for,der er sydlandske aner til stede. Måske endda arabiske. Hvem ved.
Citat
Så er Frederik, halv fransk, jo kun ca 3 % dansk, og hans halvskotske børn kun godt 1.5 %.
1,5% ??? Hvad så når de får børn. Og de igen får børn. Går det hele så i minus ???
F.eks. minus 95% dansk.Hvad skal man så kalde dem.

Citat
De svenske prinsesser ville være en smule tæt på indavl

Den forstod jeg heller ikke li`e. Måske er jeg for tungnem. Det eneste jeg tror med sikkerhed,er at vi alle stammer fra Adam & Eva.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-15 00:11

Citat
F.eks. minus 95% dansk.Hvad skal man så kalde dem.

Har selv svaret: Udansk.....elementært.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-04-15 05:14

@Mosebæk

Dronning Ingrid, Margrethes mor, var jo svensker, ikke for at jeg tror at der overhovedet vil ske noget hvis der kom en blodblanding igen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-15 10:18

Her er så resultatet af min snagen:

Chr.9. 1 DK ? ~ Loise af Hessen 1 D
Fr. 8. 0,5 DK + 0,5 D ~ Loise af Sverige 1 S ?
Chr. 10. 0,25 DK + 0,25 D + 0,5 S ~ Alexandrine fra Schwerin 1 D
Fr 9. 0,125 DK + 0,625 D + 0,25 S ~ Ingrid fra Sverige 1 S ?
Margrethe 2. +0,0625 DK + 0,3125 D + 0,625 S

Men regnestykket kompliseres jo hvis de indgifte dronninger også stammer fra flere lande,
eksempelvis var Dronning Ingrid jo næppe ren svensk, derfor mit spørgsmål?
Hvis hun var delvis af dansk afstamning, øges Margrethes danske del jo.

Og rigtigt der var jo ikke altid det store udbud af prinsesser i vore få monarkier,
Chr. 9 blev jo kaldt Europas svigerfar. Så for at undgå indavl, var man ofte nødt til
at finde fyrste døttre lidt længere væk.

Iøvrigt har jeg jo beklaget og undskyldt at jeg dummede mig og kom til at spørge
om Pawel familiens fortid i mit nu slettede spørgsmål. Det gør jeg gerne igen.
Men bortset fra det virkede spørgsmålet jo helt efter hensigten.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-15 10:44

Havde lavet et lille indlæg,men glemt at trykke på Send knappen,inden jeg gik ind til den bærbare. Men her er den i alt sin enkelthed:
Citat
Nåe, LuffeA,jeg tænkte slet ikke i de baner.

Interessante procent satser,Svend arbejder med.:-D

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 10:57

Jammen jammen ..................................al den slægtsforskning kan man jo ikke regne med.
Hvem moderen er kan man nogenlunde sige med sikkerhed.
Men hvem der fyrede kanonen af til kongelige og fyrstelige børn ved man slet ikke.

Måske er det i virkeligheden Svend G's aner langt tilbage som er stamfaderen.
For slet ikke at tale om, alle de børn som render rundt med blåt blod i årerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-04-15 11:39

Tillykke med fødselsdagen Deres Majestæt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 11:55

Tillykke med fødselsdagen Deres Majestæt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-15 13:44

Jeg har skam ikke noget imod vor dronning, tværtimod synes jeg hun gør det rigtig godt.
Og hun er jo født og opvokset i Danmark og taler selvfølgelig dansk helt perfekt.

Mere bemærkelsesværdigt, det samme lærte og gjorde hendes svenske mor Dronning Ingrid.
Gennem tiderne har det knebet lidt mere med det danske i kongehuset.

Engang sagde man: Tal fransk til kone, tysk til din hund og dansk til dine hoveri bønder,
i nævnte rangfølge...

Men da jeg så alle de mange festklædte indbudte til hendes galla middag,
kom jeg til at tænke på indvandrer satiren i avisen og prøvede at opstille en oversigt over
hendes og kongehusets nationale baggrund. Og kom til kort om de indgiftedes rene nationalitet.

"Tillykke med fødselsdagen Deres Majestæt"

Nu må vi jo så håbe hun følger med og læser i kandu...

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-15 14:43

Citat
kom jeg til at tænke på indvandrer satiren i avisen og prøvede at opstille en oversigt over
hendes og kongehusets nationale baggrund. Og kom til kort om de indgiftedes rene nationalitet.
svendgiversen i din iver for at nedgøre den danske kultur, kommer du til at virke meget racistisk - Sikkert uden at være klar over det.

Der er vist ingen danskere der synes "at indvandring ikke er godt" Indvandring er nemlig godt!
Og når det så er sagt, skal det bemærkes: "det er ikke al indvandring der er godt"
For at indvandring skal blive en succes, kræves det, at de indvandrede et land får, at de også vil leve under det givne lands normer, regler, love og kultur - og så er vi ved kærnen af den indvandring vesten - og dermed Danmark får lige pt........Det har vi diskuteres masser af gange og det vil jeg ikke bruge tid på nu. Men for at give dig en ledetråd kan du bare følge tiden fra 1980 - og til 2015
Det siger vist alt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-04-15 15:09

Citat
Måske er det i virkeligheden Svend G's aner langt tilbage som er stamfaderen.
For slet ikke at tale om, alle de børn som render rundt med blåt blod i årerne.

Tjaeh, man ved ikke om man er efterkommer af en adelsmand der har fyret kanonen af i en stuepige eller malkepige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-04-15 17:42

Har hørt at Margrethe påtænker at gøre Kandu Kongelig privilegeret,på grund af de mange hjertelige lykønskning. Hvilket berører hende dybt.
Citat
Tjaeh, man ved ikke om man er efterkommer af en adelsmand der har fyret kanonen af i en stuepige eller malkepige.

Har konstateret at jeg har aner,fra Giesegaard,Sjælland. Netop på grund af en ovenstående lignende hændelse. Er spændt på om jeg nu bliver skrevet ind i historiebøgerne.

Hvis dette skulle blive tilfældet,vil jeg gerne for eftertiden tituleres Hr.greve von Mosebaek.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-15 17:51

Godt Tommy, selv om vi er uenige om mange ting, bl.a. jagt,
ser jeg dit sidste indlæg i dette spørgsmål som det mest seriøse,

så med mindre nogen kommer med Margrethes eksakte danske del af arvemassen,
får du alle de værdiløse kandu points i dette spørgsmål.

Men hvorfor jeg ikke lukker nu, jeg mener ikke på noget tidspunkt at have nedvurderet
vor danske kultur, tværtimod, og som du siger, uden at være klar over det.

Og jeg er helt enig, god indvandring af nogen, der kan tilføre os danskere mere viden,
kultur og mere social forståelse, hilser jeg velkommen. Og jeg er ikke bevidst racist.

Og det med pistolerne og det blå blod, er jeg sikker på ikke at være indblandet i.
Jeg er født på Jyllands sletter af helt sikre danske forældre.

Men der er fortilfælder: Øen Samsø blev vist engang foræret til et uægte barn af kongen,
og havde vor sidste kong Frederik ikke et par børn oppe i Århus,
før Margrethe og hendes to yngre søstre, men lad det ligge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-04-15 17:58

Citat
Har konstateret at jeg har aner,fra Giesegaard,Sjælland. Netop på grund af en ovenstående lignende hændelse. Er spændt på om jeg nu bliver skrevet ind i historiebøgerne.

Mine forældre var karl og stuepige på stedet lige omkring hvor jeg blev født for maaange år siden.

Vi er måske i familie langt ude ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-04-15 18:02

Citat
og havde vor sidste kong Frederik ikke et par børn oppe i Århus,

Frederik XI og lillebror var et par levesvende engang, så det skulle ikke undre.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-04-15 18:25

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-04-15 18:49

Tak for påingerne.

Jeg selv, født i Danmark af østrigske indvandrede og jeg betragter mig 100% som dansker.
-Og det sjove, mine forældre er endnu mere dansk elskende end jeg er. Dog er de lidt skeptiske over at Henrik gerne vil tituleres "Kong Henrik"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-15 19:03

Og lille snage svendgiversen vil gerne være konge af kandu

Han tror selv, at kandu lukker inden for kort tid, og så når han ikke sine mål.

Men jeg tror nu nok, at han kan nå at stille 1.000 spørgsmål før kandu "lukker" I disciplinen om "hvem der har stillet flest spørgsmål" der fører han stort.

Så ikke flere kommentarer fra mig i denne tråd, da jeg har tålmodighed den næste måned, så er denne tråd gratis.

Lille snage svendgiversen skal ikke tjene point på at jeg køber hans tåbelige spørgsmål.
Jeg synes, at han i stedet for alle sin tåbelige spørgsmål, skulle bruge lidt mere tid på sin samleverske.
Det er trods alt hende, der giver ham tag over hovedet, da han er flyttet ind hos samleversken.