/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Go'nat Ole
Fra : ebma
Vist : 3379 gange
20 point
Dato : 19-06-03 00:06

Er der nogen der kan sige mig hvor talemåden: Godnat Ole, pengene ligger i vinduet,
stammer fra.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 19-06-03 00:59

Hej ebma.

Den stammer faktisk fra H.C. Andersens eventyr om OLE LUKØJE.

Hvis du går ind på dette link, og kører ned til Ole Lukøjes historie Fredag,
der står det, næsten helt til sidst. http://hjem.get2net.dk/chenero/hca/hcaev016.html

Mvh
Mone

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 30 point
Dato : 19-06-03 01:05

Nej, nej, nej, det passer ikke.
Ikke helt til sidst, men i slutningen af 1.afsnit.

Men ellers var det rigtig nok.

Mvh
Mone "sorry"

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-06-03 01:34

Mín oldemor sagde altid "godnat ole, pengene ligger i skuffen"... gad vide hvorfor !) hun sagde det.. 2) hvorfor dælen kan jeg huske det...!!!!

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 19-06-03 02:10

Du ved, det er det der med "korttidshukommelsen", den fungerer
ikke altid som vi gerne vil have den til. Men hvad der skete for
øh-øh !!!! meeeeget laaaaang tid siden, det er vi gode til ik'??

Men så'n er der jo så meget.

God nat fra mig
og sov godt.

Mvh
Mone

Godkendelse af svar
Fra : ebma

Dato : 19-06-03 09:20

Tak for svaret Mone.