/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ur-app med vækning, som kan stilles frem
Fra : Eyvind
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 01-04-15 10:21

Hej.
Jeg søgt på Google play efter et vækkeur som kan vække om et par måneder.
Men som jeg ser det er det kun ure der vækker med musik eller med sleep funktion.
Spørgsmålet er så om denne funktion med at stille vækning frem findes.
Helst ikke et fancy ur.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-04-15 10:26

Du kan da bare lave en aftale med alarm i din kalender.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-15 10:29

OK - det tænkte jeg ikke lige på.

Det prøver jeg lige.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-04-15 11:11

Kalenderen kan du bruge / kode flere år frem og så kan du få en påmindelse 2 uger får den valgte dato og der efter 1 uge så dage, timer og til sidst minutter før det valgte klokkeslæt på den valgte dato, så der er ingen undskyldninger for at glemme noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-15 12:04

Det er da godt nok en lang "lur" du skal have, hvis du først skal vækkes om et par måneder

Har du tænkt dig at gå i hi her den 1. april ?????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 12:34

Kalenderen er god nok, men man kan ikke se en samlet overigt over alarmer (jeg kan ikke), selv bruge jeg dette, den gratis udgave har dog visse begrænsninger angående gentagne alarmer, ellers kan det alt:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.caynax.alarmclock

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-15 14:29

Ans - du har nok ikke brug for, så lang en skønhedsøvn, som jeg har.

Jeg skal ikke bruge alle mærkelige funktioner, men bare en påmindelse om min egen fødselsdag, så jeg kan nå at købe gaver og slik.

På min Android tablet har jeg afprøvet den medfølgende kalender og sat den til sende en mail til mig selv, så nu skal jeg bare finde den samme kalender på Android telefonen.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-15 16:24

Citat
Jeg skal ikke bruge alle mærkelige funktioner, men bare en påmindelse om min egen fødselsdag

Hvor mange dage i forvejen skal jeg påminde dig om din fødselsdag

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-04-15 16:47

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.calendar&pcampaignid=calendar_weboobe
hvis af en eller anden grund ikke har Google Kalender på din Telefon

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-04-15 16:50

ved selvfølgelig ikke om du har Android 4.x , men ellers finder du vejledning for både 4.0 & 2.3 her
https://support.google.com/calendar/answer/2670120?hl=da

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-15 20:52

Android 4.4.2 på telefonen
Android 4.2 på tabletten

Den google kalender som jeg har på Tabletten (medfølgende) ligner den jeg kan hente til tabletten......................men det bliver ikke aktuelt - den skal have alt for mange tilladelser.
Jeg forsøger at give apps så lidt råderum som muligt.

Så det bliver uden kalender på telefonen indtil videre.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-04-15 22:21

Med andre ord det er ok med de tilladelser på Tablet men ikke på Telefonen !!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 22:32

Prøv at se i indstillinger/ALLE - strømsparetilstand ? det kan lukke/åbne for en masse.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-04-15 22:43

Citat
Prøv at se i indstillinger/ALLE - strømsparetilstand ? det kan lukke/åbne for en masse.

øh hvad mener du ?, for det eneste Sprømsparetilstand kan er at lukke under idle, intet med sikkerhed/rettigheder at gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-15 22:56

Øh - måske jeg hellere skulle tage i mod tilbudet fra Ans, om vækning til min fødselsdag, eller hvad det nu er jeg skal huske.......................................tak for tilbudet Ans.

Tabletten har ikke adgang til adresseliste, for der er ikke nogen liste.
Jeg henter mail-adresser et andet sted.
Tabletten har ikke adgang til masterne, da der ikke er noget simkort i.
Brug af kort og vejvisning foregår i offline med GPS
GPS sender så vidt jeg ved ikke, men modtager kun.
Under hurtig indstillinger kan jeg afbryde for en del snakkesalige programmer.

Eyvind - som lider en smule af paranoia.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 23:46

Citat
Eyvind - som lider en smule af paranoia

Så er du SGU ikke den eneste:
Virker ikke særligt godt med IE8, men.
https://www.dr.dk/tv/se/kontant/kontant-2015-03-19

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 23:53

Minder mig ´lidt` om Danske MØJUNGER, der ikke fatter at man går ind når der regner:
https://www.youtube.com/watch?v=2yj5RoNvLUI

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-15 18:03

Prøv denne, den kan også sende sms og mails, sidste mail funktion skal man donere et par US kroner?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.payneservices.LifeReminders
Den er faktisk rigtig god, har selv kasseret den jeg linkede til, da den seneste udgave ikke fungerer som den skal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-15 18:56

Den er hentet og afprøves.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-04-15 00:26

Lige et tip om ´lyden´ sæt insisterende lyd til, eller kommer der dårlig nok et pip når den siger noget, det gøres ved hver enkelt alarm eller i appens indstillinger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-15 10:47

Ja det virkede - og den blev ved - hvordan var det nu lige den blev stoppet.

Hvorfor meddeler den at jeg har indstillet til en tidligere dato - telefonuret går ellers rigtigt.
Er der begrænsning på hvor kort tid før at den må stilles..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-04-15 11:45

Citat
indstillet til en tidligere

den røg jeg også ind i, mener det er vist nok når du manuelt indstiller alarm, så kan den hoppe et år tilbage idet man klikker? sig videre eller også er det den lige ved siden af til venstre.
Eller bare holder fingeren på en af dine taster på tlf, så kommer alle apps op der har været eller er i brug
Du lukker den helt ned i indstillinger / administrer - eller rul ned fra oven, men der er den vist ikke.
Jeg kan spare batteri ved at gå ind i Strømsparetilstand og slå den til (fra), så er alt netværk lukket og alle de smarte ting og sager er lukket ned

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-04-15 11:47

Citat
Du lukker den helt ned i indstillinger / administrer - eller rul ned fra oven, men der er den vist ikke.
Eller bare holder fingeren på en af dine taster på tlf, så kommer alle apps op der har været eller er i brug

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-15 12:11

Tja nu kom der en anmasende reklame i bunden og efter flere forsøg på at komme til google play for at smide den ud.........................................gik telefonen i koma.

Kommer den igang igen ryger vækkemaskinen ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-15 15:51

Jeg fik en mulighed for at lægge den i "rulle ned" - men nu er den rullet ud.
Jeg holder mig til tilbudet fra Ans, og afslutter spørgsmålet.
Men ellers tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-15 15:55

Tak for tilbudet Ans.
Det vil jeg benytte når jeg sidder på bodegaen og skal huske, at komme hjem til spise tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-04-15 16:58

Eyvind, det er kodet ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-15 14:06

Uha Ans - alle de koder gør mig forvirret.

Det bliver nok svært at ringe og bestille vækning.
Jeg har prøvet at slå dit telefonnummer op - men bliver hele tiden henvist til et sted i Jylland.

Nå men god resten af påsken.