/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Menubjælken forsvandt
Fra : roligheden
Vist : 1850 gange
80 point
Dato : 18-06-03 22:45

Min menubjælke og min værktøjsbjælke er forsvundet i Word 2000. Der var fejlmeldinger, når jeg åbnede Word, men ikke efter re-installation af Word. Jeg har fjernet alle MS-programmer og ialt syv gange geninstalleret Word 2000 uden at det har hjulpet. Jeg har også forsøgt med genvejstasten (Alt-V, ø, t, v, m), men der sker intet. Hvordan får jeg en normal opsætning af Word?

Kommentar
Fra : Johnny1943

Dato : 19-06-03 11:32

Jeg mener uden alt for stor ekspertise og uden garanti at du
i den øverste linie går ind i "VIS" , og der kan du faktisk klare dine problemer.
Håber det gav en løsning for dig.
Held og lykke.

Johnny1943

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-06-03 17:05

Ja i vis>værktøjslinier>her kan du få vist det er blevet væk.
Din word-CD skal blive i skuffen mens du genstarter efter en reparation.
Oppe i værktøjs linierne er der nogle grå lodrette linier, tag fat i dem og flyt rundt på dem, for måske gemmer en af dine linier sig inden under.
Emesen.

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 20-06-03 08:02

OBS: Menulinien er som nævnt også væk, så jeg kan ikke gå ind i >VIS<. Jeg har slet ikke nogen valgmuligheder, rullegardiner eller lignende!!!

Kommentar
Fra : Johnny1943

Dato : 20-06-03 09:15

Kan du geninstallere din Word 2000?
Måske det løser problemet.
Jeg har prøvet forskellige ting, men desværre
ikke endnu kunnet finde noget resultat.
Håber det bedste, ellers finder vi måske ud af noget andet.

Masser af hilsener Johnny1943

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-03 11:43

Du har trykket fuld skærm.
For få den tilbage, skal du benytte tastaturet og følge denne:
tryk på>alt>v>æ
Emesen.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 20-06-03 11:55

jeg har lige afprøvet alt+v+æ og den virker perpekt--Tak for tippet--Hov det var jo ikke mig men jeg går ud fra at man ved nogenlunde hvad man foretager sig og hvis ikke´så viser skærmen det ! god fornøjelse fremover alle sammen*I*

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 20-06-03 12:31

Beklager. Jeg har prøvet disse gode forslag. Word 2000 er fjernet og geninstalleret syv gange uden held, og alt+v+æ virker desværre heller ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-03 14:09

Er din word Dansk eller Engelsk.
Hvis den er engelsk håber jeg der en med Engelsk udgave som kan se de understegede bogstaver som svarer til v og æ
Ellers kan du prøve >knappen ALT>pil til højre 2 gange>pil ned til det der svarer til fuld skærm>enter
Emesen.

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 20-06-03 21:27

Min Word er dansk. alt+et-eller-andet hjælper ikke!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-03 21:42

hov hov ikke alt+et eller andet.
Når du trykker på knappen ALT (ved siden af windowstast) bør der for oven stå:
Filer rediger vis indsæt osv.
ryk med h-pil hen til VIS
ryk med pil ned til FULD SKÆRM
tast ENTER
Nu kan du se Filer Rediger Vis osv.
Marker vis
gå til værktøjslinier
marker standard
og igen
Marker vis
gå til værktøjslinier
marker formatering
Jeg håber at det hjælper
Emesen.

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 20-06-03 23:36

Desværre. ALT-funktionerne duer ikke bortset fra ALT+bindestreg, der giver et lille rullegardin med gendan, flyt, tilpas størrelse og luk.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-03 09:53

Nu må jeg lige vide hvordan din word ser ud i toppen.
Står der intet - eller hvad står der.
Når du trykker på knappen ALT
Hvad sker der så ???????
Emesen.

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 22-06-03 20:37

Jeg har Word 2000. Når jeg åbner programmet, har jeg øverst en blå bjælke med &#8221;(Word-logo) Dokument 1 &#8211; Microsoft Word&#8221; og til højre de tre tegn for minimer, maximer og luk. Direkte under den blå bjælke har jeg papirets linial og derefter &#8221;papiret&#8221;. Jeg har INGEN menulinie og INGEN værktøjslinie. Nederst til venstre har jeg logoer for visning og under dette en grå bjælke med oplysning om side, position, sprog (dansk), samt logo for stave og grammatikkontrol.
Når jeg trykker på ALT, sker det INTET.

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 22-06-03 20:40

UPS. glem tallene, de står for gåseøjne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-03 21:39

Jeg er overbevist om at det er en låst "fuld skærm"
Hvis du kan skrive i word, kan du måske også gemme tryk F12 som er gem som.
I filtype rul til dokumentskabelon og filnavn abc1 og GEM
Igen tryk F12 nu har du en skabelon der hedder normal og abc1
H-klik på normal og slet (den ryger i papirkurven så du kan hente den igen)
Luk word og genstart comp.
Nu vil word selv generere en ny normal skabelon.
Og håber jeg at det virker, og gør det skal du lige lave noget mere.
Emesen.

Kommentar
Fra : getit

Dato : 30-06-03 15:13

Hejsa
Jeg har læst jeres korrespondance vedrørende din manglende menu linie.
Jeg har endnu et forslag til hvad du kan gøre:
Jeg formoder at du (som emesen beskriver) kører i fuld skærm mode, MEN i WordPerfect miljø!
Hvis du trykker på ESC og der i bunden fremkommer "Repeat Value:8" (eller noget lign.), så er det fordi at du kører i Wordperfect miljø!

For at slå det fra, så gør følgende:
1. Tryk ALT+H og vælg wordperfect hjælp-menu
2. Vælg Indstillinger
3. fjern eventuelle markereringer for Hjælp til Wordperfect brugere samt værktøj
4. klik ok.
5. Herefter skulle du kunne forlade fuld-skærm-visningen med ESC og vende tilbage til en normal Wordvisning.

Hvis dette ikke er nogen hjælp, så prøv at kigge efter løsninger på www.microsoft.com/technet

Jeg håber det lykkes for dig.
Venlig hilsen
M. Larsen

Accepteret svar
Fra : Nikolaus

Modtaget 80 point
Dato : 08-07-03 12:02

De overordnede indstillinger gemmer Word i din registreringsdatabase og disse indstillinger slettes tilsyneladende ikke når du afinstallere office (i øvrigt meget normalt, at der efter et afinstalleret program ligger filfragmenter)

Jeg kan foreslå følgende fire løsningsmodeller:

1) Se microsofts egen forklaring på http://www.mvps.org/word/FAQs/AppErrors/MissingMenusEtc.htm

2) Afinstaller office igen og kør reglean (et freeware program til at ryde op i registreringsdatabasen). Du kan donwloade det fra http://download.com.com/3000-2094-881470.html?tag=list

3) Jeg kan programmere en kode til dig i Word/Visual Basic for Applications (VBA). Jeg kan sende den til dig via email og du kører den. Vær opmærksom på, at jeg sender en MAKRO til dig. En makro kan bære en virus eller andet tilsvarende. Jeg står inde for at der IKKE er noget kompromitterende i det jeg sender, men du vælger selv. Makroen vil genoprette indstillingen i registreringsdatabasen, hvorefter dine menuer etc. er synlige igen.

4) Sidste og mindst foretrukne løsning er, at du afinstallere office, og manuelt sletter filerne i din registreringsdatabase. Det vil jeg ikke komme yderligere ind på nu, da det kræver et godt kendskab til basen. - Sidste udvej!!

Kommentar
Fra : roligheden

Dato : 09-07-03 00:03

Tak for alle jeres gode råd. Jeg lider nok af angst for at miste alle mine data, hvis yderligere noget skulle gå fejl, så jegh har købt en ny harddisk og overført alle mine filer til denne + nyinstalleret alle programmer. Det virker, som det skal.
Jeg har prøvet alle forslag uden held - med undtagelse af de sidste to. Jeg har trukket lod om mine points, som går til Nikolaus.
Tak for nu.

Godkendelse af svar
Fra : roligheden

Dato : 09-07-03 00:04

Tak for svaret Nikolaus.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 09:18

Det var jo så lidt
Men du skriver "- med undtagelse af de sidste to." Jeg formoder, at heller ikke mine forslag hjalp?
Men nu er dit problem løst - og det er det vigtigste.
Nikolaus

ps. Tak for point