/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL og gode tips
Fra : jesperfrehr
Vist : 489 gange
30 point
Dato : 09-12-01 22:23

Har i nogle gode tips til en kommende ADSLbruger. Jeg tænker bl.a. på hvordan man kontrollerer megamange oppoppende vinduer der popper op igen når man lukker dem. De kommer især ved vandring på sider med tvivlsomt indhold (man KUNNE jo selvfølgelig lade være).

Er der mulighed for at kontrollere de oppoppende vinduer, eller for at lukke flere af dem af gangen?

Accepteret svar
Fra : soccer

Modtaget 40 point
Dato : 09-12-01 22:54

Hej Jesper

Når du har været inde på en af disse S..-sider og du har fået åbnet rigtig mange winduer, så ligger de som ikoner i din startlinie.

Her går du hen og vælger de programmer du vil lukke:

Hold CTRL ned imens du vælger hvilke du vil lukke. Når du har gjort dette, så højreklik på en af dem og vælg Luk/Close.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-01 23:36

"jesperfrehr" <jesperfrehr.news@kandu.dk> wrote in message
news:JwQQ7.5783$z4.692031@news000.worldonline.dk...

> Er der mulighed for at kontrollere de oppoppende vinduer, eller for at
> lukke flere af dem af gangen?

Tjaeh, en måde kunne måske være at bruge Opera (www.opera.com) istedet for
IE. Opera kører med alle vinduer indenfor hovedvinduet så hvis det bliver
for meget lukker du bare Opera ned. Opera er enten adware (browseren har et
lille vindue, de viser annoncer) eller payware (slip slanterne).

Mvh Ebbe

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 10-12-01 00:54

Hej

Jeg vil anbefale dig at Downloade et lille program der hedder: Popup Killer, det kan du indstille til at "dræbe" disse irriterende vinduer før de når at poppe op.
Download på :
http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,41154,00.html

Kopier hele Http.......osv op i Adressefeltet.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-01 01:14

On Sun, 09 Dec 2001 21:22:55 GMT, "jesperfrehr"
<jesperfrehr.news@kandu.dk> wrote:

>Har i nogle gode tips til en kommende ADSLbruger. Jeg tænker bl.a. på
>hvordan man kontrollerer megamange oppoppende vinduer der popper op igen
>når man lukker dem. De kommer især ved vandring på sider med tvivlsomt
>indhold (man KUNNE jo selvfølgelig lade være).
>
>Er der mulighed for at kontrollere de oppoppende vinduer, eller for at
>lukke flere af dem af gangen?

Der findes programmer der kan gøre dette automatisk. Jeg lavede lige
en Copernic søgning på "no popup" og fik bl.a. følgende:

http://www.stoppops.com/?ad_id=201
http://www.dummysoftware.com/popupdummy.html
http://www.meaya.com/

freeware:
http://wwwwin.wplus.net/pp/fsc/

--
Rado

Always listen to experts. They will explain what can't be done
and why. Then do it. - Robert Heinlein

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 06:04

"jesperfrehr" <jesperfrehr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:JwQQ7.5783$z4.692031@news000.worldonline.dk...
> Har i nogle gode tips til en kommende ADSLbruger. Jeg tænker bl.a. på
> hvordan man kontrollerer megamange oppoppende vinduer der popper op igen
> når man lukker dem. De kommer især ved vandring på sider med tvivlsomt
> indhold (man KUNNE jo selvfølgelig lade være).
>
> Er der mulighed for at kontrollere de oppoppende vinduer, eller for at
> lukke flere af dem af gangen?

Er det virkelig et ADSL-specifikt problem?

--
Esben

Kommentar
Fra : jesperfrehr

Dato : 11-12-01 17:22

Nøøøh ikke specielt ADSLspecifikt, men med høj hastighed kan der nå at poppe en milliard vinduer op inden man får sagt "højhastighed"

Kommentar
Fra : Sucre

Dato : 24-02-02 21:13

Ang popup vinduer: -Tag og hent en af de ubrugelige firewalls som ZoneAlarm. Derigennem har man mulighed for at lukke for internettet. Det gør, at man i ro og mag kan lukke alle de vinduer, man ikke gider se på og derefter åbne for internettet igen. Men det er også det eneste den firewall kan bruges til - LOL!