/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mit internet går hele tiden ned
Fra : kipumi
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 13-03-15 23:21

Kære gode venner.

I jeres svar må I være meget konkrete, da jeg ellers ikke aner, hvad I skriver :) - jeg har nemlig ikke forstand på systemer, og indmad i computeren.
Mit internet går ned (stationær) med kabel. Når jeg åbner knappen "Åbning- og delingscenter" står der i venstre side "Denne computer" - så kommer en trekant med et udråbstegn i - og så står der i midten "Netværk 4" - og så er der et stort rødt kryds - og i højre side står der "Internet". Det hele på en linie. Når jeg klikker på enten trekant eller kryds, begynder maskinen at fejlsøge, og nogle gange står der " Lan-forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration" - hvad betyder det - og andr gange står der "Standardgatewayen er ikke tilgængelig" - hvad det så er.

Hvis jeg er heldig kan maskinen kører 10 minutter - eller 20. Andre gange går den ned hvert 2-3 minut. Ikke noget med at foreslå, at jeg køber en ny. Det er der ingen mulighed for. Har I nogle gode ideer, vil jeg blive mere end glad.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-15 23:34

Er du medlem af Ældre Sagen, er der mulighed for at der kan komme en person ud til dig og kigge på problemet helt uden beregning.

Jeg er selv en af disse personer som hjælper andre ældre med deres computere.

Det kan være enormt frustrerende at kæmpe med selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-15 01:10

Begynd med at fortælle hvordan din computer er forbundet med det kabel, er der en router imellem, måske indbygget i internetmodemet?
Altså er der mulighed for at flere computere kan gå på dit internet?
Svaret afhænger af om det er i routeren eller på din computer du skal fejlsøge.
Citat
jeg har nemlig ikke forstand på systemer, og indmad i computeren
prøv alligevel at følge den her anvisning, jeg skriver så udførlig som mulig:
Gå til Kontrolpanel og videre til Netværk og delingscenter, der klikker du på Netværk 4 som er navnet på forbindelsen, så skulle der åbne et nyt lille vindue med egenskaber for forbindelsen, i det vindue er der en Egenskaber knap som kan klikkes på, klik på den og så åbner et nyt lille vindue, i midten ruller du helt ned til TCP/IPv4 (inernet Protocol Version 4) klik på den linje for at markere og klik på Egenskaber som er nedenfor, i det lille vindue skal der være prik ud for Hent automatisk en IP adresse og der skal også være prik i Hent automatisk en DNS server adressse.
Hvis prikkerne er sat korrekt så lukker du alle de små vinduer igen, ellers flytter du prikkerne og klikker Ok før du lukker vinduerne.
Hvis ikke problemet kan løses der så er der sikkert problemer med det modem eller router som er mellem computer og stikket i væggen og du skal have en sagkyndig ud for at reparere, det er sandsynligvis din internetudbyder som har stillet udstyret op og det er dem som skal reparere eller stille nyt udstyr op, jeg fik et nyt modem af TDC gratis så det er ikke sikkert at det kommer til at koste noget men måske skal montøren have en timeløn hvis ikke du selv skifter eller kender en som vil hjælpe for en symbols betaling.
Det er næsten helt sikker at det ikke er din computer som er problemet men udstyret som er mellem stikket i væggen og computeren

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-03-15 07:37

Supergod forklaring/beskrivelse, har lige gennemgået den på min stationære

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-03-15 09:12

Prøv, at søge hjælpen her:

http://www.mypcsupport.dk/

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-03-15 14:19

O.V.N. Jeg har prøvet at gøre, som du har skrevet. Desværre (og sådan er det så tit, når jeg har googlet problemer med computeren på nettet) at det du skriver ikke findes på min maskine. Jeg har naturligvis kontrolpanelet, og også Netværk 4 - men så kommer der intt vindue frem her med din tekst. Jeg får et vindue: Angiv hjemmenetværk: 3 undergrupper Hj. netværk, Arb. netværk og Off. netværk. Intet andet. Når jeg så klikker på hjemmenetværk, kommer jeg tilbage til den side, hvor jeg begynde. Altså netværk- og delingscenter. Jeg har talt med min interudbyder flere gange, og fået skiftet router en gang gratis. Det hjalp ikke. Min computer står i et lille værelse flere meter fra stuen og stikket. I stuen står routeren, netkablet går fra min stationære og over døren og gangen og ind i stuen, hvor det derfra går ind i routeren. Fra denne er der ledning til lejligheden eneste telefonstik (kobber) - , - men det har fungerer i 5 år uden problemer. Min computer er en Windows 7
Spørg, hvis jeg ikke kan forklare det hele.. Jeg vil jo gerne finde ud af, hvor de ting kan findes, som du skriver om.
God lørdag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-15 16:00

Måske skal du have forbindelse når du klikker.du burde kunne komme til egenskaber for netkortet.jeg skriver mere når kommer hjem. Hvad med andre computere er det samme problem?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-03-15 16:12

O.V.N. nej min gamle bærbar har ingen af den slags problemer.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-03-15 18:21

Problemer med internetforbindelsen kan for det meste løses ved at nulstille sin TCP/IP og winsock.
https://www.youtube.com/watch?v=kXNp5KmqzQs

McBobo

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-03-15 21:55

O.V.N. så fandt jeg ud af det. Start - kontrolpanel - skriv adapter i søgefeltet og klik på vis nedværksforbindelse. Højreklik - og klik på egenskaber - klik på netværk. og så kom det der endelig frem med TCP/IPv4 -
Det står helt rigtigt det hele. Hvad med kablerne og det andet - det må jo så være det, der er galt, men hvordan sådan pludselig, jeg har intet rørt ved ledninger, kabler eller andet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-15 02:43

Citat
jeg har intet rørt ved ledninger, kabler eller andet.
det bliver du nødt til nu, altså røre ved ledninger og kabler for at sikre at stikket er sat korrekt i og sidder fast uden at kunne trækkes ud, der sidder på de fleste netkabler en lille kliklås som holder kablet på plads.
Hvis kablerne sidder som de skal så prøv at skifte kabel hvis du har en ekstra, der kan være brud på en af ledningerne indeni kablet.
Hvis et kabelskift ikke løser problemet så er jeg glad for at jeg skrev NÆSTEN her i mit første indlæg
Citat
Det er næsten helt sikker at det ikke er din computer som er problemet
Konklusion:
Router virker med andre computere = det er ikke her problemet er
Netkabel er tjekket, sidder som det skal og er uden brud = problemet er et andet sted

Og det sted er inden i din computer og så skal du enten sende den til reparation eller finde en hjælper som kan sætte et nyt netkort i computeren, selve netkortet koster mellem 100 og 150 kr og er meget nem at skifte men du eller hjælperen bliver nødt til at skrue sidepladen af computeren, tør du det med en udførlig vejledning, måske med billeder?
http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/TP-Link-TG-3269-Gigabit-PCI-network-card-2208098.html

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-15 02:54

Citat
netkablet går fra min stationære og over døren og gangen og ind i stuen, hvor det derfra går ind i routeren
måske du skulle overveje en trådløs forbindelse og købe et trådløst netkort, lidt billigere end det kabelnetkort som jeg viste før og meget smart at undgå kabel fra rum til rum, et tråløst kort kan købes til at sætte i et usb stik så du undgår at åbne ind til maskineriet:
http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/TP-Link-TL-WN725N-USB-Adapter-2343161.html
Med Windows 7 og nyere er det bare at sætte dimsen i usb stikket og skrive netværksnøglen for at logge på dit net, Windows XP kræver måske en driver som sandsynligvis er med på en CD

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-03-15 10:45

Har du tjekket din ISP ikke har været utrolig flink ved dig og sat din hastighed op på nettet ?
Hvis du stadig modtager dit internet på gl telefon linie - så er det tit de sætter hastigheden for højt til kobberet kan følge med.

Har haft den diskution med TDC igennem mange år om de skal være flinke eller ej. De mener min linie kan bære op til 10/2mBit linie - men kan ikke trække mere end 6/1mBit - med det resultat hver 3 måned vil de være flinke og sætte hastigheden op uden at beskeder - så står gateway(routeren) og genstarter konstant

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 16-03-15 18:08

Tak for svaret o.v.n..
Jeg er ovenud tilfreds - jeg kan se, at min computer i perioder kører mellem 3 og 20 minutter uden at gå ned, og derfor er det nok ikke kablet. Der er så netkortet. Det vil jeg se på. Jeg har faktisk overvejet at have et trådløst kort, men har haft svært ved at finde ud af, om mit abonnement stiger.
Min pc har kun 2 GB - den er ældgammel, stykket sammen af de hjemmefra flyttede drenges rester.
Men tak for svaret, det var grundigt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-15 11:02

Tak, jeg håber det gamle maskineri kommer stabilt på nettet igen