/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det en god ide?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1245 gange
200 point
Dato : 13-03-15 14:25

Helllllowwwww venner og u-venner
Er der nogen som ville være godt tjent med at deltage i sådan et kursus eller vejledning, eller skal man uden hensyntagen bare grifle løs?
http://forfattervejledning.systime.dk/
Shv og godt forår.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-03-15 16:45

Det er rent vildpleje og afskydning
MV2

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 13-03-15 16:51

De fleste har vel gået 7 år i skole, så mon ikke det går

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-03-15 19:06

Jeg kender sgu' da én person, som ville have godt af at deltage på sådan et kursus !!
Vedkommende har hidtil blot griflet løs uden hensyntagen til noget som helst - han er en sand mester i løgenhistorier og forfalskninger , så han er absolut et godt bud !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-15 19:48

Jeg kender også en - mon det er den samme person vi tænker på, kære Øjenvidne?
Ham jeg tænker på kalder sig forfatter, kommer fra jylland, fyldt med løgn, er altid i dårlig humør over, at hans løgne bliver afsløret.
Endvidere kalder han sig jæger....Ja altså, det vil sige, han kalder sig "jærger" men det skyldes en såkaldt "slåfejl" - siger han. Et andet særligt kendetegn ved omtalte person, han påstod for åben skærm (pc-skærm) at han var ven med alle berømthederne. Da han blev bedt om at remse de såkaldte venskaber op, benævnte han alle de døde !!! Hvad skal man lægge i den udmelding..? At forfatteren er fyldt med løgn - eller, at han kedede alle sine "venner" ihjææældd" Jeg tror på det første, nemlig, at forfatter-personagen er en løgnhals.

Der er ingen tvivl, omtalte skribent - han benævner sig selv som "skridbænt" - Hov! her må der også være tale om en slåfejl fra vores jyske forfatters side. Men ingen tvivl, skridbænten ville kun ha' godt af at deltage i kurset.

Den jyske forfatters motto er: Jeg står vagtel om jærgersagen.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-15 22:25

Den jyske forfatters motto er: Jeg står vagtel om jærgersagen.

Bravo, bravo - encore: "her skulle man gerne kunne høre lyden af klappende hænder".

Til linket:

Der er vel kun tale om en samling fyrede, afdankede journalister, som prøver at score kassen ved organiserede stavekurser.

Mvh.

Tonganeseren

Er en smulen sur i dag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-15 22:48

Citat
Er en smulen sur i dag.
Hvad er der dog sket med humøret?

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-15 21:21

Og hvem kan så bringe en ellers positiv mand ud af fatning????

Vedkommende er af hunkøn - altså sådan en som pålægger mig nye opgaver og bliver mopset, hvis jeg nægter at gøre, hvad vedkommende befaler.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-15 08:23

Og hvem kan så bringe en ellers positiv mand ud af fatning????

Vedkommende er af hunkøn - altså sådan en som pålægger mig nye opgaver og bliver mopset, hvis jeg nægter at gøre, hvad vedkommende befaler.

Mvh.

Tonganeseren

Det lyder sgu' nøjagtigt som den første forelskelse !! Man bliver drevet til vanvid blot for at få kødets lyster tilfredsstillet !!!!! Din cyklus er blot startet forfra min gode Tonganeser - fat mod og hofter fat !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-15 16:11

Det er ikke helt så let. Denne gang drejer det sig om fliser - igen, igen. Nu vil madame have nye fliser i haven - sådan rundt regnet 50 m2, selv om det kun er 6 år siden jeg lagde de sidste. De nye skal være af samme slags som de første, jeg lagde.
Enhver, med "fliseerfaring" ved, hvad det betyder af hårdt arbejde. For ind i H...... da, jeg er 72 år og har et dårligt højreknæ. Og for at det ikke skal være løgn, så har hun kommanderet mig til at flytte et brændeskur til en anden ende af haven.
Det er altså ikke til at holde ud.

Jeg har allerede rejst hjørnestolperne, og så kommer hun og forlanger, at det nye brændeskur skal være lavere end først beordret.

Mvh.

Tonganeseren

På forhånd træt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-15 19:38

Ja ja, bag hver en mand står en kvinde.
50 m2 fliser er dog en slat. For år tilbage anlagde jeg en gårdsplads på 40 m2 - altså, for satan da, hvor blev jeg træt i ryg, røvballer og lårmuskler. Og jeg er da trodsalt ca. 25 år yngre end dig Tonga. Så jo, jeg føler med dig.

Lidt salt til såret. Hvornår har "madamen" beordret projektet færdigt? Er der dagbøder ved evt. overskridelse af deadline...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-15 21:28

Mon det er "så noget som det her" der kunne trænge til en lille opstrammer.

Forfattet af en kendt forfatter fra hovedlandet
Citat
Hej Tom !
Det er altid ærgeligt når noget man holder af får skræmmer,men fortvivl ikke,når dit skæfte ikke har fået lak,kan du prøve følgende: Lån Moders hårtørre og varm godt op over ridsen,i mange tilfælle rejser den sig igen også kan du slibe med fint sandpapier korn 400 derefter mætter du stedet med lindolie,du kan evt. købe noget,der i forvejen er indfarvet,det har jagtforretningerne i både lys og mørk hos dem hedder det blot skæfteolie og koster det tre dobbelte.
Hos mig blev der skudt en medaljebuk og en gaffelbuk,men set mange flere vi var fire mand afsted på 500 ha.heraf 110 ha. skov.

Den er fin

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-15 22:01

Mjahh, sprognævnet er jo igen ude med ændringer i tegnsætningen - mest omkring kommasætning, men til hvilken nytte. Resten af KnaldBalles indlæg rummer så mange fejl, at selv en fornyet skolegang i Løsning Skole nok vil være nyttesløs. Om han er ordblind? Næh, han kan blot ikke mere end lige demonstreret. Gad vide, hvornår han gik i stå -sådan rent udviklingsmæssigt?

Kan godt lide den der med ridsen og Moders hårtørrer.

Går det godt derned i chokoladeland?

Nu starter bukkejagten snart herhjemme, med løvsangersang og meget andet dejligt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-15 23:00

Citat
Går det godt derned i chokoladeland?
Jo tak, jeg har ædt så meget Toblerone at jeg hader det.

Lige pt er jeg hjemme i DK. Konen er på rejse, derfor kunne jeg ligeså godt smutte hjem og hilse på børn og tilkomne svigerbørn - og selvfølgelig mine forældre- ikke at forglemme. Jeg flyver snart tilbage igen.

Citat
Kan godt lide den der med ridsen og Moders hårtørrer.
ja den der; "Lån Moders hårtørre og varm godt op over ridsen, i mange tilfælle rejser den sig igen"

Er som taget ud af "Ugens Rapport"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-15 09:33

Hmmmmm! Ikke så godt for de, som nu bor i udlandet.

POLITIK 10.03.2015 kl. 14:34
Thorning: Danskere skal kunne overvåges uden konkret mistanke
Forsvarets Efterretningstjeneste skal kunne overvåge danske statsborgere i udlandet uden dommerkendelse, selvom der ikke er nogen konkret mistanke imod dem, mener regeringen.

Pas nu på dernede.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-03-15 11:06

Tommy !!

Hvis du nu får kontakt til nogle af de lokale bønder, skal du fortælle at du kender en specialist i ko-patte-gummi, som garanteret kan hjælpe dem med mange malke-problemer !! Det kunne sgu' være morsomt om forfatteren bb kunne blive overvåget for urent trav, bl.a. med bajutter, da de vistnok også er flittige brugere af bb's opfindelser ???!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-15 15:12

Nu vi er ved malkemaskiner . .

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/15213552

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-15 20:19

Citat
POLITIK 10.03.2015 kl. 14:34
Thorning: Danskere skal kunne overvåges uden konkret mistanke
Forsvarets Efterretningstjeneste skal kunne overvåge danske statsborgere i udlandet uden dommerkendelse, selvom der ikke er nogen konkret mistanke imod dem, mener regeringen.
Åh ja, tænk det er kommet såvidt at lovlydige borgere overvåges...tsk tsk tsk. imens forbryderne slipper for videre straf.
Og underlig er det også, at hjemmeværnet afvæbnes på samme tid som vi mindes den 9. april. Hjemmeværnet blev oprettet med det formål - "aldrig mere 9. april" Et angreb på Danmarks demokrati i form af terrorisme, var altså nok til at afmontere et forsvarsværn. Man korser sig!

Nå, ikke mere om den sag, det er jo en jagtside

Citat
bl.a. med bajutter, da de vistnok også er flittige brugere af bb's opfindelser ???!!
Jeg har hørt flere bajutter klager over deres gummidut var bristet på et meget meget kritisk tidspunkt. Det er derfra ordet "hylere" stammer fra. Og hvem er det nu, der bruger ordet.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-15 22:44

Jepper - så skete det.

I dag udkommer et magasin, der går i den modsatte retning. Navnet er 'Kvinder med kurver', og det udgives sammen med ugebladet SØNDAG. Det nye magasin har været undervejs i et års tid og skal levere modeinspiration og relevant indhold til de kvinder over 40 år, som bruger størrelse 44 eller derover - såkaldt plus size. Det skriver Aller i en pressemeddelelse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-15 22:46

OK, bør nok lige nedtone jubelbrølene. Min bedre halvdel bruger strl. mellem medium og large og får nok ikke brug for nye rollemodeller blandt "tromlerne".

Men godt er det, at opmærksomheden måske drejes bort fra de rædsler man plejer at se på catwalk`en.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-03-15 07:25

Men godt er det, at opmærksomheden måske drejes bort fra de rædsler man plejer at se på catwalk`en.

Eller fliserne, kære Tonganeser !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-15 14:14

På Fejø, sådan midt mellem Vesterby og Østerby står der en tromle - Fejøtromlen. Nydeligt udstillet og med forklaring til turisterne.

I sommeren 2014 kørte konen og jeg forbi tromlen og observerede en enorm lokal quinde stå ved siden af skiltet.
Da vi var kommet forbi, sagde jeg til konen: " Nøj, hvor var tromlen fed", hvorefter jeg modtog det sædvanlige foredrag om intolerance og nedgørelse af usædvanlige quinder.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-03-15 16:03

Kære venner
Jeg må med beklagelse meddele at jeg er flyttet udenlands, dog ikke Filippinerne , jeg har solgt min store ejendom, som tidligere har været ejet af en nu afdød kendt person.
Grunden? joooooo det er den danske stat som tvinger mig "udenbys" jeg vil nu forsøde min tilværelse med kun det jeg gider at lave
Jeg vil ikke røbe hvor det er, for så vil en berømt nettroll straks få travelt , men jeg kan da røbe så meget at det er sydpå
SHV, nu med udsigt over en floddal med vinranker

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-15 17:41

Jamen dog! Men hvis du lige nu har udsigt til en floddal med vinranker - og stadig kan "brevveksle" med os, så er alting jo godt. Det lyder ellers godt, og hvis du samtidig har au pair piger til det praktiske, så glæder det undertegnede, at du nu har fundet frem til Shangri-La. Godt gået - kære Sandhedsvidnet.
Bliv ved med at skrive her på siden. Vi kan slet ikke undvære dig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-15 19:19

Citat
SHV, nu med udsigt over en floddal med vinranker
Viva la france!

Jeg er lidt nysgerrig. Er det for en kortere periode, eller er med emigration for øje?

Det er sundt at komme lidt væk fra Danmark, men ser fædrelandet i et helt andet perspektiv. Jeg kan f.eks. se, at som nation er vi at degenererer. Det er ikke sagt i ond mening, det har bare aldrig stået klarere for mig end nu.
Det danske folk anno 2015 er en samling nosseløse skvatmikler, som i og for sig har fortjent sin skæbne.
Tænk, hele det danske folk lader sig afvæbne - helt frivilligt, imens forbryderne hærger på gader og stræder. Politiet...? De er travlt optaget med at holde fartkontroller Indkomsten af disse fartkontroller går bl.a. til Politidirektøren i form af bonus.

Jeg læste bla. om en kriminel der var blevet snuppet for 10 gange for vold, røverier og tyverier, han var endda glad til. Som han sagde: "Nu kan jeg endelig gøre dykkerkurset færdigt og få certifikatet." Smil hr. og fru Jensen, I skal betale!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-15 20:00

Jeg er nu glad for flaget og mit land, men undetiden får jeg nogle mørke tanker.
Hænger det sådan sammen, at vore politikere i virkeligheden hader deres landsmænd, som ustandselig brokker sig over uduelige politikere? Tag nu Lene Espersen. Hver gang hun har fået på hatten, så vender hun tilbage med det ene asociale lovforslag efter det andet. Er politikerne blevet tøsesure og skal hævne sig på den uvidende hob? Jeg tror det. Morten Østergaard udviser fakltisk samme takter . . . . osv.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-03-15 20:19

Jamen for fanden da......... !!
Du har vel ikke købt bb1's nabohus, med flodseng og druer og au pair piger fra det fjerne ???? I bajutland - du meine Güte !!!
Hvis det er tilfældet, har du sgu' "taget rø... på os alle"

Men hjerteligt tillykke - vi glæder os til at høre nyt om dine iagttagelser af livets gang i Lidenlund =Ballelund, fra første parket !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-15 22:27

Der er edermageme ikke megen flodeng i Bottrup, hvor Balleknuden residerer. Kun en ildelugtende bæk. Vinranker er der heller ikke nogen af - kun vindrankere.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-15 23:11

Vinranker og flodseng ved Ballefjæserens hus.......? Åh, Lada være....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-03-15 09:52

Datatilsyn: Overvågning af bilister går for vidt
Af Ritzau 19. marts 2015, 01:15
Plan om overvågning af bilister bør ikke blive så vidtrækkende, som der er lagt op til, mener Datatilsynet.

Rigspolitiet skal ændre i sine planer for overvågning af bilister via fotografering af nummerplader, hvis det skal ske inden for lovens rammer.
Læs også: Politiet vil gemme oplysninger om uskyldige borgere i 30 dage
Det fremgår ifølge Information af en udtalelse fra Datatilsynet om Rigspolitiets planer for såkaldt automatisk nummerpladegenkendelse. Sagen har været behandlet af Datatilsynets øverste myndighed, Datarådet.
- Og Datarådet mener altså, at grænserne for systemet skal være mere snævre, end det Rigspolitiet har lagt op til, siger Birgit Kleis, der er jurist hos Datatilsynet, til Information.
Læs også: Politiet vil masse-overvåge bilister
Det system, som Rigspolitiet planlægger at indføre, fungerer på den måde, at kameraer - både stationære og mobile på patruljevogne - fotograferer og genkender op til flere hundredtusinder bilers nummerplader om dagen.
Nummerpladen slås derefter automatisk op i en database med nummerplader, som har en særlig interesse, eksempelvis fordi bilen er efterlyst eller blot mangler syn.
Læs også: Til angreb mod fartsyndere: Sådan virker politiets nye fotovogne
Men ifølge Datatilsynet vil Rigspolitiets planer for brugen af systemet indebære, at der vil blive "indsamlet en overordentlig stor mængde oplysninger om køretøjers/personers færden".
Det vil - sammenholdt med søgemulighederne i systemet - indebære, "at der kan blive tale om egentlig overvågning af de omhandlede personer", vurderer Datatilsynet.
Rigspolitiets nuværende plan er at gemme oplysninger om alle de forbipasserende bilister i mindst én måned - uanset om nummerpladen optræder på en af politiets "hotlister" over biler af interesse. De lagrede såkaldte "no-hits" vil således omfatte alle registrerede bilister, som ikke er forbundet med mistænkelige forhold.
Men det går ikke, hvis det står til Datatilsynet, som mener, at "no-hits" kun må opbevares i én måned, hvis det sker i forbindelse med en målrettet indsats. Det kan eksempelvis være overvågning ved landegrænsen.
- Derimod vil opbevaring af optagelser med "no-hits" hidrørende fra for eksempel almindelig patruljekørsel ikke være i overensstemmelse med persondatalovens krav om saglighed og proportionalitet, og en sådan opbevaring vil derfor ikke kunne ske, skriver Datatilsynet i udtalelsen ifølge Information.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-03-15 13:04

Tommy !

Åh, Lada være... - det var sgu' én af de bedre, hvaba !!!

Balletumben er sur over, at Lada-forhandleren ikke eksisterer mere, da han jo var specialist i russiske tanks, øh biler og derfor kendte alt til reparation af Ballens Volga !!!!!!!

Grunden til Balletumbens manglende indlæg på kandu skulle angiveligt være, at der p.g.a. fremgangen i verdensøkonomien, specielt i Asien og helt specielt i Phillippinien, hvor hans fleste fans er bosiddende, er han blevet spurgt, som den verdensmand og forretningsguru han er, om ikke han kan frembringe et ekstra boost i den phillipinske økonomi, som i forvejen er i stærk fremgang !!! Man må jo nok sige at han forstår at mænge sig med de rigtige og indflydelsesrige personer i de højere luftlag: Prøv at forestil jer denne Tummelumsen på de bonede gulve i Manila - mageløst, ikk'??

ØV4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-03-15 16:01

Viva la france, kære ven, det var planen, men kom til at tænke på le prince som ville være konge og droppede det
Jeg er blevet træt af den vage holdning det danske samfund og politikere har, når der skal skrides ind for rigtige lovovertrædere lad os tage et eksempel, en idiot med en promille på over 2,0 prøver at køre en betjent ned med hans tuk tuk, betjenten føler sig truet, skyder og rammer idioten i benet, nu er han anklaget for grov vold
Det er okay at skulle betale en bødestraf for fart, men at man så skal straffes yderligere med en afgift til offer fonden
Nu må hjemmeværnet ikke have bundstykket hjemme mere, Putin har frit slav
SHV føler sig tilpas i de nye omgivelser

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-15 01:17

Kære Sandhedsvidnet
Nu forholder det sig således, at ethvert skyderi skal behandles i statsadvokaturet, og selv om pressen allerede har kvajet sig med de sædvanlige tumpede udmeldinger, er det jo ikke sikkert, at betjenten findes skyldig. En retssag tjener to formål, enten findes tiltalte skyldig eller også findes han ikke skyldig.
Faktisk finder jeg det betryggende, at det stadig er domstolene som har fat i den lange ende.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-15 11:12

Hmmmmmm!
Har talt med en beboer i Bottrup. Han har ikke set solformørkelsen - i dag.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-15 15:07

Mens den frifundne betjent drog et lettelsens suk og nød flere omfavnelser iblandet glædestårer fra sin kone og andre pårørende i Retten i Aarhus efter domsafsigelsen, så var humøret helt i kulkælderen hos skudofferet René Ekkelund Jørgensen.

Sådan

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-15 19:23

Selv havde jeg nok fyldt det enlige forhjul med krudt og kugler. Så ville turen have været forbi uden yderligere drama. Jeg er naturligvis en smule betænkelig ved den megen plaffen rundt omkring, men på den anden side har vi jo politiet til at opretholde lov og orden. Kan godt være, at de derved får lidt elastik i sidste ende.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-15 14:53

Man bliver så træt af de politiske partier. Næsten til at tude over. Ud med krapylet og lad os få luget ud i familiedynastierne.
Raussssssss!

Mvh.

Tonganeseren

Stadig ikke Konge af Tonga.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-15 21:41

Du skal snart til stemmeurnen, Tonga.

Citat
Stadig ikke Konge af Tonga.
Ah hva ba..??? Stadig ikke Sydhavskonge - eller det, der i de go'e gamle dawe hed: NEGERKONGE.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-15 12:31

Hold da helt op. Nu er der styrtet et fly ned ved Digne, hvor vores stamhotel ligger - måske endda lå. Uhyggeligt. Men hvorfor skulle flyet styrte lige der? Endnu et flystyrt. Føj.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-15 19:17

Ja, det er forfærdeligt. Jeg synes der er gået inflation i flystyrt indenfor det sidste tolv måneder?
Og sørgeligt med alle disse unge mennesker, hvis liv for alvor skulle til at begynde.

Tanken om styrt strejfer da også os når vi flyver frem og tilbage - men omvendt, at sidde i 12 - 14 timer i bilen er jo ret beset ligeså - eller mere chancebetonet.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-15 19:41

Jeg må lige ha' lidt hjælp.

Jeg faldt over et gammelt citat, som lyder: "Hvis det er fakta, så benægter A fakta!"
Var det Bent Ballegaard eller var det Kresten Poulsgaard der sagde disse ord?

Bent Ballegaard har godt nok benægtet fakta i mange år - uden at opdage det, idet han render rundt i sin egen lille verden.
Såååååå, det er sgu nok den go'e Kresten der sagde ordene: "Hvis det er fakta, så benægter A fakta!"

Bent bruger mere vendingen: Så er du ikke en rigtig jærger

Mvh.
Tommy.
Jærger

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-03-15 22:58

Jeg har aldrig har tillid til AirBus flyene. Alt for meget elektronik, hvor computere sørger for det meste. Allerede fra starten viste det sig, at computersystemerne var for indviklede - selv for rutinerede piloter. Nu viser det sig, at AirBus tilsyneladende har haft problemer med en såkaldt censor - altså den dims som bragte den franske AirBus til styrt i Atlanten.
FlyByWiresystemet rummer for mange muligheder for tekniske fejl - hvis man spørger undertegnede, som ganske vist kun har sporadisk kendskab til motorfly. Til gengæld har jeg fløjet svævefly i fjern fortid - hvor jeg som helt ung sluttede karrieren i en Grünau Baby - efter en noget hård og skæv landing som ophidsede klubbens medlemmer enormt meget. Hmmmm! Jeg blev faktisk smidt ud på røv og albuer, men det var jeg sådan set ikke ked af.
Og jo, der har været en del flystyrt forrige år, og det gavner i hvert fald ikke min lyst til at lade mig transportere til og fra Rom i 10 kilometers højde.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-03-15 07:30

Jeg faldt over et gammelt citat, som lyder: "Hvis det er fakta, så benægter A fakta!"

Ballegård ville sgu' have svaret: Vis der er faktum så hanler jeg i netto !!! Hvorefter han ville have set sig omkring for at observere, om alle grinede !!!
I øvrigt er flere citeret for de bevingede ord, f.eks. tidligere minister Knud Kristensen !!??

M.h.t. den forfærdelige flyulykke forleden i Alperne, bør man ikke blive så forbavset ! Det føles om en stor katastrofe, hvilket det naturligvis også er, men når en flyulykke sker, er der på én gang mange ofre ! Sammenlignet med biltrafikken er det at flyve utroligt sikkert - mange flere billister dræbes og kvæstes på landeveje overalt i verden hver eneste dag !

Nu hørte jeg flere forskellige eksperter, bl.a. et par piloter, som har fløjet omtalte flytype og kunne rose den for at være noget af det sikreste ?? Så hvorledes det forholder sig rent teknisk, skal jeg ikke kloge mig på, men blot konstatere, at elektronikken på franske biler generelt er noget l... og derfor køber jeg ikke franske biler! Har haft et eksemplar for år tilbage - den første, eneste og sidste - men sådan er der jo så meget !!??

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-15 12:43

Og her er der et aktuelt fortilfælde: I november 2014 var det tæt på at gå galt for en Airbus A321, som fløj fra Bilbao til München. Udvendige sensorer var iset til og gav forkert information om flyets vinkel. Maskinen indledte derefter på ordre fra en computer et stejlt dyk.

Kun takket været flyets erfarne pilot, der slog computeren fra og bragte maskinen under kontrol, blev en katastrofe forhindret.

Germanwings har endnu ikke offentliggjort en liste

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-15 17:21

"Hvis det er fakta, så benægter A fakta!"

FAKTA er nok yderst tilfreds med at have mistet KnaldBalle som kunde. Jeg har hørt fra ellers pålidelig kilde, at KnaldBalle blev sur over ikke at kunne vagtelæg i forretningen.

Mvh.
Tonganeseren

Nu vil de tyske piloter ikke flyve AirBus 320.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-15 22:30

Da Sandhedsvidnet er rejst til Frankrig, kan jeglige så godt bruge hans tråd til en interessant oplysning:

Udover at skrive sig ind i historiebøgerne, så har mange af de bjergbestigere, som har betrådt toppen af verdens højeste bjerg - Mount Everest - også efterladt sig noget andet.

Nemlig deres afføring.

Og det vil meget vel komme til at skabe store sundhedsmæssige problemer, skriver BBC.

Chefen for Nepals bjergbestigningsforening, Ang Tshering, forklarer, at afføringen bogstaveligt talt har hobet sig op i årenes løb på bjergtoppen:

OK!!!
Man kan derfor antage, at Mount Everest bliver højere og højere, og at sidste mand på "toppen" udsætter sig for at skvatte ned af pyramiden, nu, hvor der knapt nok er plads til at sidde på hug.

Må eller blive et fantastisk fotografi - af sidste mand på toppen - taget fra en helikopter 400 meter borte.

Med venlig hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-03-15 14:41

Citat
Nu vil de tyske piloter ikke flyve AirBus 320.

Det er ifølge nye oplysninger mere piloterne selv, der er årsagen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-03-15 15:35

For ind i hede hule helvede, så har har man da den onde fløjtme set det med!
Ja ja stærke bandeord det her.
Sagen er den, jeg er overrasket!?!? Overrasket på en måde, som jeg aldrig nogensinde i mine vildeste drømme og fantasier havde troet muligt......... Tænk, jeg er helt på linje med A
Jeg er glad for det tiltag Dan Jørgensen har fabrikeret.
Tilgiv mig Oh Herre, thi jeg er blevet til et vildfaret barn.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=3392

Tak Danny Boy!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-03-15 22:29

En flot beslutning som omgående skal føres ud i livet på familiens landejendom.

Man kan tydeligt se på Dan Jørgensen, at han set det himmelske lys.

Mvh.

Tonganeseren

Det er ifølge nye oplysninger mere piloterne selv, der er årsagen.

Ja mon ikke!! Den havde ingen vistnok set komme.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-03-15 22:31

Noget andet er så, at låsemekanismen til cockpittet burde forsynes med en behersket sprængladning - som kan udløses via en kode på tastaturet ved siden af døren.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-03-15 17:37

Det er fandme uhyggeligt du. Passagererne har nu 3 ting at slås med. Maskinel fejl, og piloternes fejlhækling i kysen - og så ikke at forglemme piloter, der sværger til den ideologi, som kaldes "Fredens Religion" Der sker jo sommetider - vi har jo set det et par gange, at disse piloter får en ubændig lyst til 72 jomfruer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-03-15 16:05

Selv har jeg, de fleste gange, foretrukket genbrug.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-15 19:41

Citat
foretrukket genbrug.
Genbrugsbølgen længe leve. Hip hip...!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-15 20:37

Nu, hvor "Kandu-jagtsite" langsomt ebber ud og Bent Ballegaard er degraderet til formand for "Det Tavse Flertal"........Kort sagt, der sker ikke så meget på siden som der har gjort. De fleste emner er jo også uddebatteret - og pointene er betalt

Jeg sad jeg i eftermiddags og læste lidt i de mange indlæg, som har været skrevet op gennem tiden. Det var ikke så meget emnerne jeg gennemgik, men mere de personer som skrev indlæg.
Der har faktisk været mange spøjse skribenter igennem årene, som både med vid og humoristisk sans har forfattet den ene skide-skægge indlæg efter den andet Og sjovt var det, når Bent rigtigt var oppe at køre på den høje klinge

Tjaeee, sådan er det jo - og intet varer evigt, men sjovt var det sgu.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-03-15 21:33

Du har ganske ret - Kaptajn Tommy. Der har været store stunder, hvor deltagerne ydede deres absolut bedste. Humor i verdensklasse og en enestående vid.
Men hvorfor omtale jagtsiden i "fjern fortid". Måske dukker KnaldBalle op igen, når han føler sig fri af kritiske øjne?
Jeg håber derfor, at alle kendte og ukendte X-`ere holder sig parate til en ny dyst. Alle øvrige jagttråde har nemlig været det rene nonsens ved siden af det, vi alle ydede.

Og du skal aldeles ikke slette dit nick fra KANDU. Og så har vi stadig et mellemværende - remember? Håber ikke, at du helt har opgivet en god frokost m/det hele.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-03-15 23:12

Hmmmm! Kære Kpt. Tommy. Du overvejer måske en flyvetur - så se vedlagt klip fra dagens avis:

Passagererne på Air Canada Airbus A320 slap med skrækken og mindre skrammer, da flyets landingsstel tidligere i dag brød sammen under landing i Halifax. Kraftig sne reddede formentlig passagerernes liv

De flader sguda i stimer.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-15 23:22

Citat
Og du skal aldeles ikke slette dit nick fra KANDU.
Nej nej, jeg sletter ikke noget. Jeg holder øje - og det er også rart at få det danske tastatur støvet lidt af engang imellem

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-03-15 08:16

Gode venner (X'ere)

Jeg kan kun tilslutte mig d'herrers synspunkter med hensyn til deltagelsen af skriveriet på jagtsiden, men det synes som om det gælder hele kandu ! Der stilles kun få spørgsmål mod hvad man gjorde for f.eks. 2 år siden, så mon ikke denne trend ikke kun hersker for de brave jægere ?
Vi har haft ganske mange morsomme indlæg, først og fremmest baseret på én person, som ved adskillige lejligheder har raset mod alt og alle ! Han kunne heller ikke holde ord, som i så mange andre sammenhænge, når han påstod sig i sin gode ret til, som forfatter, at have særegne meninger, og derfor ikke skulle spørge nogen om dette eller hint. Vi skulle bare parere ordre og ikke svare avekatten igen, hvilket jo var komplet umuligt al den stund, at der er grænser for hvor megen løgn og latin vi skal fyldes med. Ingen skulle og kunne lukke munden på ham, efter hans eget udsagn, men han forstummede sandelig på et tidspunkt da han var løbet fuldstændig tør for saglige argumenter - så nu har kun DJ lidt glæde af hans skriverier på deres hjemmeside, men ganske tandløst efter manges mening !!! Og så specielt morsomt p.g.a. hans nye "dænder", indkøbt på Philipinerne i en ordentlig brandert
Jeg har, som andre, holdt lav profil, men er sandelig parat til at "fare i blækhuset" igen, hvis den jyske tranlampe fra Båstrup skulle mande sig op til en ny kamp !! Joh, det frie fald har været hårdt for kendis-kenderen med de mange venner og egen hjemmeside, som blev lukket p.g.a. et tvivlsomt bekendtskab med en web-producent i det midtjyske - løgnere hele bundtet !!!

På gensyn til alle positive kræfter inden for jagten.

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-04-15 18:37

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-04-15 19:15

De fleste har vel gået 7 år i skole, så mon ikke det går

Jepper! Normalt går det på jävle vis, men ikke alle fik det fornødne udbytte

Mvh.

Tonganeseren