/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvad hedder denne ventil?
Fra : iluap
Vist : 586 gange
50 point
Dato : 06-03-15 13:16

Hvad hedder denne (dryppende) ventil:

http://postimg.org/image/5aq11d6xl/

Det er kun selve indmaden, altså den som tappen sidder i.

Den passer med en 10 mm ringnøgle.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-03-15 13:23

Pakdåse

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 60 point
Dato : 06-03-15 13:24
Kommentar
Fra : iluap

Dato : 06-03-15 13:48

Kan du ud fra mit billede se om jeg skal ha en stor eller en lille?

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 06-03-15 13:49

Vil prøve at se om jem & fix har en sådan så jeg kan sammenligne

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 06-03-15 13:50

Man skal vel ha trykket af systemet eller hvad?

http://vvsviden.dk/skift-pakdaase-i-radiatorventil/

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 06-03-15 13:52

Svarer lige selv: "Når du løsner pakdåsen, er ventilfjederen inde bag ved åben. Jo længere ud pakdåsen kommer i gevindet jo mere lukker ventilfjederen. Derfor vil der ligesom være en “dead-zone”, altså en slags midterstilling, hvor der vil sprøjte lidt vand (kan virke som meget, da der trods alt er 1 til 2 bars tryk på anlægget. Hvis du har direkte fjernvarme i dine radiatorer i stedet for centralvarme, kan trykket være højere, og så kan det virke lidt voldsommere med det vand som sprøjter ud).

Du skal blive ved med at skrue pakdåsen ud, indtil den er helt ude, også selvom det sprøjter lidt. Hold evt. en klud omkring, så ikke det sprøjter på væg og gulv. Når pakdåsen er HELT ude, lukker ventilfjederen inden i ventilen, og så kommer der ikke vand mens pakdåsen er ude"

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 06-03-15 13:53

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-03-15 13:55

Selv tak iluap

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-15 14:00

Sekskanten med stiften i, kan normalt skrues ud uden videre, og skiftes.
Der kommer normalt kun et par dråber ud. Men jeg tror den er utæt længer inde.

Jeg ville skifte hele ventilen. 1/2" "lille" type.

Som jeg kan se det.