/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Desktop uden adgang
Fra : jamera
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 18-06-03 19:10

Hvordan sætter man Windows op til IKKE at kunne ændres uden tilladelse......jeg tænker på udseende af desktop, instillinger af window, osv........lige som på biblioteket feks.

Kræver det er specielt program?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 19:19

Set i win2000 sikkert også XP
kontrolpanel>administration>lokale brugere og grupper> her har du flere mulighedder
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 19:21

Hov >administration>computeradministration>lokale.........
Du skal være logget ind som administrator.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 19:34

Start>kontrolpanel>brugerkonti>tryk på den/de relevante konto som du vil begrænse
adgangen til indstillingerne på>skift kontotype>sæt mærke i begrænset.
Så er det kun administrator kontoen som kan lave ændringer på systemet
på nær det der ligger i delte dokumenter det kan alle på pc'en benytte
og ændre på.(i XP)
Manse9933

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 18-06-03 19:40

ok fint

Men altså ikke i Win98??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 19:52

Jeg kender ikke 98 så godt men måske kandu finde noget her>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/windows/98/default.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 19:59

Det virkede ikke, måske virker dette
http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 20:07

Måske jeg fandt lig dette
Sådan slår du brugerprofiler til i Windows 95/98:
1. Klik på Start, peg på Indstillinger, og vælg derefter Kontrolpanel.
2. Dobbeltklik på ikonet Adgangskoder, og vælg fanen Brugerprofiler.
3. Klik på indstillingen "Brugerne kan tilpasse deres præferencer og skrivebordsindstillinger. Windows skifter til dine personlige indstillinger, når du logger på."
4. Klik på OK, og afslut Kontrolpanel.
Der kan du måske se hvordan du gør.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 20:13

Jeg har lige været i '98 men der var ikke mange mulighedder.
Skal du dæmme op for børn og andre pilfingre så kan du lave en kopi på din HD og "køre" på den. Går den i stykker har du en ny klar. Dukumenter gemmes på D:
Der bruges Partition Magic til dette.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 20:37

Det er ikke gratis men der er en 30 dages prøve periode,så du kan se om det er
noget du vil investere i>

http://www.softstack.com/products.html
Så er der et der er gratis>
http://download.com.com/3000-2092-10170828.html?tag=lst-0-6

Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 20:54

Det første link fra >softstack< ser rigtig godt ud.
Det snupper jeg lige - Tak
Emesen.
PS. Se lige at det andet ikke kan afindstalleres igen, og det er kun til filbeskyttelse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 20:59

slet- reg clean,noget kan man da have for sig selv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 21:21
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 21:27

Jeg vidste den var der, kunne bare ikke huske hvor.
Tak - den snupper jeg også lige.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 21:41

Gør lige som mig jeg har alle kategorierne i sat ind i en mappe i foretrukne
hver for sig når jeg gemmer dem så kopiere jeg lige kategorien ind i urladresse feltet,så istedet for url navnet så står katogorien og mappen hedder selvfølig webattack,det gør jeg med de fleste software sider så er
det hele letter at finde frem til,det er en hurtig og nemt.

Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 21:46

Jeg har lavet et word dokument som jeg gemmer links i, så kan jeg kopiere ned på den anden HD, når jeg laver nyt image.
Emesen.
Undskyld forstyrrelsen jamera

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 21:59

Nå, jeg ekspoterer mine foretrukne til mit D: drev en gang om md med IE.så kan jeg altid hente dem når der går noget galt,jeg har også en genvej i start
til denne fil så jeg kan se og bruge mine link som en side i IE.
Nu vil jeg lukke og slukke,hej med dig.

Manse9933