/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Home Gendannelse
Fra : gangster50
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 18-06-03 17:40

hvordan gendanner jeg min PC?
mit "systemgendannelse" virker ikke, så jeg vil gerne have slettet Windows også have det installeret igen, hvordan sletter jeg Windows???

- Gangster50

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 17:52

Boot fra cd rom. (husk at trykke en tast når den forlanger det)
Slet partitionen, opret en ny og læg Xp ind.
emesen.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 18-06-03 17:54

det der forstår jeg ikke, tal lige dansk ik'? :)

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 18-06-03 18:39

Du skal i din bios sætte den til at kunne boote fra cd-rom
Læg din XP cd-rom i, og start comp.
På et tidspunkt står der forneden på skærmen "boot fra cd tryk en tast"
Nu får du nogle valg og du vælger indstaller ny
Den viser på et tidspunkt hvad der er på din harddisk, og du får mulighed for at slette dit C -drev - gør det
Nu kan du vælge opret partition og vælge Fat 32 eller NTFS
(der er delte meninger om Fat 32/NTFS, men den mest stabile er nok NTFS)
Vælg den nyoprettede partition og indstaller.
Hvis du har en compaq comp. må du ikke slette den meget lille partition på ca. 1,9 mb
Emesen.
PS. Er du sikker på du ikke kan gendanne din XP på et tidligere tidspunkt, ved at rulle tilbage på kalænderen ?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 18-06-03 18:43

nej det kan jeg ikke, fordi jeg kom til at lave et nyt gendannelses tidspunkt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-06-03 18:57

Der burde være flere længere tilbage.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-03 23:12
Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 28-06-03 21:54

Tak For Det Meget Hjælpfulde Svar Emesen!

Hilsen Gangster50