/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor i Thailand???
Fra : loef
Vist : 633 gange
70 point
Dato : 18-06-03 15:10

Vi er 4 voksne og 3 børn som vintereen 2005 planlægger at rejse 14 dage til Thailand.
Vi er allerede nu begyndt at indsamle lidt information, så vi kan får vores drømmerejse.
Ingen af os har før været i Østen, så vi er noget usikre på, hvilket rejsemål vi skal vælge.
Vi kunne evt. godt tænke os et par dage i Bangkok, for derefter at há en 10-12 dage med sol, stand og vand.
Ferien skal være så alle tilgodeses - voksne såvel som børn (som til den tid vil være 5 samt 9 år)...
Vi kunne godt tænke os at der både var indkøb, massage, elefantfarm eller lign. indbefattet i vores rejse. Samtidig er vi ikke villige til at rejse alt for meget frem og tilbage.
Er der nogen som har nogle gode erfaringer med rejsemål i Thailand - vi er allerede blevet anbefalet Hua Hin og Phuket - er det de bedste forslag???

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 18-06-03 18:05

Som familitur tror jeg man skal rette synet mod det nordvestlige hjørne eller lige sydøst for Bangkok (som er et ydent rejsemål for thaierne selv), har dog ik selv været der. Men har været i Thailand et par gange, i Bangkok og i syden, mener dog ik dette passer til en familieferie.
MHT Bangkok er denne en kæmpe oplevelse, hvis man kan se bort fra menneskemylderet, larm og folk der vil have en til at købe alt muligt. Der er massere af muligheder, dog er det vigtigt at bo centralt, da byen er ufattelig stor. Jyske rejser har et hotel, der kunne være en mulighed hvis ingen af jer har været der før, det ligger dog i det området med de dyre hoteler (uden dog selv at være dyrt) og der er derfor dyrere i området omkring. Har selv boet på Khao San, der er backpacker street, hvilket heller ik duer til en familie. Men der ligger et hotel med det hele lige 2 min gang herfra, som jeg selv har prøvet. pæn standart, alle facilliter, air con og billigt. Det er klart at anbefale, hvis ik vil være afhængig af taxa til alt, da flodbåden ligger 5 min herfra. Viengtai Hotel hedder det og værelser kan reserveres her http://www.khaosanroad.com/viengtai/index.htm
for mere info om Khao san
http://www.khaosanroad.com/
Held og lykke, og god ferie

Kommentar
Fra : bmw318

Dato : 21-06-03 16:51

Thailandferien lyder som en god ide. Der er mange fantastiske oplevelser i dette land, som kan opleves. Dertil kommer den den utrolige venlighed, som Thaione udviser. Det er nærmest uddannelse i høflighed, man kan opnå ved en rejse til Thailand.

Accepteret svar
Fra : TheCon

Modtaget 70 point
Dato : 25-06-03 15:41

Hej Loef.

Jeg er netop hjemkommet fra 2 uger i Thailand med Apollo rejser. Vi havde 2 overnatninger i Bangkok og 10 dage i Hua Hin.

Som jbg siger så er det vigtigt i Bangkok at bo det rigtige sted, f.eks nær Sukhumvit road, som er en af hovedgaderne, der løber den forholdsvis nye "Skytrain" som bringer en meget hurtigt rundt.
( husk på at Grand Palace, som skal ses, lukker kl 15,30 ) Desværre går skytrain ikke ned til Chinatown og de store templer eller ned til floden. Husk at planlægge jeres tid, byen er så stor at man nemt glemmer tiden, mine 2 dage i Bangkok var for lidt til at både se seværdigheder og til at handle. Prøv at checke dette hotel stablelodge som bliver anbefalet på denne hjemmeside
www.thaiguide.dk, den virker meget informativ.

Mine 10 dage i Hua Hin ville jeg gerne have haft skåret ned til 3-4 dage, for der var ikke meget anderledes end Tyrkiet eller Grækenland (bortset fra at spisning er meget billigere). Byen er hurtigt overset og den virkede meget stille da vi var der, det var selvfølgelig også i lavsæsonen, men alligevel...... selv på de større restauranter sad der måske 4-10 mennesker. Stranden er meget lang og bred i dagtimerne, men den virkede efter min mening ikke så indbydende. Der er 10-15 meter hvid sandstrand og 50-100 meter "mørk" strand. Det mørke er bittesmå krabber som laver deres underjordiske huler i sandet, de er ikke store eller farlige, men det virker ikke så indbydende at se at det vrimler med krabber hele tiden. Vandet er meget varmt, men desværre så bliver sandet hvirvlet op, så man ikke kan se sine fødder når man er 2 meter ude. Hvis i vælger Hua Hin, så bo på et hotel tæt på byen, vi boede på et hotal (Blue Wave Beach) 8 km fra centrum. Det er surt at skulle være afhængig af Tuk Tuk og taxi når man skal frem og tilbage.

Til gengæld tror jeg at det er et rimeligt sted at skulle tage på udflugter fra. Jeg kan anbefale Riwer Kwai selvom den er hård. Prøv også at tage til Thaiboksning, det er en oplevelse.

Hvis jeg skulle til Thailand igen (og det skal jeg) så ville det blive et par dage mere i Bangkok og så ville jeg tage resten af tiden i Pattaya (Jomtien) eller Phuket. Det kunne også være en mulighed med badeferien på Koh Samui.

Hvis i har nogle spørgsmål så skriv bare.

Med venlig hilsen

Michael

PS God ferie.

Godkendelse af svar
Fra : loef

Dato : 26-06-03 08:32

Tak for svaret TheCon.

Kommentar
Fra : loef

Dato : 07-08-03 14:50

Nu har jeg været inde og læse lidt på nettet om Khao Lak - er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med dette sted?