/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO PMX tuning!!!!!
Fra : bambusneger
Vist : 2703 gange
220 point
Dato : 18-06-03 13:50

hejsa!!!!!
jeg ville bare hører om en Proma Legal-udstødning passser på en PMX?????? Har set inde på www.stc-tuning.dk at man kan få den til de andre PGO-modeller, men PMX'en er slet ikke skrevet med!!!!!!
Hvis man så går ind under PGO dr. big eller PGO hot50 kan man få et tun-sæt(proma legal, Polini speed control og et Cylinderkit ø 47 mm Topperformances Trophy for 1495,00 kr.)!!!!! Ville dette sæt passe på min PMX, og behøver jeg købe andre tun-dele så som krumtap, kabu osv.??????????

med venlig hilsen ASke
ps. vil så, hvis "sættet" passer, tage den til en forhandler og lade ham indstille kabu og såen!????? ville det være en go ide???

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 18-06-03 14:20

PMX og HOT50 er 100% ens hvad motor dele angår, så det kan du godt!!! men hvis du gerne vil have den tunet, så skal du nok kigge efter en kab. + udstødning...
Proma Legal-udstødning passe på PMX, men kan ikke anbefaldes da den er noget crap...
Kig efter en anden potte, eks. Nardo Racing.
Og ja, jeg ville klart anbefalde at en forhandler tager sig af montering +instilning af kab. osv.

Mvh dr_scooter

ps. tjek også http://www.west-import.dk og http://www.knallert.com/

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 18-06-03 14:34

hvor finder du nardo racing-udstødningen???? og hva mener du med hvis jeg gerne vil ha den tunet skal jeg kigge efter kabu og udstødning? skal jeg så ikke ha en anden cylle????
hvor stor er en org. kabu på en pmx????

med venlig hilsen aske

Kommentar
Fra : k50freak

Dato : 18-06-03 21:55

Det han mener med at du også skal have kab. og udstødning er at hvis du kun køber cylinder kit mister du en hel del efekt hvis du ikke også køber kab. og udstødning. standard kab. på PMX er hvist 12 mm. Standard krumtap på en PGO kan klare cylinder på 47,6 mm men selfølgelig vil det være bedst hvis du køber en Racing krumtap.
Hvis du vil købe tun så tjek også lig www.kg-import.dk/com??????, www.west-import.dk/com????
og www.speed-line.dk/com????
venlig hilsen k50freak

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 19-06-03 11:00

k50freak >> der er noget du har misforstået, PGO's motore er den billige model af den en del andre scootere kører rundt med, og krumtappen skulle ikke være en potte pis værd, jeg siger det bare fordi jeg ved hvor kedeligt det er at stå med en smadret motor....

i øvrigt, hvor voldsom vil du have din pmx til at være, og hvormange penge vil du putte i det ?

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 19-06-03 15:56

lige nu kører den 70-75 med et rigtig godt optræk!!!!!! jeg ved ikke hvad der er gjort ved den!!!! jeg kunne godt tænke mig at kører omkring 85-90km/t og stadig ha det gode optræk!!! hvad kan du foreslå??? jeg havde tænkt mig noget i retning af max. 2000,-

med venlig hilsen aske

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 19-06-03 17:53

3000 går også an!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 20-06-03 19:07

Det er lidt svært at sige, men en 47mm cylinder og en 21mm kaburator og en variomatic og en udstødning. Og så bliver du jo også nød til at købe en racer krumtap, det burde du godt kunne få for 3000...

Kommentar
Fra : Skov3310

Dato : 13-08-03 22:12

Hejsa..... Jeg har lige købt en PGO Pmx Sport som render 60-70 km/t. Jeg har hørt, at man kan sætte et topstykke fra en Yamaha Jog på, og derved få en bedre effekt..... Så er mit spørgsmål : Hvor mange km/t. kommer den til at rende hurtigere?? og gir' det et bedre optræk?? I øjeblikket er skiverne taget og blindrøret klemt......

Med venlig hilsen Jesper Skov

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-08-03 05:52

Lad vær med at misbruge andres spørgsmål Skov3310...

og Bambusneger > Hvad bliver det til, har du fået købt noget tun ?