/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filhåndtering i DOSmode (under windows)
Fra : jesperfrehr
Vist : 876 gange
100 point
Dato : 09-12-01 21:26

Hmmm - i ny og næ er det rart med lidt oprydning.
Når jeg skal installere windows forfrfa bruger jeg Norton Commander til DOS, da det er lidt bøvlet at jonglere med DOSkommandoer. Med NC til DOS er det nemt at slette dir's, men den tager ikke alle de lange filnavne med når jeg flytter filer. Er der bedre alternativer end den?????
Den skal kunne køre fra en DOSprompt!

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-01 22:18

Hej

DOS kan ikke håndtere filnavne over 8 tegn, og "efternavne" over 3... Så det er ikke muligt i en DOS prompt, desværre .

Med Hilsen
Basses

Kommentar
Fra : jesperfrehr

Dato : 09-12-01 22:24

Er der ikke noget om at der er 125 tegn (ellerhvormangedetnuer) man kan bruge??

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 09-12-01 22:37

Ups-------Dos 7 og nyere kan håndtere lange filnavne

Basses

Kommentar
Fra : soccer

Dato : 09-12-01 22:40

Du skal lave en opstartsdiskette under win98 eller ME

På disketten skal du have kommandoen DELTREE, som ligger under \windows\command

Denne kommando kan slettet et helt bibliotek.

Hvis du bare flytte file så brug kommandoen MOVE.

Hvis du er i tvivl om syntaksen på disse kommandoer, så gå i en kommando-prompt og skriv f.eks DELTREE /?, så kommer der en foklaring.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : soccer

Dato : 09-12-01 22:41

Disse kommandoer kan selvfølgelig også bruges mens du kører i windows.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-01 22:31

jesperfrehr skrev i meddelelsen ...

klip

Er der bedre alternativer end den?????
>Den skal kunne køre fra en DOSprompt!

Prøv Wincommander fra http://www.ghisler.com/euro.htm
Den er vi mange der bruger og ikke kan undvære. Det er et windows program
men det kan da være ligemeget for dig. Der kan da ikke være nogen speciel
grund til at bruge dosmode fra windows.
Wincommander er et SH program og kan alt det NC kan + mere til. Er opbygget
som NC med 2 ruder. Du kan også pakke og udpakke.
Hvis du henter det hjem skal du gå ind i konfiguration og lige slå bl.a. vis
skjulte filer til.

Mvh.
Torben