/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Omlægning af lån hvis der er pant i hus?
Fra : c80h
Vist : 618 gange
20 point
Dato : 10-02-15 22:36

Hej,

For nogle år tilbage røg jeg ud i lidt økonomiske vanskeligheder pga. nogle meget dårlige beslutninger. Det har resulteret i at flere kreditorer har taget pant i mit hus. Nu er renten så lav at det vil være meget godt hvis jeg fik lånet lagt om.

Mit spørgsmål er: kan jeg godt omlægge mit totalkredit lån om når der er pant i huset?

Mvh

Carsten

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 30 point
Dato : 10-02-15 22:52

Du skal have en aftale med dine andre panthavere, hvis du skal have det gjort.

Tit vil de have en gevinst, altså hvis du kan få flere penge i kreditforeningen.

Hvis du så får lov, den gæld du har og den besparelse du får, vil de måske forlange de så får mere i de afdrag som de i forvejen får.

Hvis ikke du afvikler på deres gæld, tror jeg ikke du får lov ..

Få snakket med dem, det er din eneste mulighed, og så kan du måske selv resonere dig til svaret ud fra dine andre forhold ..

Få det gjort, så ved du hvor du står, måske kan du få afviklet mere til dine kreditorer så det hjælper på lang sigt...

Godkendelse af svar
Fra : c80h

Dato : 10-02-15 23:22

Tak for svaret Tordenkalven. Det er super. Jeg har prøvet at regne på det og hvis det kan lade sig gøre, kan jeg lægge lånet om og samtidig låne penge nok til at betale alle mine kreditorer, og med den rente der er nu kan jeg samtidig betale under det halve af sådan en omlægning ift. hvad jeg betaler nu.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-02-15 23:29

SÅDAN !!
bare klø på....
Håber det lykkes....
de snakker alle sammen renter...men der er også kurstab...
hvilket gør at renten bliver højere end den pålydende, fordi restgælden bliver større.
Når et to % lån har kurs ca 98-99 så er renten effektivt højere..
Håber du forstår, så få din bank til at regne det hele ud...