/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP finder ikke modem ved opstart
Fra : Dtdanielsen
Vist : 590 gange
1 point
Dato : 18-06-03 13:33

Jeg har fået et mega problem. Jeg har kørt XP i et par måneder uden problemer, og nu skriver den hver gang jeg vil lave internetforbindelse, at mit modem ikke fungerer korrekt. Så skal jeg fjerne det og tilføje det igen og så virker det, til næste gang jeg lukker ned. Meget irriterende..... Mit modem er et Supra Express 56I Pro CW. Er det nogle, der har de vise ord????

Accepteret svar
Fra : hryttel

Modtaget 11 point
Dato : 18-06-03 14:49

Hej,

Hvad sker der når du fjerner dit modem og så starter pc'en på ny. Altså uden at du geninstallere dit modem?? Windows skulle så selv sige at der er ny hardware. Så installerer du modem og starter på ny. Virker det ikke, kan du bruge genoprettelse fra et tidspunkt før du fik de problemer.

Mvh,

Henning, Holland *<

Godkendelse af svar
Fra : Dtdanielsen

Dato : 20-06-03 17:21

Hej Henning

Tak for svaret. Det er ligegyldigt, om jeg lader vær' med at geninstallerer og så starte op på ny, eller om jeg geninstallerer med det samme. XP siger at der er ny hardware - finder ud af, at det er det rigtige modem, og installerer det og fortæller mig at det virker korrekt. Det er altså noget mystisk noget...... Genoprettelse fra før jeg fik problemer er jeg ikke lige så stiv i, men jeg vil lige prøve at tjekke hjælpen ud, og ellers må du meget gerne komme med guldkorn.

Mvh
Trine

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-03 17:31

Er du sikker på at det skal indstalleres,min xp gjorde det samme hver gang
jeg startede op i starten men jeg lod der bare være en gul anmærkning i
computeradministrationen og lukkede bare denne box som kom frem når jeg
startede et par gange,siden har jeg ikke hørt fra den.Mit modem skulle ikke
indstalleres,det hele køre perffekt med gul anmærkning.

Kommentar
Fra : Dtdanielsen

Dato : 21-06-03 09:21

Hej Manse

Det skal desværre installeres hver gang - først fjernes og så installeres igen. Når jeg starter op og trykker opret forbindelse, kommer den med det samme og siger, at modemet ikke fungerer og kan ikke ringe op....... Og jeg har kørt XP i hvert fald i 2 måneder nu, og det er først inden for de sidste par uger, at dette problem er opstået - det er da noget mærkligt noget.

Mvh Trine

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 09:53

Hej, du kan prøve at se om du kan finde en driver opdatering.

http://www.modem-drivers.com/companies/305.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 10:06

Jeg kan se det modem du bruger,står der at driverne er til 95/98 og de måske
virker med andre systemer også,det er lidt vagt syntes jeg,der er driver
til xp,men om de er til (Pro CW)kan jeg kun gætte mig til.

http://www.modem-drivers.com/drivers/84/84070.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 12:17

SupraExpress 56i Pro CW modem driver
SupraExpress 56i Pro CW modem driver. Download driver SupraExpress 56i Pro CW for Windows 95/98/ME/NT/2000/XP. Latest drivers for Modems ... The following are Windows 9x drivers for the SupraExpress 56i Pro CW modem, SUP2830.

javascript:hpset=window.open('/cgi-bin/download_en.pl?topic=modems&brand=Diamond Multimedia&id=182&os=winnt', 'download', 'menubar=no,location=no,width=485,height=350,status=no,resizable=yes');hpset.focus();

http://www.pc-drivers.net/drivers_modems_Diamond Multimedia_download_182.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 12:35

skriv i søgebjælken i venstre side( 56i Pro CW )og vælg modems i bjælken device så kommer du frem til ovenstående link.

http://www.pc-drivers.net

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-06-03 12:39

Jeg har læst at driveren til win 2000 skal virke under xp