/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bruseforhæng
Fra : karin42
Vist : 4414 gange
100 point
Dato : 18-06-03 13:26

Da min datter er dygtig til og sy - og samtidig er studerende . har hun eftersøgt noget billigt og godt stof til et bruseforhæng - ikke plastic !
Er her en der har et godt bud ? bomuld er ikke lige sagen da det er for " træls " at få tør igen . venlig hilsen mormor : - ))

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 18-06-03 13:46

Hej.

Jeg ved at man i mange stofbutikker kan købe noget vandafvisende stof, der IKKE er plastik. Jeg ved ikke lige hvad det koster (kan sikkert fås i mange forskellige priser) men det er sikkert billigere at købe end det man kan købe færdigsyet. Det skal dog lige tilføjes at man i eksempelvis Bilka kan købe et fikst og færdigt forhæng til mellem 200 og 300 kr. og de er ret flotte - bare så man lige har det i baghovedet inden man begynder at købe vildt ind i en stofbutik.

God fornøjelse og held og lykke.

Med venlig hilen Ruder4

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 18-06-03 19:12

Hej Karin42.

Jeg vil foreslå at i/ du køber noget polyester eller viskose til at sy badeforhæng af, da det er lidt billiger end stoffer der er impræneret, hvilket man selv kan gøre når det er hængt op ( hvis du / i har imprænering ( gerne med silikone) til fodtøj derhjemme) Husk lidt bly eller andet tungt i underkanten når det syes.

Rigtig god arbejdslyst.
Hilsen Rita,

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 20-06-03 22:32

Hej Karin42.
For at spare kan i også købe stoffet gennem Stof og Stil. ( Peters Resthal)
Her kan der ofte købes gode stoffer til meget billige priser, og der er et stort udvalg i mange slags stof.
Den eneste ulempe der er , er at man risikere at blive bidt af en gal symaskine.
E-mail. www.stofogstil.dk.
God syhilsen Rita

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 11-07-03 20:03

hej Rita ! Tak for dit svar ang. bruseforhæng .... det er hermed givet videre til min syglade datter fortsat god sommer venlig hilsen karin 42

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 11-07-03 20:05

hej til ruder 4 ! tak for et godt svar ang. min forespørgsel om syning af bruseforhæng - det er givet videre til den rette
hilsen Karin42