/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gammel tysk gyser.
Fra : Mosebaek
Vist : 788 gange
200 point
Dato : 30-01-15 18:18

Tilbage i mine ganske unge dage,så jeg en (tysk) film der gav mig mareridt,lang tid efter. Nok omkring 1960. Tænker på,om den nu også var så uhyggeligt,som jeg husker det fra dengang. Så vidt jeg husker,var det en flok unge teenagere,med en lærer / rejseleder,der fløj på tur ud over Stillehavet. De måtte nødlande på en øde ø / atol.
Så begynder det uhyggelige uuuuuggghhhh....ham manden der,står op ad et træ / palme. En edderkop lignende uhyre, lister ned ad stammen,og borer sine klør ind i hans hals. Og stille og roligt,tar hans ansigt form som denne uhyre. Om nætterne lister han rundt,og afliver de her unge mennesker.
Som jeg husker det,ender det med de sidste overlevende,får ham drevet ud i noget kviksand,ved hjælp af brændende træstykker (fakler),da det eneste han er bange for er ild.

Ikka sandt...meget uhyggeligt. Men kunne godt tænke mig,at læse lidt om den,eller se en filmplakat.
Hvis nogen kan finde frem til den. Mener den er tysk.

M.

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 210 point
Dato : 30-01-15 18:32

Det må være Horrors of spider Island..
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Horrors_of_Spider_Island

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-15 18:36
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-15 18:43

Det var flot,IceCap. Meget hurtigt,du der ramte plet. Jeg har lige kigget lidt,på dine link.
Ingen tvivl om det er den rigtige. Flot flot. Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt. Tak.

M.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-15 18:44

En engelsk versioneret kopi kan ses i fuld længde på YouTube og diverse trailere mm.

www.youtube.com/results?q=horrors%20of%20spider%20island%201960%20&sm=1

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-15 18:46

Det er nok den samme version, rereleased i 62.

www.youtube.com/results?q=horrors%20of%20spider%20island%201962&sm=1

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-15 18:59

Tak for tip. Jeg ved ikke om jeg tør se den igen. Den var skisme uhyggeligt.

Jeg så også en del Dr.Mabuso film. Men de var knap så slemme.

M.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-01-15 19:05

Kender godt følelsen. Jeg så Eksorcisten i slutningen af 70erne, og den skræmte mig også til mareridt. Men i dag får jeg kun lidt ståpels af den.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-15 22:48

Citat
Jeg så Eksorcisten

Den har jeg kun hørt om. Men jeg så for mange år siden Psycho af Alfred Hitchcock. Den var også nervepirrende. Jeg har egentlig aldrig været til gyser film. Men når kammeraterne insisterede, måtte man jo gøre sig hård. Senere blev Spaghetti Western, det store lidenskab. Mindst 200 har jeg set af slagsen. Incl. DVD / youtube.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-15 08:12

Tak for svaret IceCap. Imponerende og hurtigt. Jeg havde ikke regnet med,den kunne findes frem.

Der bevilges *****. Ikketit det sker.

Vh. M.