/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
HVORFOR?!
Fra : may1980
Vist : 849 gange
20 point
Dato : 18-06-03 00:55

Jeg kunne meget godt tænke mig at vide hvad der driver en dansker(kristen) til at konvertere til Islam ISÆR kvinderne..

Min egen teori er at man i sin sjælesøgning herhjemme i danmark hvor religion og det spirituelle ikke rigtig har været en priortering hos de fleste, lige pludselig er blottet over for en så stor del af muslimer og en "ukendt" verden som er fyldt med mystik osv.
Men jeg kan ikke forstå hvorfor man kan blive muslim af frit valg. Som kvinde bliver man jo nærmest smidt tilbage til stenalderen med et smæk! (no offense intended)..men dem der konverterer de konverterer ikke halvt..
Det undrer mig om hvis antallet af muslimer i danmark istedet var fx jøder, buddhister osv..om de så istedet havde konverteret til disse religioner?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 18-06-03 06:21

I de tilfælde jeg kender til, har det været kærligheden der har været drivkraften. Det er vel almindelig kendt at såvel sydeuropæiske og arabiske mænd gør mere ud af forførelsens spil end vi mere kolde danske mænd.

Og muslimer er jo mere aktive i dyrkelsen af deres religion, og har man ikke fundet ordentlig rod i kristendommen, kan man sikkert føle sig draget. Kærligheden gør jo blind.

Derfor er det kvinderne der bliver fanget, for det er jo ikke særlig nemt for mænd, at komme i kontakt med muslimske kvinder. De bliver vogtet strengt.

De andre omtalte religioner er jo ikke slet så bombastiske i deres krav, og så pågående i deres agitation.

Og hvor "kristne" er vi gennemsnitsdanskere i grunden?

Men der findes sikkert flere forklaringer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 18-06-03 10:46

En af grundene er uden tvivl den Rfou beskriver. Der kan også være en anden årsag til at vælge islam.
Groft fortalt er det faktisk svært at forholde sig til dette at være kristen. Den Gud kristne skal forholde sig til, kræver ingen alenlange lovkrav, ritualer, m.m., men er bygget på frivillighedens princip. Den kristne Gudetro hviler på kærlighed, tilgivelse og nåde. Det kan være svært at forstå, at man ikke skal yde noget - ud over troen - for at være kristen.
Derfor vil jeg mene, at det faktisk er nemmere at tilhøre en anden religion - i dette tilfælde islam. Alle andre religioner, også islam, er diamentralt modsat kristendom. "Hvis du gør sådan og sådan - efterfølger visse ritualer, osv. i en uendelighed" så er dit gudsforhold iorden, bare du efterlever disse.

Alt andet lige, er det jo nemmere at få at vide, at sådan og sådan skal du gøre - som i islam, end i kristendom, hvor man selv må vælge, beslutte etc. At jeg som kristen er overbevist om at dette er den rette tro, er så en helt anden snak.

mvh og en god dag
summer

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 22-06-03 01:35

Udover at dele may80 undren over at kvinder kan finde på at konvertere til islam kan jeg undre mig over den tilsyneladende forståelse som rfou & summer ligger for dagen. Inden jeg fyrer den svada af som jeg brænder inde med, vil jeg lige gøre nogle få ting klart. Jeg tilhører politisk til venstre for midten. Jeg er selv gift med en indvandrer og jeg jeg synes ikke at vi har for mange indvanderer i Danmark MEN: Jeg synes der er for mange muslimer i danmark. I mine øjne er en for mange. Når danskere konverterer til islam føler jeg det som om de begår landsforrædderi. Islam er udemokratisk, voldelig, undertrykkende og afskyelig i sin foragt for menneskeliv og har mine øjne ingen eksistensberettigelse. Konverterede som sidder og snakker om at islam i virkligheden er en kærlighedens og en tolerancens religion er så verdensfjerne at det gør helt ondt. Alt det er islam måske på papiret(jeg har ikke læst koranen) men i virkligheden, i den hverdag som er i alle muslimske lande er virkeligheden undertrykkelse tortur perverteret lovgivning, altsammen styret af nogle få magtsyge præster som i mine øjne kun kan være ren ondskab. Nu vil jeg jo nok få smidt i hovedet at demokrati også er religionsfrihed og at jeg agiterer mod dette med mit indlæg MEN: I mine øjne er islam ikke mere religion end nazisme er. Islam er slet og ret et redskab til at undertrykke anderledes tænkende med.
Jeg mener at demokratiet som vi har i danmark er værd at forsvare og ligesom jeg mener at nazisme bør være ulovligt så mener jeg ligeså om islam, da begge ideologier er en trussel mod alt hvad demokratiet står for.
Jeg har opgivet at forstå hvordan nogen som helst det være sig kvinder eller mænd fra hvilken som helst trosretning kan finde på at konverterer til islam. Den eneste forklaring jeg kan komme på er at de simpelthen er dumme eller blinde eller begge dele.
Fred være med alle og især med de stakler som er tvunget eller narret til at leve under islams syge og perverterede åg.
jeg håber i undslipper.....

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-06-03 07:34

Nu gik spørgsmålet jo netop på hvorfor så mange, især kvinder konverterer til islam. og om det er rigtigt eller fornuftigt at gøre det.
Konklusionen i mit svar er vel at det er kærligheden der gør blind, der svarer til præcis Steen1's forklaring "at de er dumme eller blinde eller begge dele!.

Men de har sikkert heller ikke læst Koranen, men har blot lyttet til de tilpassede og misfortolkede tolkninger, som Steen1 har gjort.

Når Steenk1 er så ivrig en fortaler for Demokratiet, kan det undre mig at han/hun ikke også nævner kommunismen.
Ligesom Islam bliver misfortolket og misbrugt, gælder det samme vel for Kommunismen, der i allerhøjeste grad har menneskelig lidelse på samvittigheden.

Men det var ikke det spørgsmålet gik på.

Demokrati har ikke kun med religionsfrihed at gøre. Det gælder også retten til at kunne ytre sig frit, og selv vælge ståsted i det politiske liv. Det gælder også retten til (under ansvar) at agitere og søge at påvirke andre med sine holdninger, og måske vinde dem for sin egen sag.

At forbyde en trosretning eller et politisk parti vil blot give ekstra næring til de ramte, idet de så blot får et argument mere at fremføre. Nemlig hvor uretfærdigt de bliver behandlet.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-06-03 07:38

Hvordan kan man dømme andre menneskers valg af religion eller politisk tilhørsforhold, uden at kende deres baggrund og motiv dertil.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-06-03 09:13

Steenk1 jeg kender en hel del til islam, da vi har et kurdisk ægtepar som venner. Derfor er jeg ikke på helt bar bund, når jeg svarede may1980 som jeg gjorde, og da jeg selv er kristen, kender jeg forskellen på disse to religioner helt godt. Jeg kan godt forstå may1980 undrer sig over dem der konverterer til islam. 1) Hvis de vil giftes med den "rettroende" muslimske mand de elsker, er de tvunget til at konvertere til hans religion - islam - hvis de vil have ham. 2) En kærlighedsforblændet kvinde, elsker jo manden og ikke hans religion. Derfor overser de fleste nok hvad det er de konverterer til. 3) Hvis en kvinde ikke er forankret i den kristne tro og dens frivillighedsprincip, hvad har hun så at sammenligne med.
Ha' en god søndag
summer

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-06-03 10:20

Helt enig med summer med den tilføjelse, at de fleste Danskere er så overfladiske i deres kristendom, at det begrænser sig til medlemsskab af folkekirken.
Mest for at kunne benytte sig af dens faciliteter.

Måske er vi så overbeviste om at vores religion er så rigtig, at vi ikke behøver at kæmpe for den, og anser alle de der bekender sig til noget andet, for at være dumme.

Vi forveksler dumhed med resultatet af århundredes traditioner og/eller uvidenhed.

Uvidenhed er en væsentlig faktor på alle områder der angår tro. Vi hopper glad og gerne med på løse påstande, især hvis de har været på forsiden af Ekstrabladet, eller en eller anden Politiker har fundet på en eller anden smart bemærkning, for at fremme sin egen sag.

Den store forskel ligger i. at muslimer virkelig er troende og kæmper for deres religion eller bruger deres religion til at kæmpe for deres sag.

De fleste af os "kristne" bruger kun religionen ved festlige lejligheder.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-06-03 10:38

Rfou det er sagen i en "koncentreret" nøddeskal. Hvis vi havde lige så megen respekt, viden og tro på kristendommen, ville islam ikke have store chancer for at "hverve" nye.

mvh
summer

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 23-06-03 09:44

hej alle.
Islam er ikke en religion kun for folk fra mellemøsten, den sidste profet(pbuh) blev sendt til hele verden.

Hvis jeg nu imod al forventning antager at i (jer som hidtil har skrevet indlæg til denne debat) er kloge og belæste, forbavser det mig at ingen pt. har skrevet om indre ro, fred, sandhed ect.

Jeg er selv konverteret på baggrund af ting som disse.
For mig er Islam den fuldkomne og sande vej til paradiset,og koranen er det eneste mirakel alle vi mennesker kan se idag på vore jord.

Der står så meget i koranen som vi mennesker, ved hjælp af videnskab kun idag er ved at finde ud af,tror i alle det er tilfældigt, så ved jeg ikke hvem af os der er blinde og døve.

Muslimer skal gøre en masse ting, som af og til godt kan virke lidt besværlige, feks i denne sommertid starter Fadjr bønnen(morgenbønnen) kl 2.27 om natten,men det er logik af folk der underkaster sig gud, har en plads i paradiset.
Man er naive hvis man tror, af gud ikke stiller krav til sine slaver.
Fordi gud har givet os regler for hvordan han vil tilbedes.

For mig har det at konvertere til islam ført en masse gode ting med sig, fordi man er mere opmærksom på de gode og sunde energier.....
Jeg har altid (også før jeg kendte til islam) følt det mærkeligt og forkert, at folk der drikker,slås,snyder andre folk,bedriver hor ect har kunne opnå paradiset, som ifølge kristendommen de gør, dette er på ingen måde logisk.

Jeg vil meget gerne, hvis min tid tillader det, uddybe nogle ting,hvis nogle skulle være spørgsmål til det overstående.
de bedste hilsner
polpot.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-06-03 09:55

polpot der er heldigvis religionsfrihed i Danmark. Hvis kristendommen var lige så restriktiv som islam. Hvis Styret i Danmark var lige så diktatorisk som i muslimske lande, hvis...., ja så var du ikke blevet muslim og boende i DK som dansk statsborger.
Hvis du mener islam er vejen for dig, er det formodentlig din beslutning, eller er det??

mvh
summer

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 23-06-03 10:37

polpot..siden du er villig til at blive "en slave" for din Gud..er du så også villig til at blive martyr?

Hvad siger din religion om martyrdom ? Er dette også "sandhed, fred ,indre ro" for dig? Er paradiset så vigtigt at jo hurtigere man kommer derhen , jo bedre? koste hvad det vil?

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 23-06-03 10:37

polpot, er du kvinde eller mand. Hvis du er kvinde, så er spm. vist besvaret. Hvis du er mand, så er det klart en fordel at blive muslim - alt andet lige.

Se nu er jeg ganske vist kristen og kender Bibelen, den kristnes rettesnor, men jeg har studeret Koranen en del, også for at vide hvad islam egentlig er. Hvis nu muslimer er lige så "lunkne" og ligeglade med islam, som de fleste som kalder sig kristne i Danmark er, så er det jo humanismen der har 1. prioritet, altså går mennesket forud for Gud, og så kan det såmænd være hip som hap hvad man er. Hvis begge religioners dyrkere er "fundamentalister", altså tager deres tro alvorligt og til mindste bogstav forsøger at efterleve henholdsvis Bibelen og Koranens bud, se så er forskellen simpelthen uhyggelig.

Nu bliver jeg nødt til at skrue bissen lidt på, og være konsekvent. Ud fra kristen lære går du fortabt. Du har med kendskab til frelsesvejen i kristendommen, fravalgt denne mulighed og konverteret til islam, som ikke anerkender Jesus Kristus som Guds søn som Frelseren. Det er en kendsgerning ingen muslim kan benægte. Jesus er en god profet, siger muslimerne. Det synes ALLE mennesker. Jesus siger om sig selv: "Jeg er vejen, sandheden og livet. Ingen kommer til Faderen (Gud) uden at acc. dette. Der findes ingen anden mellemmand mellem mennesket og Gud. Han slutter Bibelen med at sige: "Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden."

Der er altså ingen vaklen i Bibelen om hvordan vi bliver frelst og heller ikke går fortabt. At islam så opfinder sig selv mange hundrede år senere gennem Mohammed, er blot uendelig sørgeligt. Det er så alvorlig en vildfarelse, at det er til at græde over.

Du tror muslimerne kommer i Himmelen - stakkel.

Pyt med at at islam for det meste udleves, som den mest infame lovreligion, især over for kvinderne. Al den ondskab som er en konsekvens af islam i de muslimske lande, og på stærk fremmarch i Danmark, ja det var så til at leve med, men at dø som muslim, så er alt håb ude, så er man definitiv fortabt.

Kristendom og islam er lige så forskellige som dag og nat. Kristendommens fundament bygger på frivillighedsprincippet, nåde barmhjertighed, frelsen og det evige liv som en betingelsesløs gave, givet os af Gud gennem korsfæstelsen af Jesus.

Blandt snesevis af religioner er kristendommen den eneste, som er funderet på disse guddommelige bud. Islam er, hvis den leves efter Koranen, en undertrykkende, nådesløs lovreligion, hvor kvinden i den grad er underlagt sin mands vilje, at enhver dansk kvinde, som ikke er muslim, må få kuldegysninger af at kende konsekvensen af at konvertere til islam. Hvis du er kvinde, vil du en dag erfare dette, men så er det forsent.

Jeg vil bede for dig

mv
dk93

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 23-06-03 10:39

kære summer.
Jeg har intet at frygte i et Islamisk land, da jeg hverken er tyv,morder, eller voldtægts mand.
Og så snart min økonomi tillader der, vælger jeg nemlig at flytte fra DK.
Da jeg er træt af alt denne, selvforsmåelse,indskrumpethed, og modvilje til at dele noget med andre.
Hvis du feks tager til sudan, er størstedelen af befolkningen gæstfrie, og vil gi dig husly og den sidste skive brød til du er sulten.....der forstår man nemlig hva det vil sige at hjælpe hinanden,og ikke være så bange for at dele det man har.
og det er jo til trods på at de mennesker næsten intet har.
Så jo jeg ville ønske jeg boede i et islamisk land.
Du stiller spørgsmål om det er mit eget valg.
For de mennesker der har øjne,ører samt hjertet åbent, er der tegn overalt på guds tilstedeværelse.
Jeg er 27år med en videregående uddanelse, jeg tror efterhånden godt at jeg er i stand til at træffe mine egne valg.
de bedste hilsner.
polpot

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 23-06-03 10:57

til may og dk93.
may.
En martyr er en der dør i allahs navn,som falder i kampen for allah.
dvs. at flykaprene fra 11-9, er ikke martyre, da det er strengt forbudt i Islam at angribe,selv under jihad.
For mig er livet en test, det er min chance for at komme i paradiset, jeg får ikke endnu en.
Så det jo kortere min test bliver,desto bedre, men jeg må på ingen måde gøre det ved hjælp af selvmord, da det er forbudt i islam at gøre skade på sig selv.
Livet er de vantro´s paradis, og muslimernes fængsel,men Inshallah venter der mig noget der er 10000000 bedre og uendeligt.

dk94.
du har intet forstået.
er det en fordel at være mand i islam...hahahha.
paradiset er for begge køn, men der er forskellige regler om hvordan en mand og kvinde opnår paradiset.
Jesus(fvmh) var profeten der blev sendt til det israelske folk, biblen blev skrevet 40år efter hans død, og derved er budskabet gået tabt, fordi det i 40år gik fra mund til mund.
Koranen blev skrevet ned gå snart budskabat kom fra ærke englen gabriel til mohammed(SAWS)
de bedste hilsner polpot.

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 23-06-03 10:58

polpot, Jødedommen kunne fks også ha været et valg. Det jeg godt kunne tænke mig at vide var om grunden til valget af Islam var pga den voksende indflydelse fra den voksende befolkning af muslimer i danmark. Eller en grundig forskning af diverse religioner for derefter at beslutte sig.
Jødedommen kom før begge disse religioner(kristendom/islam) , før muhammad og før jesus...
Hvorfor ikke fx jødedom istedet for?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-06-03 11:00

may1980 det tror jeg ikke polpot kan svare dig ærligt på. Man ser ganske vist rundt om i verden muslimske terrorister, som går i døden med denne tro. MEN på mine nethinder er der gennem et langt liv blevet indprintet en uendelighed af billeder af muslimer som løber, med sandet flyvende om ørene, den MODSATTE vej af Paradis. Det er trods alt et fåtal som er så hjernevaskede, så de vælger døden frem for livet.

dk93 er lidt inde på det. Hvis islam udleves efter Koranen, altså fundamentalistisk, så er det en modbydelig undertrykkende religion. Man må håbe for polpot, at han/hun er mere "lunken" i sin tro og den han/hun lever sammen med, det samme.

mvh
summer

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 23-06-03 11:24

til may
Det faldt mig naturligt ind, efter nærmere have undersøgt flere religioner at vælge islam.
Da jeg første gang, læste i Koranen blev jeg meget bange og meget rørt, fordi alle de tanker jeg havde gjort mig igennem årene pludselig stod her foran mig.
Både toraen og biblen er anderkendt i islam, men det er ikke den fulde sandhed. fordi koranen er den sidste hellige bog der ved hjælp af mohammed (pbuh) er blevet åbenbaret til alle mennesker inden dommedag, derfor er islam det rigtige for mig.

til summer.
jeg er som muslim også fundamentalist, da jeg ikke godkender andre religioner,og jeg underkaster mig kun en gud.
jeg er en ugift dansk muslimsk mand, så hverken jeg eller min hustru er "lunken" i vores tro.
de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 23-06-03 13:50

Jeg har læst koranen i en dansk oversættelse; men det er jo ikke fyldestgørende, da den efter sigende skal læses på arabisk for at give den rette forståelse.
Jeg har også læst biblen igennem min kristne opdragelse. Men det afgørende for min religion eller mangel på samme, er de mennesker jeg har mødt i tidens løb, tilhørende alle mulige trosretninger og religioner.
Mennesker der hver især har hævdet at besidde den eneste sandhed og kende den eneste sande gud. Mennesker hvis handlinger desværre ikke altid stod mål med deres erklærede overbevisning, men som brugte deres tro til at retfærdigegøre egne handlinger. F. eks. påberåbte Saddam Hussein sig Allahs støtte; mens Bush gik i krig i Guds navn.
I Irland er det to kristne grupper der slås. Jøderne hævder at de fået deres land skænket af Gud. Og sådan kan man blive ved verden rundt.

Alt dette kan jeg ikke forstå, og jeg tror ikke at det kan være guds - allahs eller jehovas eller hvad man nu kalder sin gud for - vilje at man skal gå i krig og slå mennesker ihjel. For mig ser det ud som om man misbruger religionen til at retfærdiggøre det.
Men måske er jeg naiv og enfoldig. I hvert fald kan jeg kun tro at der er én sand gud og at det er ham der har givet os de ti bud, og dem kan jeg finde ud af, så dem prøver jeg på - i al min ufuldkommenhed og ydmyghed - at efterleve.

Jeg respekterer andre menneskers ret til at tro på hvad de vil; men er stærkt kritisk og mistænksom overfor religiøse fanatikere af en hver art.

Mange andre er sikkert ligeså forvirrede og kan ikke finde ud af hvad der er det rigtige, og hænger bare fast midt i forvirringen. Og så kan de være lette ofre for islam - jehovas vidner - eller mange andre mystiske religioner eller trosretninger.
Koranen Biblen og Toraen er sikkert udmærkede hver for sig; men de er alle blevet misfortolkede og misbrugte for at fremme egne interesser.
Og det er det store problem

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-06-03 15:35

Rfou der kommer gode guldkorn fra dig.
[citat]
Mennesker der hver især har hævdet at besidde den eneste sandhed og kende den eneste sande gud. Mennesker hvis handlinger desværre ikke altid stod mål med deres erklærede overbevisning, men som brugte deres tro til at retfærdigegøre egne handlinger.
[/code]
Gennem alle tider har mennesker misbrugt Guds navn (eller de andre guders) til at underbygge det de vil. Der er mange mennesker der læser Bibelen som Fanden læser den. - Så skal man virkelig være godt inde i skrifterne, når nogen påstår det ene eller det andet i Guds navn. Det ved disse misbruger sikkert godt!

Nu drejer dette spm., som may1980 rar rejst, om kristendom kontra konvertering til islam.

polpot, nu skulle vi jo først have at vide om du var kvinde eller mand. Nu ved vi så lidt mere om hvem du er og du er jo overbevist om islams velsignelser for dig. Det er du heldigvis i din frie ret til at vælge.
[citat]
til summer.
jeg er som muslim også fundamentalist, da jeg ikke godkender andre religioner,og jeg underkaster mig kun en gud.
[/code]
Du er her i det mindste ærlig. Desværre er din gud Allah uforenelig med og en afgud, ud fra den kristne tro. Hvis vi antager der kun er een sand Gud, og vi som kristne tror det er den Gud der er beskrevet i Bibelen og manifesteret gennem Jesu liv i de 3½ år han gik rundt og fortalte menneskene hvem hans far i Himmelen var, så har vi et uforeneligt problem ikke?

Gæstfrihed findes i mange kulturer og er ubrugeligt som doc. for at islam er godt.

>>Man er naive hvis man tror, af gud ikke stiller krav til sine slaver.<<
Vores kristne Gud siger vi er kongesønner og hans børn og arvinger, så begrebet slaver ligger uendelig lang fra den kristne tro.

Der var en der en gang sagde noget lignende som:"Under en krig er det første der falder sandheden" Det gælder åbenbart også inden for religion.

Jeg tror du har overset, at vi har nogle muslimske venner, som af gode grunde kender Koranen godt, da de kan læse arabisk. Der for bliver jeg nødt til at korrigere et par af dine kommentarer.

1) Det er tilladt at lyve, hvis det gavnet Allahs sag.
2) Det er tilladt at slå ihjel under en erklæret Jihad.
3) Det er tilladt at slå ihjel som hævn, hvis en i familien bliver krænket, eller dræbt
4) Kvinden er mindreværdigt væsen, som ikke har adgang samme steder som mænd, som fuldkommen er
ejet af deres mand
5) Islam er en nådesløs trældomslovreligion, hvor kærlighed, tilgivelse - ja alt det kristendommen bygger
på - har en meget lav prioritet.
6) Islam kræver ingen tro. Man skal blot underkaste sig og blindt adlyde ens overhoved - f.eks. Imamen,
samt overholde de forskrevne ritualer

Skal jeg nævne mere??

Jeg kan godt forstå may1980 stiller spm. "HVORFOR"

mvh
summer

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 24-06-03 09:31

kære summer.
man kan selvfølgelig nævne mange eksempler, hvis man ikke stiller kravet om de bør være sande.
Dine muslimske venner bør derfor begynde at læse koranen igen.

1) Det er tilladt at lyve, hvis det gavnet Allahs sag.
2) Det er tilladt at slå ihjel under en erklæret Jihad.
3) Det er tilladt at slå ihjel som hævn, hvis en i familien bliver krænket, eller dræbt
4) Kvinden er mindreværdigt væsen, som ikke har adgang samme steder som mænd, som fuldkommen er
ejet af deres mand
5) Islam er en nådesløs trældomslovreligion, hvor kærlighed, tilgivelse - ja alt det kristendommen bygger
på - har en meget lav prioritet.
6) Islam kræver ingen tro. Man skal blot underkaste sig og blindt adlyde ens overhoved - f.eks. Imamen,
samt overholde de forskrevne ritualer.

1, er delvis korrekt, da man ikke nødvendigvis behøves at fortælle hele sandheden, hvis det kan koste dig livet
2,det er tilladt at slå ihjel under jihad, MEN KUN HVIS MAN BLIVER ANGREBET.
3,I Islam skal du ikke vende den anden kind til, hvis du bliver forurettet, men en rettroende muslim vil gøre det, da dette giver langt flere point af Allah, og dem har vi brug for på dommedagen.
4,kvinden er på ingen måder mindre værd, men hun er svagere......og skal derfor beskyttes....men danmark eller usa sender jo heller ikke kvinder i krig på første række.
5, Islam er total underkastelse for Allah, men kærlighed og tilgivelse er meget højt sat, derfor er alle muslimer brødre og søskende.
6, den første søjle i islam er trosbekendelsen, og intet tæller hvis men ikke har det i hjertet.

Dine påstande er falske, og dette er en af grundene til islam ofte blir sat i dårlig lys, da de fleste mennesker ikke tjekker de kilder de får deres oplysninger fra, men bare spiser det råt.

de bedste hilsner polpot

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-06-03 12:59

Tak polpot du har lige netop bekræftet at jeg/mine muslimske venner har ret. Flere kommentarer er unødvendig.
mvh
summer

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 24-06-03 13:09

selv tak summer.
men jeg tvivler.
mvh polpot

Kommentar
Fra : moccarouladen

Dato : 24-06-03 20:57

Jeg tror kvinder konverterer af kærlighed - og da vestlige kvinder oftest ikke læser arabisk leveres Koranens synspunkter først og fremmest af den muslimske mand og dennes familie.
Også Koranen læses vel med individuelle øjne - tolkningen af om det skrevne er ret eller vrang kommer an på om læserens indstilling er for eller imod.
Og da kærlighed er drivkraften er kvindens indstilling omkring islam formodentlig positiv i en sådan grad at hun intet negativt ser i Koranens bud..........snarere ser buddenes overholdelse som en kærlighedserklæring til hendes muslimske mand og dennes tro......og vestlige kvinder trænger måske sommetider til den "tagen vare på" og "ind under mandens beskyttende vinge"..........som Koranen foreskriver.
Kvinder i islam varetager KUN "kvindepligter" og får derved mulighed for at slappe af i rollen som kvinde.........noget vestlige kvinder måske længes lidt efter.......uden at skulle gøre mig klog på mine medsøstres vegne.

Jeg tror gerne nogle kvinder - i kærlighed - underlægger sig en "macho-mand" der fortæller hvad hun skal og ikke skal..........og dermed også hans religion!!

Muslimske mænd har da også i den grad en tendens til at få deres kvinde til at føle sig som prinsesse..... og hvem vil ikke gerne være prinsesse - omend kun for en tid.

I samme åndedrag vil jeg da gerne slynge et:
"Islam er foragt for liv"....ud.....intet mindre!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-06-03 15:49

Polpot skrev i sit svar til Summer:

[citat]
3,I Islam skal du ikke vende den anden kind til, hvis du bliver forurettet, men en rettroende muslim vil gøre det, da dette giver langt flere point af Allah, og dem har vi brug for på dommedagen.[/code]

Har I samme problem med pointfuskere i Islam, som vi har på Kandu?

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 28-06-03 21:35

for længe siden skrev jeg et indlæg. Hold da op der gang i den. jeg har lige nogle kommentarer:Til Rfou til din kommentar d.22/6: Jeg er enig med dig hvad angår kommunisme. Desuden er dumhed og uvidenhed vel det samme.
TIl polpot: Du snakker om gæstfrie sudan.Hvis sudan er så gæstfrit hvorfor flygter de så ,blandt andet til danmark, i stort tal. I sudan omskærer man kvinder eller skulle jeg hellere kalde det at man skamferer og mishandler kvinder og piger helt ned til 10-12 årsalderen. Det er nok nærmere sandheden. og man gør det i allahs navn. Og sig nu ikke at det ikke står i koranen. det muligt det ikke gør men det er islams virkelighed. At du betegner dig selv og andre muslimer som guds slaver viser hvor lidt belæst og intelligent du er. Desuden er du utroligt egoistisk med tanke på at du betegner andre muslimer som dine brødre og søstre. Du tænker udelukkende på det gode du selv har fået ud af Islam. Glem ikke at størstedelen af verdens muslimmer lever i stor fattigdom og i konstant undertrykkelse. Hvor er dine familiere følelser i den sammenhæng.
Du er et strålende eksempel på de muslimer der sidder og ævler om alle de fortræffeligheder de kan finde i islam og i koranen. Det er det jeg mener med "verdensfjern"i mit første indlæg .DET HAR INTET MED VIRKELIGHEDEN AT GØRE.
Muslimer er i sandhed slaver.
Jeg vil gerne lige forklare hvorfor din slags skræmmer mig. En muslim i et afrikansk land blev dømt til stening da hun havde fået et barn uden for ægteskabet. Din "kærlige" religion er tilsyneladendefuldstændig ligeglademed at gøre børn forældreløse bare imamens syge og perverterede blodtørst bliver tilfredsstillet.
En ung pige i pakistan blev grebet i at gå en tur sammen med en dreng og i at holde i hånd. Hun blev dømt til at blive massevoldtaget af en islamisk domstol. Jeg er ved at brække mig når jeg hører muslimer i danmark forsvare sin religion. Hvordan kan man det med tanke på de to ovenstående eksempler.
I forbindelse med den første sag var det udelukkende vestlige landes regeringer og så en flok fotomodeller der prosterede. I den anden sag var det også kun de vestlige og ikke muslimske lande der protesterede mod dette afsindige barbari. Ikke en eneste muslim i danmark eller noget andet ikkemuslimsk eller muslimsk land protesterede."Den der tier samtykker" eller også er muslimer født uden nosser.
Og lad nu være med at sige at de to eksempler ikke har noget at gøre med "rigtig islam".DET ER VIRKELIGHEDEN.
polpot du er et menneske. det respekterer jeg dig for, men din religion er pervers og jeg synes at det usmageligt at du kan sætte andre menneskers ret til frihed og et værdigt liv til side så du kan få indre fred.Det mener jeg du gør når du tilslutter dig den islamiske ideologi.
Glem ikke at det fleste muslimmer i danmark er flygtninge. Flygtninge fra islamiske regimer og alligevel bliver ved med at vedkende sig denne syge ideologi. Hvis ikke det er et udtryk for dumhed så ved jeg ikke hvad det er.
Til summer, polpot og alle i andre godtroende religiøse mennesker:
Religion ,uanset navn og uanset hvor meget "indre fred" den har givet jer, har og vil altid være den primære grund til krig, sult, mishandling og alle andre onder mellem mennesker. Islam tager dog førsteprisen som værende den mest vulgære, dobbeltmoralske og perverterede af dem alle sammen.
Jeg håber for jer allesammen at i en dag finder ud af at i kun er en del af fødekæden og begynder at respektere andre for det de er, nemlig mennesker.
Fred med alle, Steenk1.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 29-06-03 01:13

Jeg har lige en kommentar mere til polpot. Du sagde "Jeg har altid (også før jeg kendte til islam) følt det mærkeligt og forkert, at folk der drikker,slås,snyder andre folk,bedriver hor ect har kunne opnå paradiset, som ifølge kristendommen de gør, dette er på ingen måde logisk."
Kristendom er en tilgivende religion hvorimod det må være klart for enhver at islam er en hævnende religion. Hævn er i sig selv et udtryk for mangel på moralske skrupler. Hvis en imam siger til dig at steenk1 har fornærmet allah og derfor skal dræbes, vil du så gøre det? Det er jeg ikke sikker på at du vil for du er, efter hvad jeg kan forstå, etnisk dansker og derfor opvokset med danske værdinormer. Men alle dine muslimske brødre og søstre i muslimske lande er vokset op med at de er slaver i forhold til gud, ja de er, populært sagt hjernevaskede, og guds repræsentant er for dem er deres imam. Hans ord er lov. Det er det der er så farligt. Imamer er kun mennesker. I arabiske lande er det almindeligt at har man magt, ja så bruger man den, uden at tage hensyn til småting som menneskerettigheder andre menneskers værdighed og den slags.Derfor kan det lade sig gøre at unge mennesker sprænger sig selv og en masse uskyldige til småstykker. De er identitetsløse hjernevaskede stakler som den muslimske verdens magtliderlige og skruppelløse bagmænd, nemlig ayatollaher, imamer og hvad Fanden ellers kalder sine forklædninger, kan udnytte som deres egne personlige slaver. At du ikke er i stand til at gennemskue dette eller at du måske simpelthen fornægter det på samme måde som nynazisterne fornægter at folkedrabet på 2,5 millioner jøder har fundet sted, gør at jeg endnu engang må konkludere at den belæsthed og intelligens som du gik ud fra i dit første indlæg, ikke er noget du selv er i besiddelse af.

Så vil jeg lige korrigere mig selv. Jeg sagde i mit første indlæg at en muslim i danmark er en for mange. Det var lidt i en ophidselse jeg skrev det. Jeg mener stadig at religiøse det være sig muslimer eller kristne eller andre er nogle godtroende stakler, men der skal være plads til alle. Men vil man være muslim i danmark må man rette sin religion til efter danske værdinormer. det vil sige det kan ikke være rigtigt at at skoler, institutioner, virksomheder etc. skal tage specielle hensyn til muslimer.
Udtrykket om at bedrive hor vil jeg også lige tage fat i. I danmark har vi et andet syn på sex end muslimer har. Jeg ser det sådant at sex mellem to eller flere indforståede voksne mennesker er en del bedre end at rende rundt at slå folk ihjel fordi de ikke er lige så dumme som en selv og der for ikke hopper på noget der står i en gammel bog.Forøvrigt er vi udstyrede med vores seksuelle drifter fra naturens hånd så det må da immervæk være mere naturligt at ville bolle end at ville slå ihjel. Jeg mener ,vi er jo ikke født med knive og pistoler istedet for hænder.
Jeg ved at mange muslimer betragter danske kvinder som ludere på grund af deres forhold til sex. Af en eller anden grund har jeg aldrig hørt at danske mænd skulle være ludere selv om de har det samme forhold til sex som kvinderne. Men det er jo i muslimernes opdragelse at kvinder er mindreværdige og mændene er nogen faens kale, selv om polpot påstår at islam ikke betragter kvinder som mindreværdige men som svage som derfor skal beskyttes. Sikke noget mundlort polpot. Er det med hustruvold, grusomme omskæringer, steninger ,æresdrab og en påklædning som udvisker deres identitet de skal beskyttes?? Det er jo det som er virkeligheden!!Hvis man kastrerer en hund, altså fjerner dens sexsualitet, bliver den rolig og underdanig. Det er det samme islam gør ved kvinderne: kastrerer dem fysisk og åndeligt så de bliver underdanige. Islam er og bliver et symbol på uvidenhed og ondskab.
Hvis jeg står i brugsen og skal betale og der sidder en muslimsk kassedame og skilter med sin afskyelige religion i form af f.eks. et hovedtørklæde så bruger jeg ikke den kasse af samme grund som jeg heller ikke vil bruge en kasse hvor der sidder en med nazikors på trøjen. Begge dele signalerer nemlig ondskab og menneskeforagt, selvom kassedamen med tørklædet sikkert hverken er ond eller menneskeforagtende. Men hun hepper på en ideolgi som er.
Kærlighed til alle, Steenk1.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-06-03 01:54

Nu er vi da vist fjernet helt fra det emne spørgsmålet gik på.

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 29-06-03 11:53

til steen... det var nu 6 millioner...

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 29-06-03 12:22

til may80: never the less.. the er pointen der er vigtig.
til rfou: Undskyld jeg i den grad trækker mig væk fra det egentlige emne men det er fordi jeg pludselig så anledningen til at sige nogle ting om islam som jeg ikke ville kunne sige offentligt uden at få dødstrusler fra herboende muslimer. De har, som alle ved, svært ved at acceptere andre holdninger end deres egne.
Nu jeg er igang vil jeg lige indskyde noget jeg har tænkt på. Jeg synes at den intolerance som islam praktiserer (igen et eksempel at teori og virkelighed ikke har noget at gøre med hinanden) er en anden ting som er væmmelig.
Nu vil nogen jo nok sige at jeg er lige så intolerant i mine holdninger men det vil jeg forsvare med at den eneste måde at bekæmpe intolerance på desværre er med intolerance. Jeg er klar over at det er et paradoks.
Jeg tror ikke det oprindelige spørgsmål kan besvares entydigt, men tror at nogle menneskers behov for bekræftigelse spiller en stor rolle. Desuden tror jeg også at nogle af dem der konverterer er bange for at blive slået ihjel hvis islam skulle vinde indpas i danmark. Det er dem man kalder for overløbere. De er godt klar over islams holdning til anderledes tænkende.
fred med alle, Steenk1

Kommentar
Fra : moccarouladen

Dato : 29-06-03 12:33

Jeg holder fast i mit eget svar.......men giver samtidigt Steenk1 ret i meget af det her frembragte.

Men kvinder konverterer udaf kærlighed........og kærestens/mandens pres formodentligt!!

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 30-06-03 08:22

til steen klasse 1B
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forsvare dine indlæg, da det intet har med islam at gøre.
Men derimod tyder det på at du har indre dæmoner og et ustyrligt mindreværds kompleks at slås med.
Viden kommer ikke at sig selv, og den kommer heller ikke fra extra bladet.
mvh polpot

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 30-06-03 22:26

Til polpot, tilhørende den bedrevidende studentermasse.......
Jeg er taknemmelig for at du i det mindste svarer og ikke vender ryggen til kritik som dine trosfæller gør selvom der ikke er meget svar at hente i dit indlæg. Angående din tilføjelse til mit nick så har jeg nok tildels fortjent det på grund af mit til tider farverige sprogbrug. Du sagde i et tidligere indlæg at du har en videregående uddannelse. Betyder det at du ved mere end jeg gør? Du har fortalt at du er 27. Så kan jeg fortælle dig at jeg er 37 og selvom jeg ikke har en videregående uddannelse skulle jeg da mene at jeg måske har lidt mere livserfaring end du har. Du sagde at viden ikke kommer af sig selv. Det er rigtigt, men den kommer så absolut heller ikke alene af at sidde på en skolebænk og af at sidde og læse i en bog som kun anser sig selv for at være sandhed. Jeg har været udsendt i adskillige FN missioner og jeg har garanteret set mere intolerance,død og ødelæggelse end du nogensinde kommer til. Jeg læser ikke ekstra bladet, men jeg ser nyheder i tv 3-4 gange om dagen og prøver ellers at holde mig orienteret via radioen. F.eks. hører jeg P1´s programmer udefra og orientering hver dag og historierne om den måde man behandler mennesker på i islamiske lande kommer fra disse programmer. Selvfølgelig skal man være kritisk over for nyhedsformidling men mon ikke DR´s radio og tv nyheder er noget nær det mest objektive man kan tænke sig....Ihvertfald lidt mere objektive end nogen arabisk tv station.Hvis du vil kalde frustration over ondskab og uretfærdighed i verden for indre dæmoner så for min skyld ingen alarm.
Angående at jeg skulle have et ustyrligt mindreværdskompleks som du så delikat udtrykker det... Det mener jeg ikke jeg har. Jeg vælger bare at lade være med at gemme mig bag påstået hellig bog og nægte og se kendsgerningerne i øjnene.
Igen siger du at det jeg skriver intet har med islam at gøre. Hvad har så med islam at gøre? Det du sidder og læser i koranen. Det du læser har jo intet at gøre med den måde islam praktiseres i islamiske lande. Så kan det jo ikke hjælpe at du sidder og påstår at det jeg skriver intet har med islam gøre for de fleste af de ugerninger jeg beskriver begås jo af muslimer mod andre muslimer i allahs navn. Hvordan kan du så påstå det intet har med islam at gøre.
Det er nærmere rigtigt at sige at det der står i koranen intet med den levende islam at gøre. I dit indlæg d.23/6 tilbyder du at uddybe nogle ting omkring islam. Jeg har nogle spørgsmål jeg gerne vil have svar på. Det kunne jo være at du kunne oplyse mig lidt. Jeg håber du vil prøve at svare om end ikke andet så for at jeg ikke skal gå og tro det værste...

Hvordan er dit syn på shariadomstolene og deres bestialske straffe?

Mener du ikke at Talibanregimet i afghanistan var islamisk?

Hvis taliban var islamisk hvad mener du så om deres behandling af kvinderne og den øvrige befolkning?

Er du med i Hitz bur tarir(undskyld hvis det er stavet forkert)?

Hvis ikke, så Hvorfor?

Hvis du er, så hvorfor?

Mener du at rædselshistorierne fra de muslimske lande om deres behandling af kvinder og anderledes tænkende er vestlig propaganda eller er det noget du tør tage stilling til?

Hvorfor skal danskere acceptere burkaén som en påklædning når man som dansker ikke engang må gå i korte bukser i et islamisk land.(Det er underforstået et spørgsmål om hvor islams højt besugne tolerance er henne i de islamiske lande.)?

Do you see the light?, Steenk1

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-07-03 09:14

til steen kl1.
Du er gået i den fælde, hvor man blander gamle traditioner og islam med hinanden, du har efter alt at dømme ikke selv det filter der skal til,for at sorterer den endeløse nyhedsstrøm.
og kære sten lad mig slå fast, at fordi man bliver ældre bliver man nødvendigvis ikke klogere på alle ting, men jeg er da ganske sikker på at du er bedre til at plante radisser end jeg er.
Hvis du har int. i islam, skulle du hellere ta og læse en smule, og måske ville du blive bedre rustet til dine angreb mod islam.

Mit syn på sharia, dette er en lov der er blevet tolket af koranen, mange af straffene er modbydelige,men det er ikke op til mennesket at vurdere dem, fordi allah ved bedre.
Men jeg er hverken tyv eller morder, så derfor frygter jeg ikke sharia.
Vidste du iøvrigt, at tyven er stjæler af nød og sult, går fri.

Taliban var en gemen røverbande, derudover har jeg intet at tilføje.

Hizt-ut-Tahrir er en forsamling, der kæmper for sharia i danmark, dette er deres eneste mål, jeg vil på ingen måde sige noget dårligt om dem, da det er mine brødre i islam.
Men jeg synes nok selv personligt skal kræfterne ligges et andet sted.

Lige meget hvor man er i verden, skal man ikke gå på kompromis med islam, vi skal kun underkaste os allah og ikke de vantro.
I danmark kan vi så acceptere det eller lade være.
En burka, dækker alt undtagen øjnene, denne klædedragt er ikke forskrevet i koranen, da koranen kun skriver hår-hals skal tildækkes.

mvh polpot.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 02-07-03 22:23

til polpot.
endnu engang må jeg forbavses over at du går udfra at jeg ikke læser og at den viden jeg har ikke er på højde med den viden du har. Du må undskylde men jeg synes at det er utroligt arrogant. Jeg må konkludere (hovsa et svært ord) udfra din radise teori at du virkelig føler at du er bedrevidende end de fleste. Hvad får dig til at tro at jeg ikke er istand til at sortere de nyheder jeg får? Du har ikke et filter til at sortere med men derimod en fullfacestyrthjelm der INTET lukker ind, og indvendigt i visiret har du monteret et eksemplar af koranen så du intet andet ser.
Vil du i fuld alvor påstå at de eksempler på islamisk brutalitet og grusomhed, som jeg er fremkommet med i mine indlæg, intet har på sig?
men hensyn til de svar du giver mig på mine spørgsmål har jeg lige et par kommentarer:

1. Du siger at du intet har at frygte fra sharia´en. Endnu engang viser det hvor meget du tænker på dig selv og hvor lidt du tænker på især dine muslimske søstre. Jeg vil bruge det almente kendte eksempel med kvinderne i pakistan som blev overhældt med syre i ansigtet af deres mænd fordi mændene påstod at deres koner var dem utro. Det at mændene påstod at konerne var utro, var nok for shariadomstolene til at lade mændene gå fri og derefter sætte konerne i fængsel
angiveligt for at beskytte dem imod manden. Så kan man jo spørge sig selv hvorfor man ikke bare fængslede mændene.
Mon ikke det har lidt med islams nedladende holdning mod kvinder at gøre. Nå men på denne måde var manden jo dejligt fri for en uønsket kone og kunne så få sig en ny kone. Jeg skriver eksemplet i flertal fordi det er noget der er sket rigtig mange gange. Denne beretning er noget jeg har fra en svensk dokumentar om emnet. I en senere også svensk dokumentarudsendelse så man hvordan en gruppe engelske og amerikanske læger udførte gratis plastiske operationer på kvinderne som narturligtvis var vansirede af syreangrebene.Ikke en enste muslimsk læge gik ind og sagde: jeg vil gerne hjælpe. Der hvor jeg vil hen er at det er muligt at du intet har at frygte men er du kvinde så......FAT CHANCE.

2. Hvorfor vil du intet tilføje til din kommentar om taliban? Nu skal jeg gøre det for dig: DE VAR MUSLIMER!! DE VILLE, IFØLGE DEM SELV, LAVE AFGHANISTAN OM TIL EN RIGTIG MUSLIMSK STAT!! Det har jeg en kommentar til: Fy for satan!!!

3. Hizt-ut-tahrir. Vil du ikke kritisere dine trosfæller?? "Den der tier samtykker" eller hvad siger du, polpot??

4. I hvilket islamisk land er det nu lige at præstestyret ikke går på kompromis med koranen. Jeg tror du får svært ved at nævne bare et.
Du svarede ikke på hvorfor jeg skal indrette mig efter islam hvis jeg er i muslimsk land, mens muslimer tilsyneladende mener at alle bare har af at respektere deres tro hvis de f.eks er i danmark?? Jeg finder faktisk den påtvungne og kvindeundertrykkende tildækning af håret anstødelig når den praktiseres i det danske samfund. I mine øjne er det en hån imod den kamp som de danske kvinder har ført for ligestilling med mændene.

Jeg gentager lige mig selv med noget du tilsyneladende ikke vil tage stilling til: Den islam du læser om i koranen har INTET at gøre med den islam der praktiseres, bortset fra de dele der hjælper præsterne til at holde fast i magten og mændene til at bestemme over kvinderne.

Jeg er helt klar over at traditioner og islam bliver blandet sammen, Men kære ven, det er REALITETERNE i de muslimske lande. Den islam du sidder og argumenterer udfra er utopisk. Det du fortolker som islam eksisterer ikke i nogen muslimske lande. Jeg tror ikke du kan nævne et eneste. Husk på at kommunismen var noget helt andet på papiret end i virkeligheden men det betød jo ikke at kommunismen var rigtig.
Nu påstår du vel også snart at de mange selvmordsbombemænd og andre muslimske organisationer som udfører terrorangreb mod civile ikke er rigtige muslimer. Det tror jeg sgu de bliver kede af at høre for ifølge dem selv så
regner de med at den slags er deres direkte billet til paradiset.

Jeg elsker forøvrigt en god diskussion. Tak for det.

M.V.H. Steenk1

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 03-07-03 09:09

Steenkl1
det er på baggrund af din overstående tekst, at jeg konkludere at det er meget begrænset hva du læser, og iøvrigt sætter dig ordenlig ind i.
jeg er ked af jeg virker arrogant på dig, men jeg må erkende at jeg nok er en smule bedrevidende omkring islam end du.
Du skriver om syre i ansigtet på kvinder, det eneste jeg gør når jeg hører det er jeg ryster på hovedet.
jeg har rejst i mange islamiske lande, så jeg tror godt jeg ved hva de og jeg selv praktiserer.
Hizt-ut-tahrir, ja inshallah fuldføre de deres opgave, jeg er selvfølgelig på deres side 100%. men derudover mener jeg bare at kampen for islam skal kæmpes fra en anden vinkel først, men selvfølgelig ønsker jeg sharia i danmark.
selvmordsbomber er der to ting i, som er vigtige.
de er tildels muslimer, men også mennesker der i årevis er tvunget i knæ af tortur,ydmygelser, drab ect ect. af et folk der burde vide bedre(se et andet indlæg her på siden vedr. terror.)
Og jeg kunne aldrig drømme om at tale ondt om mine brødre i mellemøsten der ofre deres liv, for at give kommende generationer et bedre og værdigere liv.

taliban var muslimer.
men Peter lundin var konfirmeret, derfor gør jeg ham ikke til fortaler for alle kristne i verden.

jeg tror ikke det betyder al verden, om muslimer blir accepteret i danmark eller ej, men det gør bare nogle ting nemmere.

Din vrede over tørklædet, skal du naturligvis have lov at have.
Men jeg synes da det er synd, hvis vreden udelukkende består af misforståelser og mangel på viden.
For mig er det smukt, når en pige har tørklæde på.
Det viser hun har ære og respekt for sig selv, og ikke løber rundt halvnøgen som et dyr, og giver mænd dårlige ideér.
En kvinde med tørklæde for mig,er langt langt mere frigjort i mine øjne, da hun ikke er slave af sin egen seksualitet.
og dermed ser jeg hende mere som en person, end et sex objekt.
Men forældre må ikke tvinge deres piger til at gå med det, da det for allah skal bæres både på hovedet og i hjertet.

de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-07-03 09:37

>polpot.

At et menneske kan sige så meget vrøvl, og hvad værre er, selv tro på det. efterlader mig hovedrystende. Den gang hjemmestrikkede til lejligheden fabrikerede vomitus, har fået mig til at vaske min skærm af med sprit, efter dit sidste indlæg var på den.

Du bekræfter i den grad alt det negative, der kan siges om muhammedanere og deres "tro".

Ram

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 03-07-03 10:17

Kære ram.
dit bræk på skærmen, er sikkert ikke min skyld, men derimod skulle du give de store mængder af alkohol du tilsyneladende indtager, skylden for dit problem.
Jeg er naturligvis ked af at du er ensom, indadvendt og fordrukken, så det gør ikke meget at du du er negativ på mig, da det lader til at det er livet generalt du er skuffet over.
Men hjælpen er givetvis tættere på, end du tror.
de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-07-03 10:27

Islam Sharia Dobbeltmoral Kynisme Menneskesyn Hykleri Hizt-ut-tahrir polpot osv - osv - osv

Ram

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 03-07-03 22:27

til polpot:
Ditto.. Det kan ikke være meget du sætter dig ind i ud over hvad dine åndelige ledere og koranen siger..
Det er muligt du har læst koranen 17000 gange og at du har rejst i islamiske lande men jeg tror at du kun ser det du ønsker at se. Hvor mange turister inklusive dig selv tror du får lov til at se steningerne og de bestialske straffe. Kan du baggrund af besøg i islamiske lande vurdere hvordan det er at leve i frygt for dine ledere og uden den ytringsfrihed som du med dine indlæg nyder godt af. Tror du at, vi ville kunne have denne diskussion hvis shariaen blev indført i danmark?

Peter Lundin er den eneste lundin i danmark(Heldigvis) men imamer og ayatollaher med blodtørst er der 100.000 vis af, og de undertrykker,misbruger og nedværdiger millioner af mennesker verden over, hver dag.
Angående kommentaren om tørklæde skinner den typiske muslimske generalisering af ikke muslimer tydeligt igennem din kommentar. Du siger jo faktisk at kvinder som går uden tørklæde ingen selvrespekt og ære har.
Igen fremturer du med en påstand som holder i koranen men ikke i virkeligheden, nemlig at muslimske kvinder selv må bestemme om de vil gå med tørklæde. Det lyder lidt selvmodsigende da muslimernes forkvaklede æresbegreb jo er særdeles meget i højsædet i deres bevidsthed. En muslimsk kvinde som vælger ikke at bruge tørklæde, som hun ifølge dig har ret til, vanærer jo sig selv og dermed sin familie og bliver til et dyr i dine og andre muslimers øjne. Hvor meget valg har en muslimsk kvinde så egentlig.
Hvis en mand ikke kan styre sine lyster blot en kvinde går let påklædt som det jo er normalen her i danmark, om sommeren, så har den mand ingen respekt for kvinder. Man kan så konkludere at siden muslimske mænd ikke mener at kunne styre sine lyster hvis ikke kvinder går med tørklæde, ja så er de enten utroligt primitive eller også har de ingen respekt for kvinder.
Jeg laver lige lidt selvopfundet psykoanalyse som du selv har benyttet dig af over for undertegnede og nu også over for ram2.: Jeg tror du har haft en masse dårlige oplevelser med kvinder. Faktisk er jeg efterhånden rimelig sikker på at stadig, ufrivilligt, er jomfru. Jeg tror at du har en fantasi om at når du emmigrerer så kan småting som din åbenlyse mangel på personlighed, din mandschauvanisme og manglende evne til selvstændig tankegang, ikke længere være en hindring for at du får løst op for dit egentlige problem, nemlig at du får for lidt eller rettere slet intet får. Så kan du nemlig købe din kommende kone af din kommende svigerfar for et par husdyr. Og din kommende kone kan intet gøre hvis hun vil undgå at blive dømt til lemlæstelse af en shariadomstol eller undgå at blive myrdet af sin egen familie for æreskrænkelse.
Ja, undskyld at denne analyse er lidt grov, men du har selv mere en engang antydet at jeg skulle være dum, have mindreværdskomplekser og med din radiseteori mere eller mindre direkte kaldet mig for en bonderøv. Du har dermed også antydet at har man ikke en videregående uddannelse som dig er man ikke kompetent til at kritisere endsige udtale sig om noget!!

Jeg vil lige takke may80 for at have ladet spørgsmålet stå åbent så længe og i den grad køre af sporet.

M.v.h. Steenk1

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 04-07-03 08:47

kære steen
jeg tror nu det er dig selv der er skyld at det virker som om at folk uden en videregående uddannelse ikke er kompetent til at kritisere endvidere udtale sig om noget som helst, i et litterært forum.
og jeg er fløjtende ligeglad, med om du tror jeg er jomfru.
Du må ha opbrugt din iq, dette taget i betragtning, er yderligere indlæg værdiløse.
mvh polpot

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-07-03 11:50

>Steenk1

Glimrende formuleret.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 04-07-03 21:08

til polpot:
Jammerkommode

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 04-07-03 21:10

til Ram2:
Der tror jeg sgu jeg ramte et ømt punkt hos polpot.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 05-07-03 16:28

til sten.
haha du har høje tanker om dig selv, jeg tror nu nærmere du intet ramte.
mvh polpot.
men det varmer mig da, at dig og ram2 nu har slået jeres IQ sammen, så i nu fremover kan skrive som en idiot.
ps.
og jeg tror næppe du har intelligens nok til at ramme mig på noget som helst, men du er da en skæg lille mand.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-07-03 18:46

Det er nyt for mig at Tro skulle have noget som helst med IQ at gøre. Det er der da heller ikke meget i denne tråd der tyder på, siden den har fjernet sig så totalt fra det oprindelige spørgsmål. Det er ikke fair overfor spørgsmålsstilleren.
Opret dog Jeres eget spørgsmål.

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 06-07-03 10:49

may1980 jeg tror det må være forelskelsen blindhed, der driver en dansk kvinde til at blive muslim, som det er vist skrevet tidligere i tråden. Det kan umuligt have noget med sund dømmekraft at gøre, og må være mangel på indsigt i hvad det er for en religion de overgiver sig til.

Islam udlevet fudamentalistisk har mange afskyelige sider - især over for kvinder, men også som helhed. Vi hører og ser jo eksempler på det dagligt.

I dag f.eks. læste jeg lige på Tekst-TV, at Det Islamiske Råd i Danmark har beordret FATWA over for mere end 70% af herboende muslimer.
FATWA betyder dom. Alle disse mennesker dømmes hermed, jvf. Koranen, til deltage aktivt i politik, melde sig ind i "egnede" partier, har stemmepligt, skal påvirke deres børns skolegang så Allah æres.

Hvis en FATWA ikke efterkommes, er man jvf. Koranen hjemfalden til den straf og forbandelse der er beskrevet i denne.

Det kræver vist hverken intelligens eller tro, at se hvor infam islam er, når den udleves fuldt ud.

De stakkels forførte danske kvinder, som ER blevet muslimer, er fanget og kan kun komme fri igen, med stor risiko for liv og helse. Det er der jo heller ikke noget nyt i, hvordan islam fordømmer frafaldne muslimer.

mv
dk93

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 06-07-03 16:42

til polpot
intentionen var ikke at ramme dig, men at læse din reaktion. Jeg brugte bare din egen metode med at udnævne undertegnede og ram2 til værende dumme, uintelligente og hvad der er værre. Det er den nemmeste måde at forsvare sig på: at udnævne andre til idioter. Hvad med at du gennemlæste mine indlæg igen og forsøgte at svare på de anklager mod islam som jeg fremlægger, vel at mærke med din hjerne fremfor med dit hjerte.
Du kalder mig en skæg lille mand. Igen indtager du en nedladende holdning over for mine synspunkter frem for at argumentere sagligt. Jeg er udmærket klar over at min psykoanalyse af dig ikke var saglig og den var forøvrigt også sarkastisk ment og det troede jeg egentlig du ville fatte, jeg mener en person med, ifølge dig selv, dit høje intelligensniveau skulle vel nok kunne filtrere den slags bemærkninger. Du bruger udtrykket "littærert forum" i et tidligere indlæg. I mine øjne er det ikke særligt littærert kun at læse en bog uanset hvor mange gange man læser den.
Jeg kunne godt tænke mig at læse din kommentar til DK93´s indlæg.
Til Rfou:
Det er til en hver tid May80`s ret at lukke spørgsmålet hvis may80 mener det er kørt af sporet. Jeg vil til enhver tid stoppe med at komme med indlæg hvis may80 beder mig om det.
Jeg synes at mængden af indlæg og indlæggenes diversitet viser i hvor høj grad spørgsmålet ikke kan besvares med et entydigt svar.
Til may80:
Tak for pladsen.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-07-03 21:05

Det kunne være interessant at høre nogle fakta fra polpot. Han har den mest fantastiske evne til at krybe uden om de sandheder om islam, som bliver nævnt i denne tråd.

Uanset hvordan man vender og drejer "Koranen", så er islam i sin "rettroendes" muslims liv, en diktatorisk, mandsdomineret *hold kæft tridt og retning" religion. En kvinde ejes og domineres helt og holdent af sin mand. Dette kan en forelsket dansk pige, som intet kender til hverken kristendom eller islam, ikke overskue konsekvensen af.

mvh
summer

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 06-07-03 23:11

til polpot:
Jeg tilslutter mig summers indlæg og sætter mig afventende med armene over kors....................

Kommentar
Fra : Paw1978

Dato : 20-09-03 09:20

Jeg er ret sikker på, at hvis det danske samfund havde haft en vækst af herboende jøder eller buhdister, så ville flere danskere have konvateret dertil.
Men hvorfor en dansk kvinde vælger at konvertere findes der vel ikke et endegyldigt svar på, for manges vedkommende handler det nok om kærlighed til en mand, som er muslim. Det er i øvrigt vigtigt at nævne, at det ikke kun er islam, som oplever en tilgang. Det er ligeledes en lang række af mere eller mindre ukendte religioner, eller new-ages bevægelser som har tilgang i der tilhængere. Det kan vist hurtigt konkluderes at vores samfund er meget verdsligt, hvilket skaber en ubalance i forhold til det åndelige, og derfor søger mange at få det guddommelige ind i deres liv.

Ligeledes er det vigtigt at nævne at en række af de kvinder, som konverterer til islam, sætter sig grundigt ind i hvad troen indebærer. Vi må derfor skelne mellem, den islamske grundtro og den islamske kultur. Hvis vi tager toren som udgangspunkt, så er den ikke undertrykkende hverken for kvinder eller mænd, tværtimod er den mere fri end vores egen kridtendom. I kristendommen er mennesket født som syndere, og vi kan aldrig slippe af med det prædikat, men vi kan forsøge at være bedre mennesker. Da Jesus reformerede moseloven, bød han at mennesket måtte have det rette sindelag, som ikke indeholdt misundelse osv, som er negative. Det paradoksale heri er, at mennekset altid har indeholdt evnen til at overleve, og evnen til at slå ihjel, hvis vores eget liv er i fare. det vil altså sige at Jesus reglsæt er uopfyldeligt for mennesket, hvorfor han måtte dø for vores skyld. Menneskesynet i islam er helt anderledes, der er manikke født som synder, man er født som, et rent menneske, der til en hver tid vil opnå frelse, hvis det følger de dogmer, som Allah har fastsat. Reglerne i kristendommen er altså meget inderlige, mens reglerne i islam i højere grad er yderlige. Dermed bliver reglerne lettere at føge. Allah er i øvrigt en barmhjertig gud, som læmper sine krav til de folk og i de perioder, hvor det af samfundsmæssige årsager er umuligt at føle hans anvisning.
Mna kan altså sige, at islam er mere positiv i sin grundstamme. Desuden er der i koranen en lang række ag forskrifter, som har til formål at beskytte kvinders retigheder. fx kan en mand ikke bare bede om skilsmisse uden grund, der skal være utroskab eller en anden overtrædelse fra kvindes side til stede. På den måde er det sikret, at ingen kvinde bliver "tabt" i samfundet.

Vores egen kristendom er jo adskilt fra staten, men den er også moderniseret i sin kontekst pga samfundsudviklingen. Måske forholder det sig lige modsat når vi taler om islam. Islam er også "tilpasset" samfundet, men denne tilpasning er foretaget i et mindre udviklet samfund, hvorfor den måske i sin daglige udformning, nogle steder er blevet kvinde-undertrykkende. Det er også værd at nævne at islam er ca. 400 år yngre end kristendommen, og så kan vi jo prøve at se på vores egen samfundsstruktur for 400 år siden, hvor problematikkerne var de samme, som I islam i dag.
Jeg vil derfor mene, at der er forskel på, om man konverterer uden at kende grund-teologien i islam, eller om man gør det blindt uden at undersøge teologien, men det kræver nok en psykologisk debat i stedet for en teologisk

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 21-09-03 22:28

Lige netop i sætningen "en række af de kvinder, som konverterer til islam, sætter sig grundigt ind i hvad troen indebærer" ligger hele kernen i problemmet. Det er nemlig rigtigt at folk der konverterer til en anden tro først sætter sig ind i hvad den pågældende tro indebærer, men som polpot er et tydeligt eksempel på er det KUN troen man sætter sig ind i og ikke den virkelighed og de livsbetingelser man udsætter sig selv og andre for. Specielt med hensyn til islam har de konverterede jo den fordel at de har haft muligheden for at vælge i modsætning til dem der er født ind i det. Hvis polpot læser dette vil han jo sikkert påstå at muslimer også har den valgfrihed, ifølge koranen, men igen er det jo i klar konflikt med virkeligheden. Paw siger:"Islam er også "tilpasset" samfundet, men denne tilpasning er foretaget i et mindre udviklet samfund, hvorfor den måske i sin daglige udformning, nogle steder er blevet kvinde-undertrykkende."
Skal vi ikke lige ændre den sidste sætning til at det er ALLE steder islam er kvindeundertrykkende.
Jeg tror ikke på at islam nogen sinde, hverken om 400 år eller om 4000 år for den sags skyld, kan tilpasse sig nogen som helst form for udvikling. Dertil er barbariske traditioner og imamernes fuldstændige magt alt for indgroet i flertallet af muslimer. Noget andet er at nogle få muslimer er i stand til at følge udviklingen og indrette sig efter det omgivende samfund. Det har vi et par eksempler på i Danmark. Den mest fremtrædende er vel nok Naser Khader. Jeg har hørt ham fortælle at han jævnligt modtager trusler fra andre og mere fundamentalistiske muslimer i Danmark. Her er beviset på at den hårde kerne af muslimer ikke ønsker at indrette sig efter det samfund de er i. Tværtimod ønsker de at vi skal indrette os efter dem.

Kommentar
Fra : attack

Dato : 01-03-04 13:25

Steenk1> Du argumenterer godt, og enhver som ikke har gjort sig blind af tro kan se det. Bliv ved med at sige din mening!

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 04-03-04 22:32

Attack
Tak for støtten. Jeg håber snart at se flere indlæg da jeg synes at alle deltagerne får berørt nogle emner som der er alt for meget berøringsangst omkring, også polpot. Det ville være rart hvis man kunne få denne dikussion ud et bredere forum og måske forhindre nogle danske kvinder i at begå den fatale fejltagelse, som jeg mener det er, at konvertere til Islam.
Jeg vil godt lige understrege at jeg grundlæggende er ligeglad med hvilken religion folk bekender sig til eller om de overhovedet bekender sig til nogen. Jeg er selv ateist.Men jeg mener at der må være en grænse!! Den kunne for eksempel være ved at man som borger i dette land skal følge landets love. Hizt-ut-tahrir er et forsøg på at omstyrte samfundet og det er ulovligt. Logisk nok burde foreningen dermed ikke være lovlig. Muslimer sætter deres tro over landets love og det er dybt forkert. Jeg synes også det særdeles respektløst over for det samfund som beskytter og brødføder mange af dem.

Jeg kan ikke undgå at forstå det sådan at muslimer mener at ikke muslimer skal respektere deres religion mens de føler at de ikke skal respektere andres tro eller mangel på samme.
Tag foreksempel eksemplet med den odensianske skole som har indført kønsopdeling i svømning og idræt for at tilfredsstille de muslimske børns forældre(jeg tror faktisk at de muslimske børn er ret ligeglade). Hvad ligner det at vi, som et frigjort og liberalt samfund pludselig begynder at indføre noget som de stærke danske kvinder har kæmpet en sej kamp for at afskaffe, nemlig forskelsbehandlingen af de to køn. Det næste bliver vel at de muslimske forældre ikke vil have at deres drenge har husgerning og at pigerne ikke har sløjd. Derfra og til at totalt kønsopdele alle klasser er der ikke langt. Det de har indført på den omtalte skole er en misforstået form for tolerance. Det fremmer nemlig intolerance imellem kønnene som igen fører til at det er de fysiske stærke der bestemmer, nemlig mændene.
Den utrolige seksualforskrækkelse som muslimer har synes jeg vi burde bekæmpe frem for at fremme den.
Man hører ofte fra muslimer at den vestlige verdens værdier og moral er dekadente og værdiløse. Ikke destomindre fungerer ALLE de vestlige samfund, inklusive USA(trods fjolset George Bush), væsentlig bedre end noget muslimsk land. Den snæversynethed som islamiske samfund er præget af gør at islamiske lande aldrig vil kunne fungere til andres tilfredshed end magthavernes.
Det seneste iranske parlementsvalg og alle omstændighederne omkring det understreger bare hvor magtliderlige islamiske præster er, trods deres egen påstand om at iran er et demokratisk land.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 19-03-04 21:09

Hej.. Her har jeg en kommentar..
Jeg synes det er utroligt hvor lidt troværdighed man kan ha... hvis en muslim fortæller at islam ikke går ud på de dårlige ting som mange kriste måske tror... han forklarer det gode i religionen. Men alligevel er der ingen der tror på ham.
Jamen hvad så hvis en kristen forklarer hvordan kristendommen er? undskyld men der nævner man da heller ikke da de kristne intog amerika og dræbte alle vantro (indianerene) eller hvor mange mennesker bush har dræbt i sine krige.
Jeg mener krige er krige og der tror jeg da mange vil være enige med mig i når jeg siger det er noget vi hader alle.
For ligesom der findes gode mennesker findes der dårlige. Har man aldrig hørt om Imamer OG præste som voldtager småbørn. Derfor betyder det ikke at kristendommen eller islam går ind for det.
Men når jeg får at vide at kristendommen eller islam er en religion med kærlighed, Vil jeg da ikke gøre andet end at tro på det, og fordømme de dårlige TYDELIGE ting. I stedet for at blive ved med at modsige dem.
Og hvad angår det med hvorfor der er mange danske kvinder der konvetere til isam. Der mener jeg at kærligheden er en grund men ikke hele grunden. Jeg tror at vi danskere i forvejen savner noget at tro på. savner noget at holde os til, og der tror jeg at kvinderne har en større chance end mændene for at lærer islam at kende via deres kærester. Og da de muslimske kvinder som sagt er mere indelukkede har de danske mænd ikke mulighed for at lærer islam at kende ved kærlighedens vej. Og grunden nok til at kvinderne så også fordyber sig i det er at de har fundet noget som de virkelig går ind for. Jeg tror sgu heller ikke på at alle de kvinder kun går ind for islam på grund af blind kærlighed. Er danske kvinder da virkelig så dumme. Nej de fleste danskere er opdraget frie, og de ved hvad de vil i deres liv. Når de så vælger som de gør er det ikke noget der er kommet ud fra den blå luft. det er noget som de har brugt deres FRIE VALG til.
OG TAK

Kommentar
Fra : Sayeed

Dato : 23-03-04 03:22

til alle kristen dansker.
Jeg ved ikke, hvorfor I er å meget imod Islam ? Er det forkert at tror på en Gud,som har skabt os og verden? Er det forkert at tilbede den Gud,som har skabt Profet Mohammad (s), Profet Jesus og Adam m.m?
Islam er den religion in verden,som er 100% imod recismen. Alle menesker er lige og har lige rettigheder.I håber,at I ikke forveksler Islam med en kultur. der er ikke så mange god muslimer i danmark, der er taler om ca. 5-10% af alle med muslimsk baggrund. det er ikke Islam, der siger, at man skal være kriminal, utro, alkoholiker, kvinder misbruge og snyder. Islam er den religion, som besvar alle jeres spørgsmål. Gud´s hellig bog (Quran) er den bog, som kan svar på jeres spøgsmål. I Islam Gud har ikke søn eller kone, og derfor den er acceptabel for de mennesker i verden, som er klog og tænker logisk.
ikke muslimer er bedre end dårlige muslimer.hvis nogle af jer kan ikke blive til rigtige god muslimer, så lad være med at gøre jer til grin.

Kommentar
Fra : Sayeed

Dato : 23-03-04 03:22

til alle kristen dansker.
Jeg ved ikke, hvorfor I er å meget imod Islam ? Er det forkert at tror på en Gud,som har skabt os og verden? Er det forkert at tilbede den Gud,som har skabt Profet Mohammad (s), Profet Jesus og Adam m.m?
Islam er den religion in verden,som er 100% imod recismen. Alle menesker er lige og har lige rettigheder.I håber,at I ikke forveksler Islam med en kultur. der er ikke så mange god muslimer i danmark, der er taler om ca. 5-10% af alle med muslimsk baggrund. det er ikke Islam, der siger, at man skal være kriminal, utro, alkoholiker, kvinder misbruge og snyder. Islam er den religion, som besvar alle jeres spørgsmål. Gud´s hellig bog (Quran) er den bog, som kan svar på jeres spøgsmål. I Islam Gud har ikke søn eller kone, og derfor den er acceptabel for de mennesker i verden, som er klog og tænker logisk.
ikke muslimer er bedre end dårlige muslimer.hvis nogle af jer kan ikke blive til rigtige god muslimer, så lad være med at gøre jer til grin.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 27-03-04 23:04

Til Sayeed

Jeg har i princippet ikke mere imod islam end jeg har imod f.eks. jehovas vidner. Men jeg skal nok fortælle dig hvad mit problem er med islam.
Nogle muslimer i dette land mener at det er vigtigere for dem at overholde koranens ord end landets love. Danmark er et demokratisk verdsligt samfund og det er derfor uacceptabelt. Det er muslimernes pligt, når de er i danmark, at indrette sig efter det danske samfund og ikke omvendt.(Eks. de førnævnte skoler i Odense.).
Danmark er et land med ligestilling (tildels) mellem kønnene. At komme til danmark som muslim og fortsat holde fast ved den kønsdiskriminering som islam indeholder(at nægte dette faktum er tåbeligt) er nedværdigende overfor det danske samfund og ikke mindst de danske kvinder.
Hvis man som muslim i Danmark har et problem med at selvbestemmende kvinder, homoseksualitet, fælles idræts og svømmeundervisning for begge køn i folkeskolerne, fri abort, fri porno, humant straffesystem, indtagelse af svinekød, mandlige læger der tager sig af kvindelige patienter og omvendt, religionsfrihed, at gå topløs på stranden og i det hele taget klæde sig på efter vejret, demokratiske valg, respekt for menneskerettigheder, så mener jeg at man måske istedet skulle flytte til et islamisk land. Jeg kan ihvert tilfælde ikke acceptere hvis man mener sig hævet over de danske regler og værdier til fordel for sin tro.
Jeg tror forøvrigt ikke at jeg hverken er blind eller dum nok til nogensinde at blive en god muslim.

Vaya con dios

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 28-03-04 10:40

...i siger bare til når jeg skal lukke tråden ik! tak for mange gode seriøse (og mindre seriøse) svar.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 23-04-04 21:10

til may 1980
din tråd fortjener at blive meget længere...............

Kommentar
Fra : MIRACLE

Dato : 24-05-04 22:46

For det første bliver jeg forarget over hvordan nogle personer ser igennem fingre med deres udtalelser! Islam er ikke en religion for tumper, det er at latterliggøre sig selv og ikke muslimer at komme med sådanne udsagn.

Det er ganske rigtigt, at muslimer, hvis de er rettroende, går langt mere op i deres religiøse liv end de fleste kristne.. Men det giver ikke os ret til at kalde dem "abnorme", for hvad ved vi om deres liv når vi aldrig selv har prøvet?

Problemet er at Danmark nu er delt i to fløje: Den danske og den muslimske. Danskerne ved det om muslimer, som de tillægger sig fra medierne. Denne mulighed har de fleste muslimer ikke, da de oftest følger deres egne medier mere grundigt. Man kan stille sig kritisk over, at de ikke er integreret godt nok - men er det deres eget ansvar? Nej, det var vores ansvar, og vi svigtede. Det eneste muslimer kender til dansk kultur er det, de hører gennem andre muslimer. For dem er VI fremmede, og for os må vi se dem som fremmede da de er udestående.

Jeg kender selv til nogle indvandrerfamilier i Danmark, og de er faktisk godt integreret - der er undtagelser! Men det er ikke dem man ser, vi lever alle under et slør, omringet af vores egen blindhed. At mene at tro skulle gøre et menneske til et dyr, er at vanære liv!

Jeg ser Islam som en smuk men barsk religion og accepter kvinder, der konverterer til Islam, som mangler regler. At være muslimsk kvinde er faktisk ikke ensbetydende med at man bærer slør, lever i et fængsel eller at man går hjemme og føder unger hele tiden!

Bare fordi man er udestående behøver man ikke udtale sig eller tænke umenneskeligt! Som kristen og meget troende accepterer jeg al form for liv og ser det som noget smukt og enestående. Tro det eller ej, så ser mange muslimer på det med de samme øjne

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 25-05-04 20:09

Jeg kan godt fornemme at miracle`s indlæg retter sig blandt andet mod mine indlæg.
Jeg vil godt lige forsvare mig. Jeg ser ikke igennem fingre med mine udtalelser på nær en enkelt som jeg da også har undskyldt. På nær det ene fejlagtige udfald står jeg skam ved alt hvad jeg siger.
Angående Integrationen kan jeg kun give dig ret i at den har fejlet men at det alene skulle være det danske samfunds ansvar og alene det danske samfund der har svigtet er jeg ganske uenig med dig i. Jeg kender også mange indvandrere, også muslimer, som også er velintegreret men jeg kender så sandelig også dem som vil omdanne danmark til en islamisk stat. Deres vilje til at blive en del af det danske samfund kan ligge på et meget lille sted.
At acceptere dette med undskyldningen om næstekærlighed er både dumt og naivt. Det er beundringsværdigt at miracle elsker og accepterer alle, men at tro at det modsatte er tilfældet, nemlig at alle muslimer elsker og acceptere alle er et tegn på en naivitet grænsende til uvidenhed.
Angående det muslimske kvinders frivillighed i forhold til deres religion så må jeg bede dig gå ind på danmarks statistiks hjemmeside. Der kan du læse at 80% procent af kvinderne på kvindehjemmene i danmark er muslimer. Men meget troende som du er kan du vel tillade dig lukke øjnene for de grusomheder som begås i islams navn. Jeg som ateist nægter at lyve for mig selv. Jeg går absolut ind for religionsfrihed, men som i alle andre sammenhænge her i livet kan frihed kun fungere under ansvar. Så hvis ens religion ikke kan forenes med det samfund man lever i bør man finde et sted at leve hvor det kan lade sig gøre. Det kan aldrig være det danske samfund som skal indrette sig efter islam. Lad os ikke glemme at den styreform vi har i danmark er et resultat af folkets vilje, ikke af en gud. Allerede der kommer den islamiske tro i konflikt med samfundet, hvor man jo er en slave for sin gud.
Jeg mener ikke at jeg hverken tænker eller udtaler mig umenneskeligt. Jeg siger hvad jeg ser. Ligesom miracle tror jeg i bund og grund at alle mennesker er gode. Det er når de bliver hjernevasket af en religion at problemmet opstår.

Lige en tanke:
Da jeg idag kom kørende af nørrebrogade så jeg en kvinde ,tildækket som en muslim. Hun havde to små piger på en 6-7 år med sig som begge var rødhårede. Hun selv så ganske dansk ud. Jeg formoder at hun var konverteret.
Jeg spurgte mig selv om hun mon lader sine børn selv træffe deres valg om hvilken religion de vil vedkende sig.Mon børnenes far vil lade dem træffe deres egne valg? Jeg tvivler. Den frihed som hun havde til at vælge sin religion vil hendes børn sandsynligvis aldrig få. Det synes jeg at danske kvinder som overvejer at konvertere bør tænke over.

Og et spørgsmål
Jeg har forstået hele slørproblematikken sådant at sløret er der for at kvinder ikke må virke seksuelt udfordrende. Er det korrekt eller findes en GOD grund til at muslimske kvinder skal gå med slør, da det jo ikke er alle muslimske kvinder der gør det?

Steenk1.

Kommentar
Fra : MIRACLE

Dato : 25-05-04 21:53

Jamen steenk, så må jeg vel også forsvare mig og sige at min næstekærlighed ikke betyder jeg er idiot! Jeg går ikke ind for terror osv eller folk der ikke vil integreres, og min pointe var ikke rettet som en "nu skal vi alle sammen enes" kommentar - langt fra! Jeg skrev kun som jeg gjorde da nogle personer kom med udtalelser om at det at være muslim er næsten det samme som at være dum eller terrrorist.. Dette er jo ikke sandt.

At det KUN er danskernes skyld mente jeg nu heller ikke. Men tolk det som du vil.

Kommentar
Fra : MIRACLE

Dato : 25-05-04 21:54

Desuden... Nogle mennesker glemmer helt selve indlæggets indhold og skriver deres mening om selve religionen.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 25-05-04 23:07

miracle jeg mener så afgjordt ikke du er idiot og har heller ikke skrevet sådan. Næstekærlighed er skam også en vigtig del af vort samfund og noget ateister som mig også er i besiddelse af. Jeg elsker også min næste. Hele vort demokrati og velfærdsstaten bygger jo i høj grad på næstekærlighed.
Jeg skrev at du er naiv fordi jeg tolkede dit indlæg som endnu en pædagogisk rundbordssamtale som ingen vegne fører, men der fejlfortolkede jeg åbenbart dit indlæg. Beklager. Hvis du læser mine tidligere indlæg vil du også kunne se at jeg absolut ikke mener man kan skære alle muslimer over en kam.
Der findes også moderate muslimer men jeg finder det bekymrende at så godt som alle muslimer i den grad bifalder alt hvad deres trosfæller foretager sig. Læs evt. et tidligere indlæg af polpot hvor han gør det krystalklart at han aldrig vil kritisere hvad hans muslimske brødre gør.
Set på verdensplan er det det samme. En muslimsk stat kritiserer aldrig hvad en anden muslimsk stat gør sålænge allah bliver nævnt som begrundelse.
Jeg synes min og mange andre menneskers bekymring over islam burde være meget nem at forstå når man tænker på at muslimer støtter hinanden i den grad selv når det er skolebørn i en skolebus der bliver dræbt af en selvmordsterrorrist. Eller uskyldige mennesker på vej til arbejde i Madrid eller WTC.
Alle disse handlinger begås i allahs navn og derfor kritiserer så godt som ingen muslimer målene eller metoderne. Ikke engang muslimer bosiddende i demokratiske vestlige lande siger noget. Kun nogle ganske få.
Steenk1

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-07-04 01:04

Kære Polpot, Hvorfor har du som "nick" valgt navnet på en af denne verdens værste folkemordere?

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 27-07-04 09:40

det har da intet med ham at gøre.
hvorfor har du valgt en legmesdel fra et mellemstort klovdyr, som navn......

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-07-04 00:50

Beklager min uvidenhed, men hvor er legemsdelen "foed" henne? Og hvad er en "hjko"?

Men bortset fra det, så kan det ikke nægtes, at kristendommen i tidens løb er misbrugt som dække for mange politiske forbrydelser. Det ændrer dog ikke på den kendsgerning, at "Ny Testamente"(NT), der er den kristne overbygning på Jødernes bibel: "Gamle Testamente"
I modsætning til Islam er der ikke åbnet for nogen "Hellig Krig"/"Jihad" i NT.
Danskerne havde også fint med muslimer i Danmark for 40 år siden. Men med den større andel af Bundfald fra de muslimske lande kom desværre også den intollerance jeg som lærer oplever fra en del af de muslimske børn i skolerne, og som dine indlæg uhyggeligt nok også er gennemsyret af.
Den intollerance smitter kedeligt nok af på mange danske børn, og det er synd for de mange integrationsvillige børn og forældre, der godt ved, at deres tilværelse bygger på den danske kultur, der tog imod dem, da de måtte flygte fra den intollerante kultur Islam i dag er blevet misbrugt til at skabe, i modsætning til den fornemme islamiske kultur maurerne bragte til Spanien.

Hele problemet er altså, at den intollerance, der kom hertil med de dårligt dannede muslimer, må medføre et forsvar for den danske kultur. Og det forsvar går, især fra den mindst dannede del af danskerne OGSÅ ud over de dygtige muslimer, der gerne vil leve fredeligt side om side, i respekt for dén danske kultur, der tog imod dem, da de havde brug for det.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-07-04 01:15

så polpots spørsmål under: Seksualitet/sælges, det forklarer faktisk en hel del om personens åndelige habitus

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 28-07-04 09:20

Mine indlæg på det seneste i andre grupper, har været en protest over at godt 70% af alt tekst herinde er det værste sludder og det mest ignorante højredrejede underlødige lort, og det tyder på at hovedparten af disse skribenter ikke arbejder på et særligt højt intellekt.
Og jeg kan tilsyneladende se at du heller ikke har gidet at sætte dig ind i noget, før du vil belære os andre, men pyt det tager jo også tid.

Ved du heller ikke hvordan man stavede "fod" for bare 50år siden i danmark hahahahah.
Du er da vist en fin lille fyr.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-07-04 00:21

Jo det gør JEG faktisk, men åbenbart ikke DU, til gengæld lider hverken jeg eller andre af debatørerne her, bortset lige netop fra en hvis "polpot" af så store mindreværdskomplekser, at han idelig må nedgøre andre og fremhæve sit eget intellekt, hvorved han blot afslører en total mangel herpå. Dette understreges yderligere af det af denne person anvendte vokabularium, som ingen af de øvrige debatører er sunket ned på.

Tak til de øvrige for både spændende og informative indlæg.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 02-08-04 00:12

polpot.
Hvad er det i denne debat du mener er "højredrejet" som du kalder det?
Du giver tydeligt udtryk for at du anser mennesker som ikke er enige med dig, som værende idioter.
Intolerance som den du selv udtrykker med dine indlæg er da i den grad højredrejet hvis noget er det.
Du siger du er muslim.
Hvilket muslimsk land er det nu lige som ikke er konservativt og højredrejet. Jeg har aldrig hørt om et sådant.
Dybt vand min ven. Dybt vand.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-08-04 01:38

Hej Steen
Jeg tror ikke at nævnte er muslim, har bare hørt nogle kammerater snakke om Islam, næppe heller igang med med en videregående uddannelse, ikke med den håndtering af sproget.
Han vil formentlig gerne se sig selv som en "stor debatør" og bruger dette forum som "POLitisk POTtetræning", derfor denne intollerante fremturen, uden den mindste evne til at indse, hvad vi andre rent faktisk skriver.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 02-08-04 10:18

steenkl1 samt kofod
Jeg tror desværre ikke der er nogle af jer 2 der har format til at få mig på dybt vand, jo måske hvis emnet drejer sig om karburator til en knallert,eller fin sortering af bær.
Men måske ville det hjælpe hvis i brugte tiden til lidt fordybning i de emner i så hjertens gerne vil diskutere, istedet for at sidde her og skilte med alle jeres åbenlyse mangler.

I gider tilsyneladende ikke læse de indlæg jeg har skrevet, men det er jo selvfølgelig også lettere og sidde nikke til hinandens underlødige middelmådige skråsikre provensielle holdninger.
de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-08-04 15:03

pol...pot...

Enkelte er så selvoptagede, at den eneste grund til, at de ikke mentalt drukner, når de, uden at opdage det, vader direkte ud, hvor bølgerne ville slå sammen over hovedet på dem, er, at deres hoved er så tomt, at det som en anden ballon holder deres næse ovenvande. Derfor erkender de ALDRIG, at de er ude, hvor de ikke kan bunde, men, som du, slynger om sig med udokumenterede, subjektive, nedsættende vendinger og "diskuterer" på et selvrefererende inkonsistent grundlag.

Endelig: Hvis du var så veluddannet, som du foregiver at være, ville du vide, at nedenstående sætning fra dit seneste skribleri:

"Men måske ville det hjælpe hvis i brugte tiden til lidt fordybning i de emner i så hjertens gerne vil diskutere, istedet for at sidde her og skilte med alle jeres åbenlyse mangler."

Burde have haft følgende form:

"Men måske ville det hjælpe, hvis I brugte tiden til lidt fordybning i de emner, I så hjertens gerne vil diskutere, i stedet for at sidde her og skilte med alle jeres åbenlyse mangler."

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 02-08-04 15:16

jeg undskylder selvfølgelig at jeg har andre gøremål i løbet af dagen, så måske er det ikke helt korrekt tegnsætning, da jeg ofte skriver med flere fingre ad gangen.....
MEn det må da være dejlig befriende at have så meget tid som du, og aldrig få nogen på besøg eller komme lidt ud.
Med dit sidte indlæg, er jeg da nærmest pinlig berørt på dine vegne, og jeg ser ingen grund til at forsætte sådan en håbløs usaglig debat, og slet ikke på dit plan.
de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 02-08-04 22:46

polpot
Du svarede ikke på mit spørgsmål vedr. højredrejning. Som så ofte før i denne debat viger du udenom. Sig mig kan du ikke argumentere eller vil du ikke. Igen antyder du, med referencer til landbruget, at jeg skulle være mindre begavet end dig. Hvornår begynder du at deltage med seriøse indlæg i denne debat istedet for at udgyde den ene mundfuld verbale gylle efter den anden (Jeg kan også snakke om landbrug.).

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-08-04 02:32

Kære polpot
For du ér faktisk kær. Punkt for punkt

” Men måske ville det hjælpe hvis i brugte tiden til lidt fordybning i de emner i så hjertens gerne vil diskutere, istedet for at sidde her og skilte med alle jeres åbenlyse mangler.”

Hvis det er mangler at henvise til konkrete kilder og faktiske begivenheder, så har jeg intet imod, at være mangelfuld.

” I gider tilsyneladende ikke læse de indlæg jeg har skrevet, men det er jo selvfølgelig også lettere og sidde nikke til hinandens underlødige middelmådige skråsikre provensielle holdninger.”

Problemet er, at vi hár læst det, du skrev, blot for at konstatere den manglende dokumentation og de selvrefererende inkonsistente påstande. Og hvormed er vores indlæg

1.   Underlødige, hvor mangler værdiindholdet? (Giv eksempler).
2.   Middelmådige, hvilke synsvinkler mangler?
3.   Skråsikre, hvad er udokumenterede påstande?
4.   Provinsielle, hvormed adslilder det sig fra DANNEDE metropolitters holdninger?

” jeg undskylder selvfølgelig at jeg har andre gøremål i løbet af dagen, så måske er det ikke helt korrekt tegnsætning, da jeg ofte skriver med flere fingre ad gangen.....”

Ganske som jeg, men tegnsætningen og anvendelsen af ”i” i majuskel- og minuskelform ligger i dannelsen. Det foregår inden i hovedet.

” MEn det må da være dejlig befriende at have så meget tid som du, og aldrig få nogen på besøg eller komme lidt ud.”

Nogen er måske lidt hurtigere end andre. Derfor har jeg i dag haft rigelig tid til mine elever, læst dit indlæg og givet ét retur, ordnet min post, talt med en forretningsforbindelse, ordnet et par småting i min have, grillet med familien, repareret bil med et par venner, og ja, så har jeg altså lige kigget ind her, inden en velfortjent nattesøvn.

” Med dit sidte indlæg, er jeg da nærmest pinlig berørt på dine vegne,”

Dat behøver du såmænd ikke være, hvorfor dog?

” jeg ser ingen grund til at forsætte sådan en håbløs usaglig debat, og slet ikke på dit plan.”

Hvordan ville du dog også bære dig ad med, at komme herop?

Hej Steen, fordi han ikke kan. Det kan du ikke forvente af én, der ikke kender til moderne landbrugs kompleksitet, og tilsyneladende tror, at mælken kommer fra et sted bag køledisken i supermarkedet.

Og polpot, det er ikke en løs påstand. Du har selv dokumenteret den ved dine gentagne arrogante udfald mod dem, der beskæftiger sig med det agrikulturelle og veterinære.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-08-04 14:40

Beklager slagfejl

"Dat behøver du såmænd ikke være, hvorfor dog?"

skulle være: Det behøver du såmænd ikke være, hvorfor dog?

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 03-08-04 17:18

sig noget, polpot.
Eller har du for travlt med at bekræfte dine sære ideer ved at læse i den dersens mullahguide, du konstant bruger som grundlag for dine argumenter.
Nå... jeg har ikke mere tid idag. Jeg skal ud at slå græs eller høste gulerødder eller sådant et eller andet landmandsagtigt..................

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-08-04 18:41

pol...pot...

Så havde du trods alt lidt selverkendelse, siden du klappede i. Læser du HumBas eller SamBas på RUC?