/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Overførsel af penge dansk konto til nors~
Fra : rhodo
Vist : 4148 gange
400 point
Dato : 09-12-01 16:33

Kan det lade sig gøre at overføre penge, fra et dansk kontonummer til et norsk kontonummer og hvordan gør man, er der landekoder?. Har lige fået penge retur fra banken som fortæller, kontoen ikke eksistere, men det gør den.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 410 point
Dato : 09-12-01 17:02

Hej rhodo

Det kan sagtens lade sig gøre. Du henvender dig hos dit Pengeinstitut og forklare hvad og hvor du vil overføre pengene til. Der vil jo være noget med Gebyrer osv. Men alt det får du at vide der.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-12-01 17:08

Tillæg:
Et eksembel :http://www.finansbanken.dk/dansk/produkter/priser/int_transaktion.html

Har selv prøvet at få Penge retur fra England. Min Bank undersøgte sagen nærmere og fandt ud af at der forelå en fejl på modtagerens kontonr. Det blev så rettet. Derfor vil jeg da foreslå dig, at få dit Pengeinstitut til at henvende sig til det Norske Pengeinstitut for på den måde at finde ud af hvor fejlen ligger.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : rhodo

Dato : 09-12-01 17:10

Det skulle vel ikke være nødvendig at gå i banken for at få det at vide, når man kan overføre pengene på nettet.

Kommentar
Fra : rhodo

Dato : 09-12-01 17:15

Undskyld Parkness, men du nåede at sende kommentar, før jeg nåede at sende min.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-12-01 17:16

Nej,-det kan du have ret i Men når der opstår problemer med at overføre et beløb via Internettet, så er det vel meget nærliggende "fysisk" at henvende sig til sin Bank.

I mit eget tilfælde var det.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 09-12-01 17:41

Tjae,
Via homebanking oplevede jeg, at det ikke kunne lade sig gøre mens jeg selv boede i Norge.
Det der skulle til for mig, førend jeg kunne få mine penge (fra min egen Danske konto) var en såkaldt "turistoverførsel" som kostede den nette sum af kr. 125,-
Men der er vel forskel fra bank til bank?
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : olundseng

Dato : 04-05-02 06:28

Hejsa!
Ikke noget problem, jeg gør det hele tiden. Du kontakter din bank i Norge, ber om at få deres SWIFT-kode (en bokstavkode på 8 bokstaver, unik for den bank), og så bestiller du en SWIFT overførsel i din danske bank. Du behøver kun kontonummer og navn på modtager. Beløb over 150000 (tror jeg) skal meldes.