/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win XP automatisk logge på
Fra : Uffe29
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 17-06-03 23:08

Hvor f..... er det nu man sætter et flueben så man ikke skal skrive brugernavn og password hver gang man starter computeren

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 17-06-03 23:41

Hej Uffe!

Jeg ved det heller ikke, og det har generet mig det sidste år. Det er meget rart "bare" at kunne tænde maskinen og så er den klar når man har hentet kaffen! Godt spørgsmål!

Bolino

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-03 23:45

hej hej
hey nu skal i lige se her
http://www.winguides.com/registry/display.php/13/

_____________________--
og husk at det er regedit det foregår

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 18-06-03 00:38

Hej uffe29

Sådan får du computeren til at huske din adgangskode

Benyt denne fremgangsmåde, når du skal have adgang til en ressource, som er beskyttet af en adgangskode, på Internettet eller på virksomhedens intranet eller netværk.
Skriv dit brugernavn i Brugernavn i dialogboksen Brugernavn og adgangskode, som vises, når du forsøger at få adgang til en beskyttet ressource.
Skriv din adgangskode i Adgangskode.
Marker afkrydsningsfeltet Husk adgangskoden.
Klik på Spørg ikke efter denne adgangskode igen.
Når du næste gang får adgang til denne ressource, angiver Windows det brugernavn og den adgangskode, du har skrevet.

Bemærk!

Hvis computeren deles med andre brugere, bør du ikke vælge at få computeren til at huske adgangskoden.

Nærmere F1 for hjælp når du er på skrivebordet skriv adgangskode i søgefelt og du får som indsat.. så skulle du kunne som du vil..
gælder xp og 2K i win 98 . kontorlpanel og winlogon i nederste vindue i stedet for microsoft*****

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 18-06-03 00:55

Hej Frostys!

Skal man trykke enter for at accepterer brugernavn og kodeord som maskinen har gemt eller går den automatisk videre inden for kort tid hvis man ikke har gjort noget?

Jeg ville prøve at sætte to brugere på maskinen, med hver vores kode. Da jeg så fandt ud af at det ikke blev brugt, så ville jeg have log boksen helt væk, som den var fra starten. Kan det lade sig gøre? At den forsvinder helt?

Bolino

Kommentar
Fra : technet

Dato : 18-06-03 01:11

bolino >> har du ikke fulgt mit link til
http://www.winguides.com/registry/display.php/13/
------------------------------------------------
der stå jo højt og flot hvad du skal

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 18-06-03 01:42

Tak for svaret technet....Det var lige det jeg mente....