/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Bøger
Fra : snusi
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 17-06-03 21:26

Nu hvor sommeren står for døren, kunne jeg godt tænke mig at bruge lidt af tiden til at læse. Er der nogen der har nogle ideer til gode og spændende bøger?

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-03 21:50

Hej snusi

Jeg bruger en del biblioteket, og bestiller så mine bøger til afhentning via internet.

Faldt en dag over denne side, og den bruger jeg meget til at "kigge" på bøger og læse lidt om dem, og der er alt muligt at vælge imellem.

Det er jo nemt så ved man jo lige hvad man skal låne på biblioteket.

http://www.gad.dk/default.asp?ref=pol

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 17-06-03 21:51

puha, jamen der findes jo mange forskellige. Er det romaner du tænker på? Selv holder jeg meget af at læse Dean Koontz' romaner. Det er godt og spændende gys.

Du kan jo evt. melde dig ind i fx. bogklubben bogsamleren, der kan du få et medlemstilbud når du melder dig til. Se mere her:
http://www.egmontbogklub.dk/start.asp - 3 bøger for 9 kr + porto, det er da billigt.

eller disse:
http://www.egmontbogklub.dk/start.asp
http://www.egmontbogklub.dk/start.asp - her er det 4 bøger gratis + porto

Er du mere til sandfærdige bøger så se her:
http://www.egmontbogklub.dk/start.asp - dem har jeg selv læst flere af, mange af dem er meget gribende.

Håber jeg kunne give dig lidt hjælp. Og god læselyst

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 17-06-03 21:53

Hvis du vil låne dem på biblioteket, kan du som Bantam foreslår læse om dem på Gads hjemmeside og bestille dem på www.bibliotek.dk , så får du et brev når de er kommet eller ligger måske allerede klar.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 17-06-03 21:55

Hmmm, det må du undskylde - alle mine links er ens, jeg havde ellers gået ind under hver bogklub og fundet tilbudet til til, men prøv her istedet, så går du bare selv ind under de forskellige klubber:

http://www.egmontbogklub.dk/@login/portallogin.asp

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-06-03 22:37

hejsa
Er du til autentiske bøger , så er der virkelighedens verden, de kan købes gennem bogklub, boghandler og lånes på biblioteket.
Det er efter min mening kanon gode bøger

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-06-03 22:50

Nu skriver du jo desværre ikke en dyt om, hvad der interesserer dig,- men jeg prøver:

En stribe af mibne yndlings, jeg gerne læser igen og igen:

Jan Kjærstad "forføreren" (opdageren, erobreren) FREMRAGENDE, men måske lidt svære at læse. Samme historie set fra tre synsvinkler. Utrolig spændende.

Ken Follet "Jordens søjler" (middelaldermoppedreng.. kanon!)

Richard Adams "Kaninbjerget". Klassiker!
do "Pigen i Gyngen" - et velskrevet intellektuelt gys pakket ind i engelsk landroseidyl..

Douglas Adams "håndbog for vakse galakseblaffere (the hitchhikers guide to the galaxy) rablende morsom trilogi i 4 bind!!!!

Ny litteratur:
Christina Hesselholdt "køkkenet, landskabet og gravkammeret". Minimalistisk og meget interessant.

Sidste bind i hulebjørnens klan er kommet (ved juletid)
Jean Auel, serien "jordens børn"

Den nye Harry Potter udkommer d. 21-6

Mvh

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 17-06-03 23:02

Hej
Hjertets hjemve af Deborah Smith er en god bog.
Og en rigtig god serie, der absolut er værd at læse,er skrevet af
Jean M. Auel og starter med Hulebjørnens klan.
Jan Guillou`s triologi er også rigtig god. Vejen til Jerusalem - Tempelridderen - Riget ved vejens ende.
Wilbur Smith har også skrevet mange spændende bøger.
Rigtig god læselyst
Gazi

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 18-06-03 06:20

Tak for svaret bantam.

Det var lige hvad jeg kunne bruge. Mange tak