/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Am. Bulldog?
Fra : Rasmusjul
Vist : 217 gange
10 point
Dato : 17-06-03 20:48

Ville som bare lige høre om der er nogen der har erfaringer med Amerikanske bulldogs, de ville dele ud af...?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-06-03 21:03

http://www.hundeinfo.dk/Hunderacer/A/Amerikansk_bulldog/index.shtml

Der er fire links til forskellige sider omkring Amerikansk bulldog... Har ikk selv erfaring med dem... men håber det var til hjælp

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 01-07-03 21:41

Jeg har erfaring med dem...Jeg har ejet en, og har 3 veninder/venner som har nu (billeder kan sendes hvis du er interesseret).

1: Det er en sød og flot hund...Rigtig kært hængetræ :D Med rigtigt gode egenskaber når vi taler træning, specielt forsvars træning behersker den på et top plan, desude, kan synet af en sur am. bulldog også skræmme de fleste væk :)

2: Du skal være opmærksom på, at denne type hund, IKKE er en kælepotte der skal have sine 3 gåture og så kan den holde sig selv beskæftiget resten af dagen..Så har du garanti for ødelagte vægge/møbler eller lign..
En amerikansk bulldog skal have masser af motion og beskæftigelse til hjernen, og vigtigst af alt er at han/hun får en konsekvent, og fast opdragelse, ellers holder du ikke længe som amerikansk bulldog ejer..
Det ER en kamphund, og det ER en voldsom hund, det kan aldrig ændres, sådan er den bare fremavlet, men det kan tilgengæld tæmmes.

3: Du skal også være meget opmærksom på, at hannerne kan blive MEGET aggressive over for andre hanhunde, så husk på det når han skal gå uden snor..(Hvis det skal være en han, jeg havde selv en tæve)

4: Husk på deres pelsdragt er meget tynd som hvalp, så hav et dække/jakke til den til virkelig kolde tider.

5: Som hvalp må den IKKE gå på trapper..Det ødelægger deres knogler for livstid hvis de bliver belastet som hvalpe, dette gælder også motion, ingen motion som hvalp, andet end småt basis..

6: Er det en raceren am. bulldog, skal du også sørge for den får det rigtige foder, jeg vil klart anbefale Hills Science Plan.
Det opbygger din hund korrekt.

7: Lær din hund IKKE at trække, fra hvalp, ellers ender du igen med ikke at holde længe som am.bulldog ejer, når den bliver større og trækker dig hen af fortovet.

Men en dejlig hund.
Lån evt bogen, American Bulldog på biblioteket, som er en af de få eneste bøger der kan findes om denne race, og desuden også den bedste.

Kontakt også evt RiefSiempre@hotmail.com - Han er en af Danmarks eneste, og ihvertfald den bedste træner, som har specialiceret sig i amerikanske bulldogs.

Kommentar
Fra : TheAnimal

Dato : 19-11-03 15:24

Hvis du virkeligt ønsker en amerikansk bulldog bør du læse bogen The Working American Bulldog før et evt. køb. Selv om bogen er dyr er pengene i sidste ende givet godt ud...