/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slet:"Skriv Windows adgangskoden"...
Fra : iluap
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 09-12-01 15:48

Hej...
Kan en eller anden fortælle mig, hvordan jeg fjerner den "Skriv Windows adgangskoden" meddelelse, der popper op, hvergang jeg vil slukke for pc'en...helst, så en lægmand kan forstå det...

På forhånd tak
Hans

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-01 16:42

Hej iluap
Undgå Windows Logon ved opstart!

Højre-klik Andre Computere og vælg Egenskaber.

Sæt Primær netværkslogon = Windows-logon

Genstart computeren og sørg for IKKE at angive password.
Hvis du følger overstående så vil vinduet ikke komme frem mere
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 09-12-01 16:56

Hej briani, så mødes vi igen - tak for svaret, det var lige som jeg kunne ønske mig...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 17:07

Hej Hans
Det er altid dejlig at kunne hjælpe-og endnu bedre når man får det til at virke
MVH og en forsat god Søndag aften og hvis vi ikke mødes igen herinde før jul så må du have en rigtig glædelig Jul
Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 09-12-01 17:18

...hæ, hæ, tak for de gode ønsker og i lige måde...der er bare det ved det, at Windows Logon poppede op igen, da jeg for lidt siden loggede af...jeg gik igen ind i "Andre computere" og tjekkede, og der stod stadig "Windows-logon" som der skulle...så det...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 22:16

Hej Hans
Det var jo ikke så godt-men prøv lige det her.

Hvis du ikke ønsker at skulle indtaste et kodeord hver gang Windows starter op fordi du har installeret netværk på din computer, skal du stille dit primære netværks logon til Windows Logon.

Højre-klik på "Andre Computere" og klik på "Egenskaber".
Vælg konfigurations-fanen og klik på Windows Logon i "Primært Logon" og klik på OK.
Når Windows spørger om du vil genstarte computeren, svarer du nej.
Klik på "Start", vælg "Indstillinger" og klik på kontrolpanelet.
Dobbelt-klik på "Adgangskoder", og klik på "Skift Windows adgangskode" og indsæt et blankt kodeord.
Så vil jeg tro at det kommer til at virke Hans
ellers giver du lige en melding tilbage
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 09-12-01 22:51

Hej Brian...foreløbig tak - jeg prøver lige at se, om det har hjulpet i den kommende uge; det er hver anden gang, jeg SLUKKER for pc'en, at det sker...

Jeg har ikke installeret netværk på min computer i den forstand, at den er koblet sammen med andre (bortset fra, når jeg er på nettet)...

Jeg gi'r dig en melding tilbage, når og hvis "fejlen" holder op...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 11-12-01 10:21

Hej Brian...der er ikke noget, der har ændret sig - meddelelsen/spørgsmålet popper stadig op, når jeg slukker...

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-01 10:48

Hej Hans
Du siger den popper op når du slukker
Hvad med når du starter kommer den ikke også der
alså en rubrik hvor du skriver adgangskoden for at du kan forsætte?
for hvis du har skrevet en adgangskode dengang du instalerede windows,så skal vi ind i registreringsdatabasen for at slette den der
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 11:37

"iluap" <iluap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:PKKQ7.1407$Q3.150912@news010.worldonline.dk...

> Kan en eller anden fortælle mig, hvordan jeg fjerner den "Skriv Windows
> adgangskoden" meddelelse, der popper op, hvergang jeg vil slukke for
> pc'en...helst, så en lægmand kan forstå det...

Jeg har da aldrig hørt om at man skulle indtaste en kode for at lukke
Windows.
Hvis det er den kode du skal indtaste når den starter så prøv at klikke på
start->indstillinger->kontrolpanel->netværk->her ændrer du dit primære
netværkslogon til Microsoft family log on.

Leony

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 11-12-01 12:13

"Leony" skrev d. 11-12-01 11:37 dette indlæg :

> Jeg har da aldrig hørt om at man skulle indtaste en kode for at lukke
> Windows.

Altså, for at komme videre, når jeg er ved at slukke, bliver jeg nødt til at forholde mig til meddelelsen - den vil ha' at jeg indtaster brugernavn og kode, sådan at jeg - hvis jeg gør det - næste gang, jeg starter, skal indtaste netop det...
> Hvis det er den kode du skal indtaste når den starter så prøv at klikke på
> start->indstillinger->kontrolpanel->netværk->her ændrer du dit primære
> netværkslogon til Microsoft family log on.

Det var det, den oprindelig stod på, som gav problemet og det var det, som Brian bad mig lave om til Windows-logon, hvilket heller ikke ændrer noget...

vh.
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 11-12-01 12:15

Hej Brian...nej, der er ikke noget, når jeg starter, hvilket jeg også gerne vil undgå, da jeg er den eneste, der bruger computeren...

Mvh
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 11-12-01 13:15

Lige til orientering - meddelelsen ser sådan ud:

________________________________________________________________________

Skriv Windows adgangskoden ? X
________________________________________________________

Skriv et navn for at identificere dig over for Windows OK
Skriv evt. en adgangskode Annuler

Tip! Hvis du ikke skriver en adgangskode, vises denne
meddelelse ikke igen ved start

Brugernavn____________

Adgangskode__________
________________________________________________________________________

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-01 14:35

Til Hans
Jeg tror at jeg i første omgang må melde pas
Jeg forstår ikke den kommer med den besked når du lukker din maskine
jeg ved godt den kan komme når man starter men som der jo står hvis man ikke skriver noget så skulle denne meddelse ikke vises igen.
Men hvis du fra starten har skrevet et brugernavn og adgangskode så vil windows huske det i hukommelsen og så bede dig om det hvergang-men hvis du ikke har så skulle den meddelelse jo ikke komme mere.
Har du været omme i dit kontrolpanel og dobbelklikke på den der hedder adgangskoder
Dobbelt-klik på "Adgangskoder", og klik på "Skift Windows adgangskode" og indsæt et blankt kodeord.
Ellers så må jeg lige finde ud af hvordan man sletter adgangskoden i registreingsdatabasen-og så vende tilbage
Men i første omgang melder jeg som sagt pass
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 12-12-01 00:07

Hej Brian...jeg prøver at kikke på det, du der har foreslået...

Hej så længe
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 12-12-01 00:26

...var lige inde og dobbeltklikke på Adgangskoder - der er kun eet faneblad, der hedder Brugerprofiler; derunder 2 muligheder:

O Alle brugere...anvender samme...
O Brugerne kan tilpasse...

hvor den øverste var aktiveret...

Jeg har prøvet at aktivere den nederste uden at det er blevet bedre...

Mvh.
Hans
iluap@worldonline.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-12-01 09:15

Hej igen Hans
Jeg tror du bliver nød til at ofre lidt flere point og så gå ind og stille spørgsmålet igen,da dette spørgsmål faktisk er blevet lukket for de andre brugere,da du jo har været så venlig at give mig dine point for dette spørgsmål,selv om det ikke var til nogen hjælp for dig-men tak aligevel
Så prøv at oprette dit spørgsmål igen og fortæld hvad du har prøvet at gøre,for så har vi muglighed for at få nogle gode råd fra de andre brugere,da jeg ikke lige kan komme i tanke om flere mugligheder lige nu
MVH og en forsat god dag Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 08:52

"iluap" <iluap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:xLlR7.6355$z4.785990@news000.worldonline.dk...

> Altså, for at komme videre, når jeg er ved at slukke, bliver jeg nødt
> til at forholde mig til meddelelsen - den vil ha' at jeg indtaster
> brugernavn og kode, sådan at jeg - hvis jeg gør det - næste gang, jeg
> starter, skal indtaste netop det...

Det kunne lyde som om at det er et eller andet sikkerhedsprogram.
Er det en computer du har købt brugt (evt gammel firmacomputer)

Måske en genindstallering af Windows kunne hjælpe, hvis det er noget du har
mod på (husk at backuppe først).

Leony

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 12-12-01 23:59

"Leony" skrev d. 12-12-01 08:52 dette indlæg :

> Det kunne lyde som om at det er et eller andet sikkerhedsprogram.
> Er det en computer du har købt brugt (evt gammel firmacomputer)

Nej, den er et halvt år gammel, og har vist gjort det hele tiden...

> Måske en genindstallering af Windows kunne hjælpe, hvis det er noget du har
> mod på (husk at backuppe først).

Det bli'r desværre for svært for mig...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 13-12-01 00:02

Hej Brian - jeg prøver at se, hvad jeg kan finde ud af - tak alligevel for dine forsøg på hjælp; det er tanken der tæller...

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-01 14:08

"iluap" <iluap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SbRR7.3087$Q3.395074@news010.worldonline.dk...

> Nej, den er et halvt år gammel, og har vist gjort det hele tiden...

I så fald er der vel en hotline du kan ringe til. Ellers kan du prøve at
rette henvemdelse til forhandleren.

Leony

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 13-12-01 23:42

"Leony" skrev d. 13-12-01 14:08 dette indlæg :

> I så fald er der vel en hotline du kan ringe til.

Ja, det har jeg også tænkt på, jeg skal bare ha' en adresse...

>Ellers kan du prøve at rette henvemdelse til forhandleren.

Han vil ikke ha' noget at gøre med garanti på Windows, det er ikke hans problem, har han forklaret mig...

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-12-01 01:02

Hej igen Hans
Så tror jeg at løsningen er her.
1.   Tryk på Start knappen
2.   Vælg Kør.
3.   Skriv Command
4.   så kommer der en ms-dos-promt op hvor der i vinduet står
5.   C:\windows \skrivebord>
6.   lige efter skal du skrive del c:\windows\*.pwl
7.   og tryk enter, det vil slette din passwordfil.
8.   Genstart computeren og når du bliver spurgt om at angive Windows adgangskode vælger du en ny eller blank kodeord i begge felter hvis du ikke ønsker et kodeord.
Alså hele den samlet dos linie skal se sådan ud
C:\windows \skrivebord>del c:\windows\*.pwl
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-01 07:48

Hvis det er en OEM version er det hans problem. Subsidiert det firma
han måtte have hyret til at varetage support.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 13 Dec 2001 22:41:34 GMT, "iluap" <iluap.news@kandu.dk> wrote:

>>Ellers kan du prøve at rette henvemdelse til forhandleren.
>
>Han vil ikke ha' noget at gøre med garanti på Windows, det er ikke hans
>problem, har han forklaret mig...

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 14-12-01 09:23

Hej Brian...hvis jeg forsøger at lave den der skråstreg, der hælder til venstre, kommer der også en lille pil med spidsen opad, hvis jeg trykker på knappen med skråstreg, > og < samtidig med Ctrl; skal det undgås?

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 14-12-01 09:43

"Jens Peter Karlsen" skrev d. 14-12-01 07:48 dette indlæg :
> Hvis det er en OEM version er det hans problem.

Hvordan kan man se, om det er det?

Subsidiert det firma
> han måtte have hyret til at varetage support.

Jeg er også lidt bekymret over evt at skulle aflevere pc'eren til rep; sidste gang tog det ca. 10 dage, før jeg fik den igen (jeg tror, der gik en uge, før de overhovedet kiggede på den). Ved den lejlighed blev motherboardet skiftet, og jeg har måttet undvære den ved andre lejligheder, hvor grafikkortet blev skiftet eller det hele gik i baglås. Den blev købt som ny i februar, og forhandleren siger, at han aldrig har oplevet en maskine, der var så meget i stykker. Selv har jeg skiftet a-drevet, da den nægtede at læse disketter, og den er stadig meget "selvstændig": fx. når jeg går på nettet, be'r jeg den om at huske adgangskoden, men det er stensikkert, at hveranden gang skal jeg selv sidde og hakke den ind. Ligeledes har den 2 gange opgivet at gå på nettet via Netscape, som den oprindelig var indstillet til; med hjælp fra Tiscali fik jeg den indstillet til at bruge Explorer istedet her ved sidste lejlighed; nu håber jeg, der er ro...

Ja, den har virkelig bragt mig på fortvivlelsens rand (før i tiden) - nu håber jeg bare at få rettet de småting, der er tilbage og blive bedre til at lave det selv - *suk*

Med venlig hilsen
Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-12-01 09:50

Hej Hans
For at få den skråstreg der hælder til venstre skal du trykke på den der hedder alt lige efter mellemrumstasten+ den der viser tegnet
for at lave denne her> skal du trykke på den du bruger til at lave store bogstaver med+den der viser tegnet
Det skal stå præcis som jeg beskriver det
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 14-12-01 11:27

hej Brian - jeg fik skrevet nøjagtigt, som du foreslog, trykkede enter og genstartede, fortsatte med 2 tomme rubrikker i brugernavn og adgangskode osv., men resultatet er stadig det samme; den popper op, hver gang jeg logger af eller vil til at slukke, så det...

Men det er jo et luksusproblem, så jeg kan godt leve med det foreløbig...

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-12-01 12:08

OK Hans
Ja så er der kun en vej der kan hjælpe på dit luksusproplem tror jeg
Det er den hårde vej nemlig en formatering og en geninstalering
men som du skriver bliver det for svært for dig
kender du ikke en der kan hjælpe dig med det
hvis du kommer omkring fra Esbjerg området er jeg da villig til at hjælpe dig med at få din computer til at kører ordenlig
Men i første omgang må du jo nok som du skriver-leve med det foreløbig
da jeg ikke kan komme på flere løsninger
MVH og en rigtig god weekend Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-01 14:31

Der står OEM i den nøgle du skrev ind. Det vil også fremgå af
licensbeviset og stå på cd'en. Hvis det er en restore CD står det
muligvis ikke men disse indeholder altid OEM versioner.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 14 Dec 2001 08:42:36 GMT, "iluap" <iluap.news@kandu.dk> wrote:

>> Hvis det er en OEM version er det hans problem.
>
>Hvordan kan man se, om det er det?

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-12-01 17:06

"Jens Peter Karlsen" skrev d. 14-12-01 14:31 dette indlæg :
> Der står OEM i den nøgle du skrev ind. Det vil også fremgå af
> licensbeviset og stå på cd'en.

Det eneste, der står på cd'en om OEM er: Microsoft-produkter gives i licens til OEM-producenter af Microsoft...osv...

Jeg kan ikke helt gennemskue det... men det lader nu til, at der er fundet en løsning på mit problem...se evt. svaret til Brian, som jeg nu går i gang med at forfatte...

Med venlig hilsen - og tak!

Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-12-01 17:21

Hej Brian - nu skal du høre: jeg sendte min nevø, som arbejder professionelt med IT til daglig, vores korrespondance fra KanDu, og han ringede og sagde, at jeg, når jeg loggede af fra nettet, ikke skulle bruge den der "Log af..." nede i startmenuen, som jeg ellers plejer, men derimod klikke på de 2 små computere nede i højre hjørne...det var på den måde, problemet ville opstå, og det ville samtidig medføre, at min computer hveranden gang ikke kunne huske adgangskoder m.m., så det...

Jeg har kun beskæftiget mig med computere siden februar, så jeg har meget at lære endnu!

Det var ellers et flot tilbud om at hjælpe mig, du gav, men jeg bor i Sønderborg, så der er jo lidt langt til Esbjerg (hvor jeg i øvrigt er født)...

Hvis vi ikke mødes på anden vis, må du også ha' en forhåbentlig god fortsat weekend og en glædelig jul, når det kommer så vidt!

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-01 18:09

"iluap" <iluap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:PKKQ7.1407$Q3.150912@news010.worldonline.dk...
> Hej...
> Kan en eller anden fortælle mig, hvordan jeg fjerner den "Skriv Windows
> adgangskoden" meddelelse, der popper op, hvergang jeg vil slukke for
> pc'en...helst, så en lægmand kan forstå det...
>
> På forhånd tak
> Hans

Jeg natager at det win98/95 - måske virker også under Win ME (ej testet)
Løsning: Slet *.pwl filerne på din PC.
Genstart Windows
Indtast et brugernavn, lad adgangskodefeltet være blankt og klik OK
Så skulle du ikke mere se logon skærmen.
Mvh Claus

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-12-01 18:25

Hej igen Hans
Din Nevø har fulstændig ret
Når du er færdig med at bruge internettet dobbelklikker du på de der 2 små computer nede i højre hjørne og klikker der hvor der står så vidt jeg husker afbryd forbindelsen til internettet.
og bagefter når du skal slukke for din computer klikker du på start og klik på den hvor der står luk computeren så skulle den slukke unden at der kommer det der dumme skilt op
hvis du da har sat den som jeg beskrev i mit formodet svar i starten
Den der log af nede i startmenuen skal du bare glemme alt om
Håber nu at du får det til at virke
men giv lige en melding tilbage når det virker
Vi har vist misforstået hinanden lidt fra starten vedr:dette spørgsmål-have du bare beskrevet som du nu gør i din kommentar så have vi løst det forlængst-det der med hvordan du logger af fra nettet og slukker din computer
Men som du skriver har du kun haft computer siden Februar så der er meget at lære endnu.
Men lad mig give dig et godt råd tilsidst-brug den hjælp der er instaleret på din computer start og så klikker du på hjælp her står meget godt du kan også bare klikke på F1 så kommer den også frem
der findes også nogle udmærket bøger til windows der kort og godt beskriver hvordan man gør hvad,kan måske lånes på Biblioteket
MVH og også en god weekend til dig Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-01 22:50

"iluap" <iluap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:yqKS7.4156$Q3.623157@news010.worldonline.dk...

> Jeg kan ikke helt gennemskue det... men det lader nu til, at der er
> fundet en løsning på mit problem...se evt. svaret til Brian, som jeg nu
> går i gang med at forfatte...

Venter spændt på at se løsningen.

Leony

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-12-01 23:37

"Claus Christensen" skrev d. 15-12-01 18:09 dette indlæg :

> Jeg natager at det win98/95 - måske virker også under Win ME (ej testet)
> Løsning: Slet *.pwl filerne på din PC.
> Genstart Windows
> Indtast et brugernavn, lad adgangskodefeltet være blankt og klik OK
> Så skulle du ikke mere se logon skærmen.
> Mvh Claus

Tak skal du have...se evt. svaret til Brian...

Med venlig hilsen

Hans
>

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 15-12-01 23:49

Hej Brian...jo, det virker skam nu, så "det æ bå dejle"...

Jeg har lånt, hvad der var på biblioteket, af hvad der var relevant, og har selv købt 3 bøger af Michael B. Karbo, hvori bl.a. den korrekte måde at logge af på er beskrevet...men det er tohundrede sider, som alene jeg har liggende, og jeg var ikke i tvivl om, at jeg loggede af rigtigt, så det...

Nej, man må krybe, før man kan gå...

Ha' en god aften!

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-12-01 00:05

PS. jeg plejer at få besked på min mobiltlf. fra Worldonline om, hvis der kommer en e-mail til mig, men i aften har den været helt død, selvom jeg har fået et par stykker - er der nogen, der ved, om noget er nede?

Mvh
Hans