/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp! AVG virusprg. har fundet en virus~
Fra : bantam
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 17-06-03 19:59

Jeg har lige installeret AVG antivirusprogram igen efter ikke at have haft det et stykke tid men prøvet Antivir i stedet.

Da jeg så kørte AVG og scannede, gik den lige pludselig over i en blå side og foroven står:

AV GUARD-The virusguard for windows

Og den oplyser om en virus C/ windows/temp/v4c01sa08023, tror jeg nok der stod

VBS/ NON LOVE A

OG så står der: What shal be done with the file?

DELETE RENAME MOVE

DENY ACCES ALLOW ACCES

Og et af bogstaverne i hver er gule henholdsvis: E: N: M: D: C: A:

Curseren står oppe i venstre hjørne og blinker, og musepilen er der ikke og musen virker heller ikke?

Jeg kan slet ikke gøre noget!! jeg troede man måske når der var fremhævet E med gult i DELETE skulle trykke på tasten E og så enter men der sker ikke noget, og jeg kan heller ikke med piletaster flytte curseren, ja jeg kan INGEN ting.

Tilsidst tog jeg strømmen og statede op på ny men det hjælper jo ikke der er jo stadig virus.

Håber i forstår hvad jeg mener og nogle måske har prøvet det samme og har et råd.

med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 17-06-03 20:13

Jeg tror at probler er, at du har haft 2 forskillige antivirus på din maskine.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-06-03 20:14

Hej Bantam

Kender ikke programmet men hvad sker der når du kun trukker på det fremhævede bogstav uden at taste enter bagefter ? Der går måske lidt tid efter tastningen.

Sren Rskilde

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 210 point
Dato : 17-06-03 20:14

Hej Bantam

Det du har gjort forkert er at du IKKE har lukket realtime scanningen fra Antivir ned (det er AV Guard) FØR du afinstallerede programmet. AV Guard fra Antivir kører nu sådan som den bedst kan når du nu har taget strømmen fra den hvis du forstår hvad jeg mener. AV Guard betragter nu dit nye virusprogram som en virus og det er derfor det råber op med de få kræfter den har tilbage. Der er ikke andet at gøre end at du skal ind i registreringsdatabasen og fjerne resterne fra Antivir (AV Guard). Det ville jeg gøre med det lille finske program regcleaner, så sker der ingen ulykker. Men sådan tror jeg det forholder sig. AV Guard hører altså til Antivir og ikke til AVG.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 17-06-03 20:14

Problemet, naturligvis.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-06-03 20:19

Bantam, jeg ved at du ikke er den eneste som glemmer det. Det har tusindevis som bruger Antivir i tidens løb glemt eller ikke vidst og det går kludder i det hver gang. Det problem er jævnlig oppe i de forskellige fora rundt omkring i verden. Men hent nu regcleaner og få fjernet resterne af Antivir så kører det igen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-06-03 20:22

Her er linket til Regcleaner
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 17-06-03 21:33

Hej als

Jeg havde jo selvfølgelig "glemt" at afinstallere antivir FØR jeg geninstallerede AVG, og jeg har da også læst at de ikke kan køre sammen.

Nu har jeg afinstalleret antivir og scannet med AVG og den fandt intet, men jeg er alligevel lidt nervøs for det der

VBS/ NON LOVE A

som der stod, men det betyder måske ingenting??

Forøvrigt så jeg på spywarefri for en lille uges tid siden der var kommet et DANSK program til at fjerne SPAM med, godt nok kun til outlook i øjeblikket, men kommer senere også til outlook expres.

Da jeg kører med outlook og modtager et hav af spam ca 10-20, sommetider mere daglig ville jeg lige prøve det, og det fungerer PERFEKT, der er næsten det bedste jeg ind til dato har installeret på min pc, og så er det på DANSK hvad mere kan man forlange.

Det er samtidig nemt og enkelt modsat mange andre jeg har læst om, hvor der altid har stået at de var lidt svære at betjene.

Nå det var en lille sidebemærkning, men www.spywarefri.dk er nu altid først med de gode nyheder.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-06-03 22:15

Hej Bantam

Fint at du fik klaret problemet, Det er altid en fornøjelse at følge tråden og se hvordan det ganske langsom bliver til en løsning. Jeg bliver selv klogere og klogere. Det ender squ med en "klogeaage".

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-06-03 22:18

Hej igen og tak for points. Ja, en af mine venner bruger også Outlook og han har også fået det program mod spam og han er bestemt lige så begejstret for det som du er, og han har afprøvet mange forskellige i tidens løb. Han bliver ved dette danske siger han. Det er nemt og alt er på dansk. Ja men jeg vil da ha' det når det kommer til Outlook Express ingen tvivl om det.

Med hensyn til den virus du nævner så kommer jeg lige tilbage.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-06-03 22:31

Du kunne evt. prøve en onlinescanning med Pandas onlinescanner her http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
og hvis den heller ikke finder noget så har du ingen virus. Jeg tror ikke du har virus, for det er normalt at sådanne noget sker når to virusscannere er på computeren samtidig. De "misforstår" hinanden og den ene tror den anden er en virus. Det er før set.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-06-03 10:58

Hej als

Har nu prøvet PANDAscanning og den fandt INTET, så det var nok været som du skriver "de misforstår hinanden"

Så jeg slap med skrækken dennegang heldigvis.

mvh
Bantam