/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Undertekster på ripped DVD
Fra : o.v.n.
Vist : 561 gange
252 point
Dato : 29-12-14 22:25

Ja som spørgsmålet lyder: Hvordan får jeg danske undertekster på udenlandske DVD som er kopieret ind på computerens harddisk og bagefter gemt som m4p fil med Handbrake som kan omdanne en DVD på et kvarter?
Jeg har også forsøgt at bruge den DVD ripper som GiveAwayoftheDay tilbød forleden:
http://lib.giveawayoftheday.com/AnyMP4_Video_Converter_Platinum_2816495/
den brugte 4-5 timer til hver DVD men heller ikke der var der undertekster på filmen efter ripning

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 29-12-14 23:09

Hvorfor bøvler du med at lave dem til dvd igen? Anyway, der er undertekster til virkeligt mange rips, også de nyeste, på www.subscene.com

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-12-14 23:16

Jeg bruger http://www.multipelife.com/dvdaid som er et købe program men der er en trial periode.

Her er der mulighed for at vælge undertekster, hvis der er undertekster på dvd'en......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-14 00:19

Citat
Hvorfor bøvler du med at lave dem til dvd igen?
det gør jeg heller ikke men Handbrake er ikke en DVD ripper så jeg er nødt til rippe DVDen først
Jeg har læst på denne side: http://www.mdegn.dk/dvd_rip.htm og havde også et spørgsmål om emnet for nogen tid siden.
DVD shrink gør det udmærket, tak for linket jeg har hentet tekster til de 2 DVDer jeg bruger som forsøg
Vender tilbage i morgen engang og fortæller om jeg kan få det til at virke.
Også tak til Bentjuul hvis resultatet ikke bliver som jeg gerne vil have det så køber jeg et program som kan.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-12-14 00:47

Ups, godt ord igen. Hvad er det for nogle film du ripper? Jeg er ret sikker på at 99,9% af de film, som er udgivet på DVD også findes som rip.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-12-14 07:57

Det mest sikre er at Rippe til en ISO-fil. Men det virke kun så længe at det er de DVD med danske undertekster.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-14 11:06

Citat
det gør jeg heller ikke men Handbrake er ikke en DVD ripper

JOW den er, hvis DVD sidder i drevet - kan Handbrake rippe den, OGSÅ med tekst.
Troede du havde set min guide, sidst du spurgte.
Vælg SOURCE = din dvd bør ligge i bunden af menuen
https://www.dropbox.com/s/bike3usr4wfi8bz/Handbrake.flv?dl=0
Og gem som MP3 ikke slm M4V

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-14 11:11

Citat
Og gem som MP3 ikke slm M4V

Gem som MP4 - skulle der selvfølgelig stå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-14 21:23

Mig-selv du har lavet en rigtig fin og oplysende video jeg havde filmen kørende i den ene side af skærmen og satte på pause når jeg ændrede indstillinger i Handbrake som stod åben i den anden side af skærmen, dansk var som mulighed sammen med de øvrige nordiske sprog jeg valgte kun dansk og så forsøgte jeg en gang mere med en ny DVD direkte med Handbrake og uden at bruge DVDshrink, det lykkedes men der er stadig igen undertakster skulle jeg vælge alle tilgængelige tekster for at få den danske?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 252 point
Dato : 30-12-14 21:45

Hvorfor bruger PREWIEV, det er kun ? hvad det måske vil se ud som - intet andet (kan ikke selv bruge funktionen).
Du skal bare vælge de tekster du vil have med og så ellers ENCODE.

Er det på samtlige DVD du har problemet? så kan de være at du ? måske skal vælge en anden ´kodning´ af selve teksten (Unicode eller Ansi?), kan ikke lige hjælpe, da jeg ikke har en DVD ved hånden.

Hos mig virker det hver eneste gang jeg bruger programmet, men enkelte undtagelser = beskyttede dvd.

Ellers prøv det andet program jeg linkede til = Xmedia
selv Formatoz kan klare dvd, med og uden tekster = bare sæt en rimelig kvalitet på det hele.

En anden mulighed er at bruge DVDFab virtuel drive, hvis filmen er ISO og du har lavet den med
DVDshrink
http://www.dvdfab.cn/virtual-drive.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-14 21:50

Og går ud fra at du har diverse Codex = KLite

Citat
lykkedes men der er stadig igen undertakster

Har sat dem til at være brændt ind på filmen (Burned in) eller ligger de bare så du skal vælge dem? der er flere muligheder i programmet, og hvis ligger de som ´frivilligt´ så skal du bruge din Player for at finde teksterne.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-14 22:45

Tak for svaret mig-selv. rigtig god vejledning i brug af Handbrake
Det lykkedes omsider at få en god kvalitet mp4 til min 42" skærm og med dansk tekst
Jeg har 20-25 DVDer som skal rippes med tekst resten er danske, det er lidt nemmere at have sine film samlet på 1 harddisk og bruge fjernsynets fjernbetjening når jeg vil se en film
Godt nytår til alle