/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mistet sidste bilnøgle - erstattes?
Fra : cristian2
Vist : 1088 gange
40 point
Dato : 08-12-14 10:51

Jeg har mistet den sidste nøgle til min Renault Megane 1,6 16 V. årg. 1999. Renault skal have 3.000 for at lave en ny. Findes der ikke en lettere/billigere løsning?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-12-14 10:57

Jeg havde samme problem med en opel men den nærmeste forhandler ville have 1800 kr tog jeg en forhandler der lå længere væk og her kostede det i alt med forsendelse 998 kr, så hør dig lidt omkring.
MV2

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-14 11:03

Hej her kan du købe din nøgle

http://dani.dk/noeglebestilling.html

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 08-12-14 11:23

Citat
Hej her kan du købe din nøgle

http://dani.dk/noeglebestilling.html

Har lige kontaktet Dani, men de siger, at Renault satte startspærrer i nøglerne fra 1996, og henviser derfor til et Renault-værksted. Er det de eneste der kan lave en nøgle??

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 08-12-14 11:45

Øv

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-12-14 12:17

Det kunne jo være den var indleveret til hittegods eller en forrretning i nærheden hvor du har mistet den.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-12-14 12:45

Du kan muligvis købe noget hos en ophugger, men det kan være bøvlet at skulle skifte tændingslås, dørlåse og ikke mindst transponder og måske også ECU.
Hvis du har nummeret på nøglen kan du nok få lavet en, men de kan ikke kode chippen. Det er noget hø.

Prøv Stilkenes råd eller led som en gal og kryds fingre.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 08-12-14 12:46

Citat
Det kunne jo være den var indleveret til hittegods eller en forretning i nærheden hvor du har mistet den.

Har tjekket. Jeg havde endda mit telefonnummer på nøglen, hvis uheldet skulle være ude, men er desværre ikke blevet ringet op.

Gad vide om det er billigere, hvis man får den lavet i udlandet?

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 08-12-14 13:03

Citat
Hvis du har nummeret på nøglen kan du nok få lavet en, men de kan ikke kode chippen. Det er noget hø.

Jeg ved at der står et nummer på nøglen i instruktionsbogen, som ligger i bilen. Selve chipningen koster omkring 300 kr. hos Renault, har jeg forstået. Vil det sige at jeg kan få lavet en nøgle hos "Dani" eller et andet sted og tage ud til Renault med den og få den chippet (hvis jeg vel og mærke kan få åbnet bildøren og få fat i instruktionsbogen)?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-12-14 15:23

Det tør jeg ikke spå om. Det er lidt som at køre til mekaniker og selv medbringe reservedele, men du har da lov at prøve.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-12-14 16:04
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-12-14 16:05
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 28-01-15 15:32

Tak for svaret a_h.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 29-01-15 12:32

Takker mange gange cristian2

Kommentar
Fra : Hesteviskeren

Dato : 20-11-15 15:43

Disse låsesmede kan også lave bilnøgler i København

http://koebenhavns-laasesmed.dk/

og

http://autolaasesmed.dk/

De skulle kunne lave de fleste modeller