/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med Windows 8.1
Fra : dummies_pomfrit
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 25-11-14 17:29

Hej min pc har spurgt mig om jeg vil opdaterer til windows 8.1 nogle gange. Og jeg har takket nej hver gang. Men sidste gang den ville opdaterer kunne jeg ikke vælge nej tak.

Nu efter min pc har opdateret til 8.1 er der nogle funktioner som ikke virker mere.

Når jeg trykker på dokumenter i proceslinjen nederst på skærmen. Så fryser skærmen i Ca. 10 sek.

Og når jeg går ind til Denne PC og trykker på Dvd-drevet fryser skærmen, og vender tilbage til skrivebordet.
Det samme sker hvis jeg højre klikker på DVD-drevet.

Hvad kan der være galt? Og hvordan kan jeg løse problemet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-14 17:57

Gendan til win8? mener Klaudi kom med svaret kom med svaret for ikke mange mnd siden

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 25-11-14 20:16

Jeg har kørt en almindelig systemgendannelse, men jeg syntes ikke at det har hjulpet noget. Nu føles det som om PCen kører langsommere og fryser endnu mere.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-14 02:30

Du kan ikke gendanne til Windows 8 hvis ikke du har en DVD eller andet med Windows 8
Windows 8.1 er et helt nyt styresystem som har overskrevet det gamle Windows 8
Hvis du har købt computeren med Windows 8 så har du sikkert en recovery funktion indbygget, den kan du bruge til at gendanne computeren som den var allerførste gang den blev startet, en sådan gendannelse vil slette alle dine personlige filer og indstillinger så tag lige en sikkerhedskopi før du går i gang.
Mit forslag er at du prøver at genstarte computeren nogle gange, Windows 8 og 8.1 har en funktion så den kan reparere sig selv og det kan måske løse dit problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-14 02:48

Du undgår ikke at opgradere til Windows 8.1 hvis du vil kunne opdatere computeren med andet end de allermest nødvendige sikkerhedsopdateringer

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-11-14 11:33

Prøv at tage en antivirus skanning, hos mig kom fik en masse svindlere "Malware" ind.
Det tog godt et par timer at opgradere for mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-14 14:36

Med Classic Shell ...løser du ikke problemet. Men det bliver meget nemmere at danne sig et overblik.

http://www.classicshell.net/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 26-11-14 19:46

Citat
Prøv at tage en antivirus skanning, hos mig kom fik en masse svindlere "Malware" ind.
Det tog godt et par timer at opgradere for mig.

Nu virker min antivirus program lige pludselig heller ikke mere når jeg vil opdaterer eller skanne med den, kommer der en fejlmeddelelse frem. Jeg bruger Windows Defender.

Citat
Hvis du har købt computeren med Windows 8 så har du sikkert en recovery funktion indbygget, den kan du bruge til at gendanne computeren som den var allerførste gang den blev startet, en sådan gendannelse vil slette alle dine personlige filer og indstillinger så tag lige en sikkerhedskopi før du går i gang.
Mit forslag er at du prøver at genstarte computeren nogle gange, Windows 8 og 8.1 har en funktion så den kan reparere sig selv og det kan måske løse dit problem

Computer opdaterer selv til 8.1 versionen, uden jeg takker ja til det.
Jeg har genstartet pcen mindst 50 gange. Hvor finder jeg den funktion hvor Windows 8.1 kan reparerer sig selv????????????

Godkendelse af svar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 27-11-14 17:31

Tak for svaret o.v.n..

Jeg bliver nok nød til at bruge recovery funktionen, og gendanne min computer. Som du foreslår. Alt virkede da jeg havde windows 8, men efter den har opdateret til 8.1 er der en del som ikke virker, og min pc kører meget langsomt og fryser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-14 00:40

Det lyder mystisk at computeren ikke med tiden kom til at køre normalt igen, bemærk at Windows 8.1 kommer igen hvis du Windows opdatere automatisk, du kan slå automatisk opdatering fra i Kontrolpanel