/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Mapping af VPN
Fra : ThomasCSR
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 20-11-14 18:35

Jeg har fået hjælp til at konfigurere en VPN. Det ser ud til, at der er hul igennem.
Nu vil jeg gerne vide, hvordan jeg skal bruge den.
På min android kan jeg se en nøgle i meddelelseslinjen, og går jeg på nettet, foregår det via min PC derhjemme.
Det jeg skal bruge er en måde at få fat i mapper og filer, der ligger på PCen fra telefonen.
Jeg har prøvet forskellige apps, men ingen af dem fatter, at jeg vil igennem VPN.
Skal jeg bruge en browser eller hvordan?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-14 22:28

Ok. Nu fandt jeg det selv.
Jeg bruger TotalCommander. Når VPNforbindelsen er opretter (nøgle i meddelelsesområdet) går jig ind på LAN-plugin'et og under indstillinger sættes et flueben i "Forbindelse via telefon"-
Så ser det ud for TotalCommander som om man sad derhjemme på eget wifi.
Nu skal jeg så bare finde ud af, hvad jeg skal bruge det til

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-14 22:29

Den første, der skriver noget, får pointene

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 200 point
Dato : 20-11-14 23:54

Bruger team Viewer til at styre PC / mediacenter hjemmefra...
i den seneste team Viewer der også så man kan køre VPN, men ikke prøvet...

Måske man kunne få fjernskrivebordet til at virke
Team V kører og på telefonen....dog, indtil videre uden lyd

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-11-14 00:04

Tak for svaret Tordenkalven.
Den må jeg prøve

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-11-14 00:08

tak for point...

Bare lidt inspiration...sjovt at lege med.
Ser TV i mit sommerhus via team V....fra Media Center hjemme

vi må eksperimentere videre
God fornøjelse

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-11-14 09:15

det var jo lige det jeg ville sige dig noget om Hej hej.
hilsen Steen