/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Udluftning/ventilation piber
Fra : Morgensutter
Vist : 496 gange
85 point
Dato : 17-11-14 14:47

Hej kandu'er. I mit køkken er der en udluftningskanal der piber ret højt. Har ikke hørt det før forid jeg altid hører musik eller ser tv eller folk laver lyde osv.

(Udluftning: Et rundt hul i væggen tæt på loftet i køkkenet. )

Nogen der ved hvordan jeg renser det, eller fjerne pibelyden?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-11-14 15:04

Giv motoren en lille klat olie.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 85 point
Dato : 17-11-14 16:49

Hvis det er rør af (varmforzinket) blik, kan de formentlig dæmpes ved at du lægger noget tungt og lyddødt omkring . Sådan noget dyre bilers karosseriplader bliver påklæbet eller påsprøjtet. Det forudsætter, at du har adgang til rørets yderside. Ellers samme sag inden i røret, men med en glat plastfolieoverflade.
Rensning: Op på taget med en lang line med et lod og en kost og en medarbejder i køkkenet bevæbnet med en skarpladt støvsuger til alt det fnuller, der kommer ned.

Alternativt: Fat i en skorstenfejer, som sagtens kan ordne begge dele for dig mod en passende betaling.

vh
pbp

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-11-14 21:14

Jeg bor 3 sal i en lejlighed. Men det lyder for langhåret allerede. Får hjælp til det

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-11-14 21:14

Tak for svaret pbp_et.