/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Neonrør med afbryder
Fra : 30scooter
Vist : 417 gange
15 point
Dato : 17-06-03 07:31

Er der nogen der kan hjælpe mig??... kan man købe et Neonrør med afbryder til en knallert med 12 wolt
Det er bare så jeg ik skal hen og fikse en afbryder på et neonrør.

MVH 30scooter

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-06-03 11:16

Jeg tror ikke du kan købe dem med kontakt monteret. Men det er jo ikke særligt svært at montere, du sætter bare + på batteri og så en sikring og så en kontakt og så på + på røret. Så sætter du bare - på -....

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-06-03 18:24

Pas på.. For den thansen.dk reklamere med virker ikke mere end 2-3 dage.. Så går det i stykker.. DYRT SKOD..!

Men det neonrør er også uden kontakt..!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-06-03 20:56

martinnussen >> det kommer nok an på hvordan man behandler den! Jeg tror sgu ikke den går i stykker hvis den få rden rigtige spænding og bliver behandlet ordentligt....

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-06-03 21:08

Hvordan kan det være så at der er gået tre i stykker i min by, indenfor tre dage..! Vi kører pænt. Og de dage kørte vi ikke vildt.. Der var hverken regnvejr el. noget. Så den havde det faktisk fint. Men på adaptere lyset "strøm på lyset". Men den tænder ikke.. Det er lidt mærkeligt..!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-06-03 21:19

kan måske have noget med det at gøre ? havde i sat det direkte på batteriet ?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-06-03 21:21

jeg havde med en kontakt imellem.. Min kammerat havde sat den vist nok på "tændingen" eller lyset tror jeg.. Hans kunne kun lyse når den var startet..!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-06-03 21:52

det er jo også dumt da den jo (det gør de fleste ihvertfald) kører på vekselstrøm på noget af lyset, hvilket vil resultere i at den enten for for meget eller for lidt strøm!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-06-03 22:26

Har du et bedre forslag?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-06-03 22:29

direkte på batteriet får den jo den spænding den skal bruge ???

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-06-03 22:40

ja.. Det er den jo også.. Jeg har tilkoblet den via en ganske alm. kontakt. Så når den er tændt er den jo tilkoblet fuldstændig..! Så det..
'

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-06-03 08:17

jaja, men du skrev længere oppe at i havde taget strømmen fra lyset...

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 18-06-03 18:40

Min kammerat havde taget strømmen fra lyset. Men jeg havde tilkoblet på batteriet.. Du forstå?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 19-06-03 11:02

Hmm godt så. det havde jeg ikke lige set.... sorry

Kommentar
Fra : mugge302

Dato : 20-06-03 10:00

Angående det med kontakter; tag ned til Bildillen elelr lign. og køb en kontakt til neonrøret... De koster kun omkring 15 Danske kroner..... Problemet er løst....!!!!!