/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start - knappen - luk Pc
Fra : ingelein
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 03-11-14 16:28

Hej
Min PC = iMac med bootcamp og Win7 har nykker. Her skriver jeg kun om Win 7 - ikke om Mac, som virker som det skal.
Når jeg vil lukke PC 'en normalt fra START/Luk computeren, lukker den først ned 2. gang jeg taster START/Luk.
Udover det, kan jeg når jeg skriver - næsten uanset om det er i et forum eller andet sted, ikke rette ved at gå tilbage. I stedet for dannes der på rettelsesstedet en blå blok, hvor jeg blot skriver bogstaver oveni den blå blok, som kun har størrelsen af 1 bogstav. Det vil sige en masse "skriveri på stedet. Først når jeg flytter curseren langt hen ad linjen og går tilbage, er jeg en gang imellem så heldig at jeg kan skrive videre i teksten.
Jeg aner ikke, hvordan jeg har fået denne fejl.
Desværre kan jeg ikke rette ved at reparere Win XP, fordi jeg får at vide at min skive er ældre end den version der er installeret på PC. Det skyldes selvfølgelig opdateringen med SP 3. Min skive har SP2.
Jeg skal have opgraderet PC'en (iMac) til Win 7, men jeg har en masse billeder og videoer som jeg vil redigere inden jeg sikkerhedskopierer og flytter dem tilbage til den opgraderede PC.
Men jeg vil gerne have rettet fejlene som er beskrevet ovenfor.
Ingelein.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-14 19:15

Jeg var engang ude for noget lignende, OG det det var en knap på tastaturet der ikke ville som alt andet, men så skulle det jo ikke kun være det ´virtuelle´ system, eller..

Accepteret svar
Fra : Sønder

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-14 19:52

Prøv at lave din egen luk-ned-knap:
Højreklik på skrivebordet og vælg: Ny genvej
I feltet. "angiv hvor elementet er placeret" skriver du: shutdown.exe -s -t 0 (det sidste er nul)
- husk alle mellemrum. Gem genvejen som: Luk PC og klik på udfør.

Prøv om den vil lukke ned på den måde
Good luck

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-11-14 12:51

Hej Ingelien.
Ja men hvorfor bruger du en imac med wirtuel windows. til at køre windows programmer. Hej hej bare en spøg. Hvad er gået galt, det ved jeg ikke. Det er jo galt hvis du skal til at fjerne windows og instalere det igen bare for at komme tilbage til sp2 for så at gå i sp3 bagefter.
hilsen Steen, uden imac.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-14 16:19

@stone47
Tak for svaret - hvis det skulle være et svar jeg kunne bruge til noget som helst? Jeg skal bruge Win til et interaktivt strikkeprogram som styrer mine strikkemaskiner. Dette program findes ikke til Mac.https://www.softbyte.co.uk/designaknit.htm
Derfor!
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 17:51

Sådan uden at skulle dumme mig for meget?
Hvorfor køber du ikke bare en gammel pc og smider XP/ andet på - så kan du køre dit program som det passer dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 17:57

Du kunne også overveje at lave programmet ´portable´.
https://www.youtube.com/watch?v=NJLBbrhiwog

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-14 17:59

Hej mig-selv
Det er fordi jeg elsker min store Mac skærm, hvor jeg på 2-3 m afstand kan følge med og se mit interaktive strikkeprogram linje for linje. Det var en medvirkende årsag til at jeg købte Mac'en.
Mange hilsner
Ingeborg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 18:04

OK, er inde i Mac, men kan skærmen ikke bruges/ deles med en almindelig pc? eller er det en Verden helt for sig selv.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-14 18:04

Lidt yderligere forklaring til Designaknit 8 programmet. Dette er et program, hvor man på PC'en tegner snit og mønstre til strik. PC' en er via et kabel forbundet med en elektronisk strikkemaskine. Til strikkemaskinen overfører man sit mønster som skal strikkes. Samtidig har man sit snit på skærmen. Hver gang man bevæger strikkeslæden, bevæger mønster/snit sig syncront på skærmen. Måske lidt teknisk for dem, der aldrig har set en strikkemaskine.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 18:06

Citat
OK, er inde i Mac,

Der skulle stå = kender ikke en ´disse´ til Mac..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 18:10

Citat
Måske lidt teknisk for dem, der aldrig har set en strikkemaskine.

Egentligt ikke, det eneste der kan undre mig er din? skærm.
Den må da på en eller anden måde kunne bruges af/ med en almindelig pc, enten med et konverterstik eller andet.
Men ikke noget jeg vil hænges for.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-14 18:58

@mig-selv
Skærmen kan ikke deles - det er som du skriver en verden for sig! Ellers kunne jeg bare have min bærbare til at køre programmet via Mac skærmen.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 19:52

@mig-selv
Jeg er nødt til at have min skærm foran strikkemaskinen. Hvis du ikke kender en strikkemaskine, er det en lang tung maskine, som er spændt fast på et bord. Min Mac skærm er på et "filtunderlag", så jeg kan bare vende skærmen med et let drej for at have udsyn til den fra strikkemaskinen. Hvis jeg kører programmet på min bærbare, må jeg af tekniske årsager have den stående ved siden af strikkemaskinen og kikke skævt på skærmen og forvride halsen.
Hilsner fra Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 19:53

Tak for svaret Sønder.
Jeg har ikke prøvet dit råd, men har fundet ud af at Google Chrome altid kører i baggrunden, selvom jeg ikke kan se ikonet på processlinjen. Derfor lukker maskinen først ned efter 2. gangs "luk".
Ingelein