/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
e-mail via IP adresse??
Fra : fruSkrap
Vist : 560 gange
295 point
Dato : 09-12-01 11:58

er det muligt at sende e-mail til en IP adresse eller at finde en mail adresse ud fra IP adressen - og i så fald hvordan??

venlig hilsen
fru Srap

Kommentar
Fra : plys

Dato : 09-12-01 12:20

Hej fruSkrap

Hvis du ved at der er en mailserver på den IP adresse så kan du godt bare sende din mail til *@ipnummer

Hvis du kender vedkommendes loginnavn ved en udbyder så kan du via dk-hostmaster finde udbyderen og så måske gætte dig til emailadressen.

Ellers så ved jeg ikke lige hvad du evt. mere kunne gøre.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-12-01 12:46

Det passe nu ikke helt at det ikke er muligt,--prøv at læse dette :

http://db1.inform.dk/inform/produkter/email.html

Mvh
parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 12:48

Tillæg
Jeg ved godt at når man surfer på nettet ligger mange spor,også ens ip adresse
Prøv at tage en kik på dette link for at se hvor mange spor du efterlader dig når du er inde på en side
http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_113_1.asp når du kommer derind så prøv at klikke på den der hedder sportester
Plys skriver godt nok at man kan sende ,bare man skriver @ og så den ip nummer man kender,men jeg må sige at jeg personlig ikke tror på det,for foran @ skal der altid angives et navn,men kender man det er det da meget muglig det kan lade sig gører
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 13:45

Tillæg
Nu har jeg lige været inde og tjekke om det kan lade sig gøre
Jeg sendte en email til mig selv brugte mit navn og min ip adresse
Jeg må sige at jeg ved ikke hvor den er havnet henne,men jeg har ikke fået den,som jeg jo skulle hvis Plys kommentar er rigtig
Så jeg kan bare tilføje endnu engang at det kan man ikke
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-01 15:06

On Sun, 09 Dec 2001 10:57:37 GMT, "fruSkrap" <fruSkrap.news@kandu.dk>
wrote:

>er det muligt at sende e-mail til en IP adresse eller at finde en mail
>adresse ud fra IP adressen - og i så fald hvordan??

Udmilbart så er svaret nej. Som minimum skal du kende mailboxen, og hvis
der køre flere domæner på IP'en, så skal du også kende domænet. Og hvis
du skal have en chanche for at det skal lykkes at sende en mail når du
kun kender IP og mailbox, (det der står før @) så skal du ind med
telnet, og det kræer at du ved hvad du har med at gøre.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som nu har fundet en leverandør af Orange's interne grupper!
Skal vi ikke også have Telia's, og Sonofon's grupper med?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-12-01 17:23

Men umiddelbart derefter er svaret altså :JA,---det kan lade sig gøre- og var det ikke det Spørgsmålet gik ud på !!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 17:44

Tillæg
Jeg mener stadig nej
for hvis svaret er ja,så skulle jeg jo kunne som før nævnt i min kommentar,sende en email til mig selv hvor jeg brugte min ipadresse-men emailen som jeg sendte til mig selv er ikke dukket op-hvor den er havnet må guderne vide
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-12-01 22:29

briani:
Prøv at se hvad "Ivar Madsen" skriver--- Det kan lade sig gøre under de rette forhold samt den rette viden omkring tingene-ergo ----det er ikke umuligt ...!

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 22:45

Til Parkenss
Du bliver da ved og ved
Jeg kan godt læse hvad Ivar Madsen skriver
Men jeg gentager hvis det er rigtig hvorfor kan jeg så ikke sende en email til mig selv,når jeg kender min IP-adresse
Fortæld mig lige det Parkenss?-istedet for at blive ved med at kommenterer hvad andre skriver-jeg har da gået i skole og lært hvordan man læser
og så syntes jeg at du skal holde op med at rette på hvad andre mener-du kender jo heller ikke selv svaret men holder dig til hvad andre skriver
Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 09-12-01 23:24

Bob-bob-bob. Fald dog lige lidt ned,-!!! Jeg retter vist ikke mere på andre end du selv gør.
Jeg bestemmer selv, om jeg vil henvise til hvad Ivar Madsen skriver-!! Vi er jo ude i det der hedde :Teoretisk og Praktisk muligt ikke.
Her vil jeg så slutte med den godt brugte" Skal vi så ikke stoppe her og lade" fruSkrap" træffe sin sin egen vurdering"

Mvh og fortsat god Advents Søndag

Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-12-01 23:28

Jo lad os slutte med hvordan du lige pludselig bliver til Basses?
Parkenss
Brian

Kommentar
Fra : britta

Dato : 10-12-01 00:17

Til briani

Jeg har i tidligere indlæg beklaget at jeg glemmer at logge ud fra en af "de andres Profil"- Der er 4 andre Personer der anvender denne PC,--så beklager fejlen.

Mvh Parkenss og
-God Mandag.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 10-12-01 00:33

Til briani

Jeg har i tidligere indlæg beklaget at jeg glemmer at logge ud fra en af "de andres Profil"- Der er 4 andre Personer der anvender denne PC,--så beklager fejlen.

Mvh Parkenss og
-God Mandag.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 10-12-01 00:33

Til briani

Jeg har i tidligere indlæg beklaget at jeg glemmer at logge ud fra en af "de andres Profil"- Der er 4 andre Personer der anvender denne PC,--så beklager fejlen.

Mvh Parkenss og
-God Mandag.

Kommentar
Fra : britta

Dato : 10-12-01 00:34

Til briani

Jeg har i tidligere indlæg beklaget at jeg glemmer at logge ud fra en af "de andres Profil"- Der er 4 andre Personer der anvender denne PC,--så beklager fejlen.

Mvh Parkenss og
-God Mandag.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-01 13:38

fruSkrap wrote:

> er det muligt at sende e-mail til en IP adresse eller at finde en mail
> adresse ud fra IP adressen - og i så fald hvordan??

Send mailen til NAVN@[IP]
Altså IP adressen i firkantede paranteser. Hvorvidt det går godt eller
ej afhænger dog af både den SMTP server du sender ud med samt den
modtagende servers konfiguration.

/Robert

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 295 point
Dato : 10-12-01 19:53

On Mon, 10 Dec 2001 13:37:38 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>Send mailen til NAVN@[IP]
>Altså IP adressen i firkantede paranteser. Hvorvidt det går godt eller
>ej afhænger dog af både den SMTP server du sender ud med samt den
>modtagende servers konfiguration.

Hvis det er en hjemme server, hvor serveren kun servicere et enkelt
domæne, eller den har samme box uanset hvilket domæne der sendes til,
hvis det før @'et er det samme, så har den mulighed for at finde ud af
hvor den skal placere mailen, hvis det derimod er en server der
servicere flere domæner, så ved den ikke hvilken box den skal placere
mailen i, måske tager den imod mailen, og så placere mailen i en anden
box end den var tiltænkt.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
Og som nu har fundet en leverandør af Orange's interne grupper!
Skal vi ikke også have Telia's, og Sonofon's grupper med?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-01 10:23

Tillæg til min kommentar om email til mig selv på min ip adresse.
Kan jeg lige sige at den er kommet tilbage her til morgen med denne besked
Mail administrator-Mail system error-returned mail
Your message was not delivered because the destination computer was
not found. Carefully check that it was spelled correctly and try
sending it again if there were any mistakes.
It is also possible that a network problem caused this situation,
so if you are sure the address is correct you might want to try to
send it again. If the problem continues, contact your friendly
system administrator.
SÅ IGEN VIL JEG BARE SIGE DET KAN IKKE LADE SIG GØRE.
Til Parkenss
Du beklager fejlen at du glemmer at logge ud fra de andres profiler der benytter PC-Denne gang med navnet Britta
Vil jeg bare sige en meget forkert måde at opnå point på-går man ind under Basses og Brittas historik kan man se at i er meget gode til at give hinanden store point-også hvis man kikker under de to andres navne af de 4 der bliver brugt.
Hvorfor bruger du ikke bare dit eget navn du er jo SUPERGOD til at finde de rigtige svar selv,du behøves da ikke hjælp fra de andre 4 for at få Superpoint det kan du nemt selv klare
MVH og en forsat god dag Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-12-01 17:25

Til briani

Du er jo også SUPERGOD til at anmelde mig til "kandu",--så det må du jo gøre igen.
Du kan jo gå ind under min Profil igen og læse,-jeg har ærligt og reelt optjent mine Point ved at hjælpe andre så godt jeg kan.
Jeg så gerne at du ville lade være med at hænge mig ud som en stor svindler her på dette Forum.

Held og lykke med dit forehavende.
Mvh
Parkenss

Venligst -kom ikke med en til kommentar om de andre brugere på denne PC. Er det nu ulovligt at være flere om `en PC?
Jeg har beklaget Forglemmelsen med at skifte profil,--så lad det nu hvile i fred.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-12-01 18:13

Til Parkenss
Hvem siger jeg har anmelt dig til Kandu?
Jeg hænger dig ikke ud som en stor svindler det har jeg aldrig gjort
Ligeledes har jeg heller ikke sagt det er ulovlig at være flere brugerer om samme pc.
Det eneste jeg bliver sur over er når der fra samme pc bliver stillet spørgsmål med store point bliver det besvaret af en fra den samme pc-og det er tydelig at se når man går ind i de forskelliges historik,det kan du ikke løbe fra det kan bevises
For mig at se en smart måde at optjene superpoint på,men ikke fair efter min mening
Som før omtalt syntes jeg bare du er virkelig GOD til at hjælpe andre herinde på Kandu og det mener jeg af hele mit hjerte.
Men jeg vil lade det hvile i fred
MVH og en forsat god dag Brian

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 11-12-01 19:22

Tak for svaret Ivar Madsen.
Det du skriver lyder tilforladeligt, og jeg læser det derhen, at det skal man nok ikke satse for meget på.
Tak for svaret
med venlig hilsen
fru Skrap