/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjælp til tekst i mail formular
Fra : Toupie
Vist : 779 gange
500 point
Dato : 24-10-14 12:02

Hej

Jeg er lidt på glat is her og ikke noget jeg beskæftiger mig med til hverdag, men det skalikke hindre mig i at forsøge

Jeg har en hjemmeside hos one.com og lige nu er jeg ved at lave en mail formular hvor der i selve tekst feltet skal stå en fast tekst (og så er det lige at det er svært at forklare på skrift for en ikke nørd som mig) det er ikke meningen at "gæsten" skal kunne skrive noget i tekstfeltet men det skal være en forud skrevet tekst, som fx. Ja tak, jeg vil gerne modtage xxx xxx.

Jeg skal nok smide formlen herind når/hvis der er en der kan hjælpe

Nogen herinde der kan hjælpe?

// Toupie

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 24-10-14 12:34

Hvis jeg forstår dig ret, så skal du sende dig selv en mail med et emnefelt og et tekstfelt?
I givet fald kan du bruge
Kode
<form method="get" action="mailto:dinmail@mail.xx">
<input type="text" name="subject" value="Her skrives emnet" />
<input type="text" name="body" value="Ja tak, jeg vil gerne osv. " />

Det vil åbne afsenderens mail så han/hun skal trykke "Send" ovre i sit mailprogram.

/ajuul

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-14 12:50

Hej Ajuul

Det er mine kunder der skal sende mig en bekræftelse på at de gerne vil modtage et hæfte med info om mindfulness. Tanken er ikke at deres mailbox åbnes men at de bekræfter gennem en mail formular på selve siden. De skal sådan set kun skrive firmanavn, mail adr (eller post adr. hvis de vil have det sendt med posten) og så i selve tekstfeltet vil jeg have en forud skrevet tekst. (giver det mening?)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-14 12:51

Det er denne formular jeg pt bruger - en jeg har fået af one.com som jeg så bare prøver at ændre

<form method="post" action="http://www. naturlig-viis.dk/cgi-bin/FormMail.pl" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset = 'ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};"> Firma <br /> <input name="realname" /> <br /> E-mail <br /> <input name="email" /> <br /> Meddelelse <br /> <textarea cols="40" rows="10" name="Message"></textarea> <br /> <input type="submit" value="Send" /> <input type="hidden" name="recipient" value="tine@naturlig-viis.dk" /> <input type="hidden" name="subject" value="Subject" /> <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.naturlig-viis.dk/Mindfulness/tak.html" /> <input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="http://www.naturlig-viis.dk/mindfulness/fejl.html" /> <input type="hidden" name="required" value="realname,email,Message" /> </form>

Accepteret svar
Fra : ajuul

Modtaget 500 point
Dato : 24-10-14 13:17

Ahh, OK.
Så er det faktisk One.com, du skal spørge.
Årsagen er, at det er deres script (FormMail.pl), som står for afsendelsen, og så afhænger det meget af, hvad dette script har af muligheder.

MEN.
Der er også to små muligheder her:
At tilsætte ordet disabled til textarea samt en tekst:
Kode
<form method="post" action="http://www. naturlig-viis.dk/cgi-bin/FormMail.pl" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset = 'ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};"> Firma <br /> <input name="realname" /> <br /> E-mail <br /> <input name="email" /> <br /> Meddelelse <br /> <textarea cols="40" rows="10" name="Message" disabled>Ja tak. Jeg vil gerne osv.</textarea> <br /> <input type="submit" value="Send" /> <input type="hidden" name="recipient" value="tine@naturlig-viis.dk" /> <input type="hidden" name="subject" value="Subject" /> <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.naturlig-viis.dk/Mindfulness/tak.html" /> <input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="http://www.naturlig-viis.dk/mindfulness/fejl.html" /> <input type="hidden" name="required" value="realname,email,Message" /> </form>

ELLER: At rette textarea til input type="hidden":
Kode
<form method="post" action="http://www. naturlig-viis.dk/cgi-bin/FormMail.pl" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset = 'ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};"> Firma <br /> <input name="realname" /> <br /> E-mail <br /> <input name="email" /> <br /> Meddelelse <br /> <input type="hidden" name="Message" value="Ja tak. Jeg vil gerne osv" /> <br /> <input type="submit" value="Send" /> <input type="hidden" name="recipient" value="tine@naturlig-viis.dk" /> <input type="hidden" name="subject" value="Subject" /> <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.naturlig-viis.dk/Mindfulness/tak.html" /> <input type="hidden" name="missing_fields_redirect" value="http://www.naturlig-viis.dk/mindfulness/fejl.html" /> <input type="hidden" name="required" value="realname,email,Message" /> </form>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-14 13:29

Super <3 Ajuul jeg prøver det lige

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-14 13:33

Jamen det er da helt fantastisk Tusind tusind tak Ajuul

Super dejlig dag til dig

// Toupie

Kommentar
Fra : Trick

Dato : 28-04-15 09:51

Hvis du ændrer input type="hidden" til input type="visible". Og skriver derefter placeholder="Den tekst der skal stå" - Så burde den virke.

Din sidste linje eksempelvis:
<input type="hidden" name="required" value="realname,email,Message" />

Bliver til:
<input type="visible" placeholder="Denne tekst er i tekst-feltet" name="required" value="realname,email,Message" />