/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3310??
Fra : meistrup
Vist : 463 gange
1 point
Dato : 16-06-03 15:09

Hvorfor kan man sælge en 1 år gammel nokia 3310 for 350-450 kr, når man kan få en NY nokia 3510i til 49 kr???
Det fatter jeg simpelhen ikke...
Jeg har nemlig lige solgt min nokia 3310 for 350 og købt en NY Nokia 3510i for 49 kr...
Det vil sige at jeg har et overskud på 301 kr...

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 16-06-03 15:13

tja.... det lyder godt nok vildt. Men den telefon du købte var vel uden sim-lock??? Og den du købte var vel med sim-lock. Så plejer der jo at være ret stor forskel i prisen. Jeg mener at 3310'en koster omkring 1000kr unden lock fra ny. 3510i koster vist noget mere.
Mener jeg, at huske jeg har set et sted.

Kommentar
Fra : meistrup

Dato : 16-06-03 16:59

Det kan godt være at det er derfor!!
Men jeg fatter ikke at den stadig kan tjene så godt..

Accepteret svar
Fra : majbritt05

Modtaget 1 point
Dato : 16-06-03 17:22

ja, jeg har også tit undret mig over, hvor godt den holder prisen i forhold til de andre Nokia telefoner. Men jeg tror det er fordi, den nok er lidt en klassiker - hvis man kan sige det. Jeg så den fornylig med et sonofon abb. til omkring 800 kr. Jeg købte selv en for to½ år siden til knap 900kr med sonofon abb.

Men den har da også kostet en krone og vist også 25 øre, men med debitel abb.

Kommentar
Fra : Rastafari

Dato : 16-06-03 19:55

Hvis i slår et smut forbi http://www.mobilpriser.dk så vil i kunne se de store forskelle der er. Det er ikke så meget om telefonen er låst eller ej der afgør det... det der virkelig trykker priserne er det abonnement der følger med. De billigste telefoner kommer som regel med det dyreste abonnement. Du betaler måske 49,- for telefonen men skal til gengæld betale 149,- i 6 måneder for abonnementet !!
En sim-låst telefon med taletid (intet abonnement.) koster mange gange det samme som en telefon der ikke er låst og uden ab.

Fortsat rigtig god sommer

Godkendelse af svar
Fra : meistrup

Dato : 22-06-03 22:54

Tak for svaret majbritt05.