/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tilslutning af vaskemaskine
Fra : begga
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 19-10-14 11:42

Hej
Jeg har endnu et håndværkerspørgsmål, jeg håber nogen har tid til at svare på.
Min vaskemaskine er faldet net fra sin hylde og har revet sig løs fra stikket. skal man have en elektriker ud og tilslutte den igen eller må man gøre det selv?
Bedste hilsner Begga

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-10-14 11:45

Hvis det er 220V mener jeg godt du selv må ordne det.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-10-14 13:00

Det må du ikke, når der er jord i stikkontakten/tilslutningsstedet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-10-14 13:01

http://www.sik.dk/hvad-maa-man-selv

Aller neders på siden er der noget om dit spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-14 15:33

Citat
Min vaskemaskine er faldet net fra sin hylde og har revet sig løs fra stikket. skal man have en elektriker ud og tilslutte den igen eller må man gøre det selv?

Det er ikke noget du må gøre selv, og siden du spørger tror jeg heller ikke at du ved hvordan den skal tilsluttes igen, så det er bedst at du får en elektriker til det, han har også alt der skal bruges for at få kontakten til at sidde ordentlig fast igen eller skifte den hvis den har taget skade.
Dernæst vil det nok også lige vare bedst at få tjekket om kablet ved / i maskinen er gået fra,
og alt efter hvor langt / højt maskinen er faldet ned fra vil det være bedst at skrue bagpladen og top af og kontrollere at alt er/ser ok ud og at tromlen kan køre rundt uden mislyde, inden den tilsluttes igen.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 19-10-14 19:45

Tak for svaret Hejdu58. Tænkte nok det forholdt sig sådan, men måtte hellere lige checke. Tak for at du havde tid til at svare.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 19-10-14 23:15

Selv tak begga.
PS. årsagen til at en vaskemaskine flytter sig / hopper og danser, er fordi den ikke er i x vatter og ikke støtter på alle 4 ben, så tjek lige at den er i vatter og støtter på alle 4 ben, så den ikke skvatter ned igen.