/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Lars Hedegaard eller Nationalpartiet.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 770 gange
200 point
Dato : 16-10-14 22:19

Lars Hedegaard stiller op til Folketinget.
http://www.politiko.dk/nyheder/lars-hedegaard-stiller-op-til-folketinget

Har L.H. en chance..?

Et andet parti - Nationalpartiet
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/10/15/171727.htm

Har det parti en chance..?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-10-14 22:41

Ja desværre har det nye muslimske nationalparti en stor chance for at komme i folketinget hvis de får 83500 ca. stemmer får de 3 mandater som er 2% af de 175 mandater der vælges i Danmark så er der 2 mandater fra Færøerne og 2 fra Grønland - så hvis alle muslimer med stemmeret og de mange danskere der er radikale i hovedet og ikke stemmer på Radikal Venstre kan det give 9 mandater - ikke godt for det danske folkestyre og den danske model.
Blot en betragtning
MV2

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-14 06:19

Såvidt jeg ved, er Jacob Haugaard den eneste, der nogensinde er blevet valgt som enkeltperson, og så morsom er Lars Hedegaard heller ikke, så det går ham nok som Christmas Møller i sin tid, han bliver ikke valgt.
Men hvis han nu stillede op for DF, som han ligger tæt på i holdninger, ville han givetvis blive valgt!

Nationalpartiet, der jo stammer fra Hvidovre hvor jeg bor, er muligvis en anden sag!
Partistifteren, Kashif Ahmad, stillede op for den lokale Hvidovreliste ved seneste kommunevalg, men allerede inden kommunalbestyrelsen var kommet på plads gik der rygter om at han var ved at skifte parti, med det resultat at vi fik en borgmester på A og DF-stemmer.
Og for et par uger siden meldte han sig ud af Hvidovrelisten, men beholdt "selvfølgelig" sin plads i byrådet.

Jeg tror, ligesom modersvilje, at de har gode chancer for at komme ind, men kun såfremt de magter det store organisatoriske set-up med at indsamle de ca 20000 stillerunderskrifter, der skal til for at stille op som parti!

Etnerne i Dk virker ikke så foreningsvante som gammeldanskere, og der skal en stor og vedvarende indsats til for at indsamle underskrifter.

Jeg tvivler på, at kaospiloten Uffe Elbæks Alternativ magter at få underskrifterne hjem, og de har haft et år mere til det end Nationalpartiet (hvilken nation????)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-14 09:02

Hvem kan være i tvivl om at "nationalpartiet" bygger på muslimsk tolerance..........altså næsten ingen tolerance ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-14 09:52

NP kan hurtigt døbes om til IS.
Det virker lidt underligt når muslimer snakker om tolerance.
De tolererer ikke engang "de andre" muslimer.

Pas på Danmark - lige pludseligt går det stærkt.

Ps. Jeg har meget svært ved at tolerere intolerance.

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 17-10-14 11:25

Det lyder som et spændende projekt. Der er brug for sådan et parti.

Håber de kan samle det nødvendige antal underskrifter, og blive valgt ind i folketinget.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-14 15:11

Er (desværre) helt enig med Eyvind.

Hvad angår dummies_pomfrit,lever han rigeligt op til sit Nick. Hans udgydelser,er nemme at gennemskue....for der er jo intet indhold.

Citat
Hej dem fra Kandu. Jeg har ikke så meget tid til at skrive om mig lige nu.

Men jeg skal nok skrive en stil om mig selv, når der bliver tid til det

Anstreng dig nu ikke.....så interessant er du jo heller ikke.....og dog,måske for en psykiater.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-14 15:44

Interessant spørgsmål,og svar. Som giver god mening:
Citat
Hvorfor mon at tidligere tiders fællesnævnere som tolerance, respekt og åbenhed er forsvundet?

Citat
Det er nok fordi da vi faktisk stod med åbne arme og ville hjælpe og inkluderer blev vi spyttet på og misbrugt i vores eget land. Kaldt racister og eller bedt om at betale for alle deres ugerninger, deres ekstreme kriminalitet og voldtægter. Når man bliver udsat for sådan noget som tak for ens gæstfrihed så er det sgu svært at bevare smilet og overskudet til at accepterer disse mennesker som så åbentlyst hader os og hvad vi står for.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-14 15:53

Undskyld min tilbagevenden,men glemte Li`e:
Citat
Stadig ingen oplysninger om, hvilke udenlandske bagmænd, der financierer dette muslimske indvandrerparti.

Iran kunne være et godt bud.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-14 00:08

Racisme, jantelov og muslim forskrækkelse trives desværre udmærket her på Kandu og Danmark i almindelighed.
Hvorfor altid holde "de fremmede" nede og udenfor? Vi kunne måske lære noget af dem hvis vi turde, vi giver dem ikke en chance fordi de er anderledes, det er ikke alle de fremmede som er potentielle terrorister.
Et noget underligt navn National partiet har valgt men jeg håber da deres stemme vil blive hørt, dem som stemmer på dem går ind for demokrati modsat de ekstremister som forsøger at true muslimer til ikke at stemme til vores folketingsvalg.
Lars Hedegård har vi ikke brug for i Folketinget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-14 09:52

Det er vist kun een bestemt slags fremmed som skaber problemer her i Danmark.
Og det er alle de fremmede, som kommer med en kultur som er uforenelig med den Danske kultur - ikke at forveksle med anden religion.
Der er masser af andre fremmede, som tilpasser sig det Danske samfund.
Men der er en del fremmede (læs for mange) som bruger religionen Islam til forsøg på at tryne det Danske samfund ved at bruge begrebet " omvendt racisme" , hvor vi kaldes racister når vil taler dem lidt imod.
Desværre har vil en del "pladderhumanister" som ikke kan se, hvad der er ved at ske med det Danske samfund.
Hvad laver de mennesker her i Danmark, når de ikke tolererer vores kultur. De tolererer vist heller ikke deres egne brødre og søskende , hvis de tilhører en anden klan.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-10-14 18:02

Pr. definition har jeg et vist forbehold over et parti,der vil hedde National,og samtidig vil venstredrejes. Venstrefløj = socialisme. National & socialisme = Nationalsozialismus.

Sporene skræmmer. Ikke fordi jeg tror de tre herrer,tænker på den østrigske malers ideologi,men de har sikkert samme høje ambitions neveu. De skal såmænd nok komme i Folketinget. Efterhånden har vi rigeligt af slagsen,til at stemme dem ind.

Ad åre vil så også kræve en del ombygning af Christiansborg. Her tænker jeg på bederum og et Moske,i det ene fløj.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-14 19:15

Næ, Nationalpartiets holdning er at redde danskheden. Jow...fanden fløjtme, I læste rigtigt, at redde danskheden. (Da Morten Korch gav op, kom pakistanerne til hjælp - og derved blev det atter jul i gamle Dannevang)
Faktisk kan jeg godt se en fordel i det nye kulturradikale parti - som vil redde danskheden ved at lukke endnu flere "danskheds-bekæmpere" ind.
Fordelen for mig at se er, at de Nationale står i skarp kontrast til Det Radikale Venstre, at Nationalisterne muligvis kan kapre så mange stemme fra De Radikale, at hverken De Radikale eller Nationalismus får stemmer nok til at komme over spærregrænsen, og derved bliver ingen af de to partier repræsenteret i Folketinget.
Og kunne de trække Alternativet med i faldet.....så begynder det da at ligne noget.

Og til det andet:
Jow, jeg tror at Hedegaard får plads på Tinget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-14 19:43

Citat
Racisme, jantelov og muslim forskrækkelse trives desværre udmærket her på Kandu og Danmark i almindelighed.
o.v.n. Jeg kan give dig ret i janteloven. Men racisme og muslim-forskrækkelse, det må du forklare nærmere.

Er det ikke, ret beset muslimerne, som er blevet dansk-forskrækket, siden de afskyr vores levemåde og kultur..?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-14 00:03

Citat
racisme og muslim-forskrækkelse
det er ikke speciel rettet mod dig kaptajn, men du er vist ikke bedre end visse andre når det gælder om at acceptere forskelligheden i befolkningen og nogle har det med at generalisere det vil du se hvis du læser alle indlæggene igennem ikke alle muslimer afskyr vores måde at leve på men nogle har fået et kulturchok da de kom fra et land med strenge regler for hvordan man går klædt og hvordan man opfører sig her i landet, enten vænner de sig til vores kultur eller de isolerer sig i og afskyr vore moralforfald, de som stifter og stemmer på Nationalpartiet er sikkert dem som godt kan acceptere vores frisind, og dem byder jeg velkommen i det danske samfund.
Vi skal mindre end 100 år tilbage for at kvinder her i landet tog noget på hovedet når de skulle udendørs, jeg kan altså ikke hidse mig op over at en muslims kvinde foretrækker at gå med hovedbeklædning udendørs.
Er jeg pladderhumanist fordi jeg godt kan acceptere mennesker som er mørke i huden?
Det bliver et gæt men jeg tror i er bange for fremmede, uha de er anderledes - de skal kanøfles

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 19-10-14 07:44

Det er ikke et spørgsmål om farve men udelukkende om kultur.
Der er jo slet ikke tale om alle de forskellige farver som er her i landet.

Pladderhumanist er efter min opfattelse en som tolererer indtollerante mennesker. Og det er jo i virkeligheden at undsige sig selv.

Når jeg bevæger mig i andre kulturer, er min vigtigste opgave, at respektere de mennesker jeg er i blandt, og slet ikke at omvende det land jeg besøger.

Det kommer til at gå gruelig galt, hvis vi bliver ved med at acceptere den fremrykkende middelalder kultur, her i Danmark.
Tag skyklapperne af og kig på hvad der er på vej.

Der er masser af mennesker her Danmark med forskellig farve og kulturbaggrund, som lever upåagtet .................. Det er slet ikke dem jeg taler om.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-14 11:22

Smider man en kæp ind blandt en flok hunde,hyler den der blev ramt. Jeg kan godt mærke kæppen.

o.v.n.,du skriver så smuk om at "acceptere forskelligheden i befolkningen". Dèr nærmer vi os sagens kerne: Hvor ser du "forskelligheden" i de totalitære muslimske samfund. Og her tænker jeg ikke kun beklædningsmæssig. Nej vel,der er vel kun Formand Mao,vi kan sammenligne med her.

Jeg er ikke i tvivl om muslimernes ønsketænkning. Gælder også dem der bor her til lands.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-14 12:06

o.v.n., jeg tror, du blander æbler og pære sammen i en stor vælling i håb om, du ad den vej når frem til konsensus.

Nu ved vi jo - det er ikke en påstand jeg fremsætter - det er bevist, at mange 2. og 3. generations muslimer bliver endnu mere radikaliseret end deres forfædre var og er. Det er faktisk et kæmpe problem.

Nu hørte jeg - og så Nationalpartiet i Deadline DR2 igår aftes . Repræsentanten virkede ganske sympatisk og fremlagde et overfladisk og umiddelbart et ligeså sympatisk partiprogram, men da Adam Holm (værten) gik repræsentanten lidt på klingen krakkelerede skønmaleriet lidt.
Indtil videre skulle Grundloven stå over Koranen, indtil der var flertal for, at afskaffe Grundloven og indføre Sharialoven. Det sagde han ikke ordret, men "imellem linjerne" Altså, demokratiet skulle bruges til indførelse af diktatur.
Var der kvinder i partiet..? Nej!
Var der danskere med i partiet..? Nej!
Var der nogen lyshårede med i partiet...? Nej!
Fri indvandring - Sverigemodellen..? Ja!

Repræsentanten belærte seerne, hvad der var dansk - og især udansk i problematikken i og omkring indvandringen i Danmark. Havde han læst lidt historie, ville ha' vidst, at Danmark ikke havde for vane at indlemme større antal af flygtninge i det danske samfund - ikke engang af vestlig herkomst.
Danmark tillod især Svenskere og Polakkere at komme til landet, men det var ene og alene for arbejdskraftens skyld (Sukkerroer)

Her blander du virkelig æbler og pærer sammen når du skriver:
Citat
Vi skal mindre end 100 år tilbage for at kvinder her i landet tog noget på hovedet når de skulle udendørs, jeg kan altså ikke hidse mig op over at en muslims kvinde foretrækker at gå med hovedbeklædning udendørs.
Hvorfor gik kvinder dengang med tørklæde - hovedtøklæde er det mundrette navn.
Ja, det var ihvertfald ikke af religiøse årsager. Det blev brugt bl.a. af malkepigerne for at skåne håret. Det blev brugt af kvinderne i roemarkerne for at skåne håret - altså ad samme årsager, som mænd gik med kasket eller hat.
Hovedtørklæde blev især brugt, når kvinder gik - eller cyklede til købmanden for at skåne deres papillotbobbet hår.
Derfor er din tørklæde sammenligning helt ude i hampen, fordi, der er ingen sammenligning.

Citat
Er jeg pladderhumanist fordi jeg godt kan acceptere mennesker som er mørke i huden?
Nej det er du ikke. Du er som danskere er flest.
Men det er pladderhumanistisk at lade sit fædreland ødelægge af andre mennesker, dem, som har ødelagt deres eget.
Flygtninge skal hjælpes i deres nærområde, derved kan vi hjælpe flest og få stoppet menneskesmugleriet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-14 12:23

Yes - Tommy.................godt sagt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-14 13:02

Citat
Flygtninge skal hjælpes i deres nærområde, derved kan vi hjælpe flest og få stoppet menneskesmugleriet.

Ja,hørte lige nyhederne at menneskesmugleri,nu har samme økonomiske omfang,som narkohandlen. Det undrer selv mig. Og dog,når vi hører (de rige) Syrere betaler strunk mellem 75 og 100.000 kr. for at nå hertil,kan det jo hurtig løbe op.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-14 20:09

Der er en grund til at jeg meget sjældent blander mig i debatter: Jeg dur ikke til at fremlægge mine synspunkter så de forstås på samme måde som jeg mener.
Derfor trækker jeg mig også her
Men derfor kan jeg stadig godt mene at i er bange for fremmede - helt generelt og uden at nævne navne, slut herfra

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-14 21:46

http://www.dansk-politi.dk/bladene/dansk-politi-06-2014.aspx
Klik på linket og blad om på side 7 - så får I hele den sørgelige, men sandfærdige historie vedr. menneskesmuglere.
Derfor er det vigtigt, at vi i Europa står fast på kravet om, at flygtninge skal hjælpes i nærområderne.

Citat
Men derfor kan jeg stadig godt mene at i er bange for fremmede - helt generelt og uden at nævne navne, slut herfra
Jo jo, det kan du godt mene, men det er ikke rigtigt, at danskere generelt er bange for fremmede. Dansken bliver bare så satans knotne, når de ikke kan få lov til at være herre i eget hus. Forståeligt nok da! Tænk, hvis jeg havde inviteret gæster hjemme i privaten og disse gæster begyndte at møblere rundt i stuen, samt havde krav om, hvad jeg skulle opbevare i mit køleskab. Den fest sluttede ret hurtigt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-10-14 22:17

Pudsigt nok taler vi ikke længere danskere og indvandrere, men begrebet er vendt til danskere og muslimer.
Hvorfor dæmoniseres Islam? Islam er blevet et udtryk, der i manges bevidsthed dækker over alt det, man ikke kan lide ved det ukendte, som »udlændingene« repræsenterer.q
Det er interessant at det er et muslimsk nationalparti, og at det så må være et kristens Dansk Folkeparti.
De tre er født og opvokset i Danmark.
Mon ikke det i bund og grund er integrationen, der er noget galt med!!!!

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/tema2001/indvandring%20i%20Danmark/287.htm

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-14 22:41

Interessant,at Tommy henviser til en artikel, hvor dansk politi siger " der er brug for ET fællespoliti, der kan efterforske menneskesmuglerne på tværs af landegrænserne".

Jeg er helt enig, men det tror jeg ikke Tommy er, det betyder jo at "dem der nede i Bruxelles", I ved "klubben vi er med i og er med til at bestemme hvad vi laver" gør det rigtige???

At dansk politi, selvf har deres egen dagsorden (det har vi andre også) er helt normalt, men det betyder at vi, der ikke er i politiet, må se kritisk på det de siger!

Hvad er det der er så forfærdeligt ved at en almindelig borger kan identificere betjemten, der efter borgerens opfattelse har opført sig forkert, og havd er det der gør at fem år efter klimatopmødet har man, altså den såkaldte "Uafhængige Politiklagemyndighed", ikke kunnet identificere betjentene (der, i i parentes bemærket bare gjorde deres arbejde (tror jeg),mens deres billeder har været i medierne, og i hvert fald en har meldt sig?

Når det er sagt, er jeg helt enig i, at når jeg er værten er det mig der bestemmer spillerreglerne, men, jeg skal også på forhånd melde ud hvad reglerne er, og det har vi, historisk, været elendige til.

Og, hvis jeg gerne vil være flink og venlig, og se mine gæster igen, serverer jeg ikke svinekød for jøder og muslimer, ikke oksekød for hinduer, ikke kød for vegetarer, ikke vin for afholdsfolkosv.

Men de må finde sig i, at jeg selv spiser gris, okse, kylling, og drikker til, selv mens de er på besøg!

Som i alle andre af livets forhold, drejer det sig om at finde en fælles model, hvor vi kan acceptere hinandens forskelligheder!

Når det kommer til stykket, er forskellene meget mindre end lighederne, de fleste af os ønsker det samme, et godt liv for vores familie, at det skal gå vores børn godt, og at vi skal have det godt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-14 23:43

Citat
Når det kommer til stykket, er forskellene meget mindre end lighederne, de fleste af os ønsker det samme, et godt liv for vores familie, at det skal gå vores børn godt, og at vi skal have det godt.
Så langt så godt - og jeg er enig i at alle ønsker det bedste for sig og sine. Det, der så kan diskuteres - og bliver diskuteret er, på hvilke præmisser skal det gode liv så leves?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-14 11:11

Citat
Men derfor kan jeg stadig godt mene at i er bange for fremmede

Nej nej nej, for det er kun den frembrusende middelalderkultur jeg ikke er tryg ved.
Der er da ingen Kineser, Japaner, Afrikaner, Græker, Sydamerikaner eller Inder som kommer og vil lave om på vores samfund og ingen af dem mener vi skal respektere (indordne os) deres kultur.
Hvis de såkaldte muslimer, er så glade for middelalderkulturen, hvad laver de så her i dette "ugudelige land".

Læg vel mærke til, at " Islamisk Stat" bruger samme middelalderkultur til at undertrykke mennesker.
Det er muslimer som slår hinanden ihjel i den helliges navn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 16:17

Eyvind, du har fremført mange gode argumenter og tak for det.

I formiddags kørte jeg ad de små idylliske landeveje ind mod Københavnstrup. Grunden til jeg benyttede de små veje var, at jeg hader at køre på motorvejene og bruger dem kun, som det nødvendige onde motorveje nu engang er. (Når jeg har pissetravlt)

Nå, men jeg kørte igennem det idylliske landskab tværs over Sjælland, hvor man møder flere opsatte monumenter for Gyllebaronernes tilstedeværelse (Gylletanke) og endnu flere monumenter for storkapitalens "samfundsgavnlige" pengemaskiner (Vindmøller) monumenter som Storkapitalen absolut ikke orker at kigge på fra deres velholdte strandvejsvilla.
Næ, dem kan de landlige Hills Billies få at kigge på.

Mens jeg kørte kom jeg til at tænke på; Hvordan hulan kan det være, at i den veludviklede verdens del som Europa nu engang er ("det gamle Vesteuropa") giver så meget rum til en gammel ørkenreligion, som ikke har formået at flytte sig - og faktisk har stået i stampe siden 1300 tallet, hvordan - især - hvorfor lader vi dem diktere os hvordan vi skal leve, indrette os..? Det fatter jeg simpelthen ikke. Selv den gamle jul er ved at være på retræte for at behage "nyfolket"

Disse mennesker burde da - om nogen - være lykkelige for at komme til os og blive forsørget i hoved og i røv. Vores eneste krav til dem er: Luk kæft og vær glad.

Jeg lukker tråden ved 23 tiden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-10-14 18:29

Citat
Nej nej nej, for det er kun den frembrusende middelalderkultur jeg ikke er tryg ved.
Der er da ingen Kineser, Japaner, Afrikaner, Græker, Sydamerikaner eller Inder som kommer og vil lave om på vores samfund og ingen af dem mener vi skal respektere (indordne os) deres kultur.

Aldeles enig. Det irriterer mig i den grad,at alle der kommer hertil,absolut skal dækkes ind under samme indvandrer "paraply". Mange kommer hertil,for i fred og fordragelighed,at skabe sig en fornuftig tilværelse her. Og dem tror jeg heller ikke vi kan undvære. Jeg tør godt sige det lige ud: Vores kæmpe store problem er araber typerne. Alle andre folkeslag i vores land,hører vi stort set ikke til. Jeg mener der skal nuanceres,meget mere blandt indvandrene.
Men det sker nok ikke,for EU og FN,er der jo øjeblikkeligt,med den løftede pegefinger.
Men kan nogen bortforklare,at det er de arabiske folkeslag,der er årsagen til så godt som alle verdens store problemmer i dag. Lad os kalde en spade for en spade.
Og jeg vil rent ud sagt,skide på at mange af dem,er født her i landet. En gris bliver jo ikke til en ko,fordi den er født i en kostald.
Citat
Mens jeg kørte kom jeg til at tænke på; Hvordan hulan kan det være, at i den veludviklede verdens del som Europa nu engang er ("det gamle Vesteuropa") giver så meget rum til en gammel ørkenreligion,

Meget nemt at svare på: Vi er blevet bange for vor egen fortid. Engelsk,Fransk,Hollandsk,Belgisk kolonialisme. Italiensk,Spansk facisme.Tysk Nazisme. Tager vi den sidste,Tyskland,er de i dag så bange for deres egen rygte,at de føler de er nødt til at ta`r revl og krat ind,uden at protestere.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-14 19:49

- tak.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 21:21

Citat
Aldeles enig. Det irriterer mig i den grad,at alle der kommer hertil,absolut skal dækkes ind under samme indvandrer "paraply". Mange kommer hertil,for i fred og fordragelighed,at skabe sig en fornuftig tilværelse her. Og dem tror jeg heller ikke vi kan undvære. Jeg tør godt sige det lige ud: Vores kæmpe store problem er araber typerne. Alle andre folkeslag i vores land,hører vi stort set ikke til. Jeg mener der skal nuanceres,meget mere blandt indvandrene.
Men det sker nok ikke,for EU og FN,er der jo øjeblikkeligt,med den løftede pegefinger.
Men kan nogen bortforklare,at det er de arabiske folkeslag,der er årsagen til så godt som alle verdens store problemmer i dag. Lad os kalde en spade for en spade.
Og jeg vil rent ud sagt,skide på at mange af dem,er født her i landet. En gris bliver jo ikke til en ko,fordi den er født i en kostald.
Hvor er det korrekt ytret - og lige mine ord.

Citat
Meget nemt at svare på: Vi er blevet bange for vor egen fortid. Engelsk,Fransk,Hollandsk,Belgisk kolonialisme. Italiensk,Spansk facisme.Tysk Nazisme. Tager vi den sidste,Tyskland,er de i dag så bange for deres egen rygte,at de føler de er nødt til at ta`r revl og krat ind,uden at protestere.
-Og atter korrekt. Jeg drak eftermiddagskaffe sammen med et tysk ægtepar i går. I Tyskland kalder de ikke indvandre-skeptiske for "racister" MEN, for nazister.
Aaaaaarh men, hvad fanden er det da for noget...?

Min tanker går nu til historie-forfalskeren Ole Bornedal, som skildrer sigøjnerne - datidens indvandrede (Jeg håber nu I ser afsnittene, så ved I hvad jeg taler om)- men var der sigøjnere i Danmark på denne tid? Man siger i filmbranchen at "seeren er villig til at acceptere det umulige.
Historie-forfalskningen bliver ædt søndag efter søndag....efter søndag.....efter søndag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 21:31

Citat
I Tyskland kalder de ikke indvandre-skeptiske for "racister" MEN, for nazister.
Der skal stå:
I Tyskland kalder de indvandre-skeptiske for; nazister - ikke for racister.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-10-14 21:37

Citat
Min tanker går nu til historie-forfalskeren Ole Bornedal, som skildrer sigøjnerne - datidens indvandrede (Jeg håber nu I ser afsnittene, så ved I hvad jeg taler om)- men var der sigøjnere i Danmark på denne tid?

Nu hed sigøjnerne tatere dengang, og dem havde vi en pæn del af helt tilbage fra 1500-tallet

http://www.immigrantmuseet.dk/index.php?page=lovgivning

Og de blev opfattet helt på linie med den her i tråden fremherskende holdning!

Så historieforfalskning/-uvidenhed er der mange der lider af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-14 22:31

Citat
Og de blev opfattet helt på linie med den her i tråden fremherskende holdning!
Citat

Der er da klart - de ville vist heller ikke acceptere det samfund som de gerne ville være i.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 22:31

Nemlig vagnr., og du røg lige i med begge ben
Historieforfalskningen ser du her:

Laust (ham med hjernen) render på nogle sigøjnere som er blevet afvist af baronens søn (ingen andre viste sig at være den mindste smule skeptiske. Den eneste som ikke bryder sig om sigøjnere er åbenbart Didrik).
Sigøjnerfatter, Ignazio - dilettantisk spillet af Zlatko Buric - siger skråsikkert at alle nationaliteter er gode. Laust (ham med hjernen) tager dette 20 sekunders budskab til sig, og lader det på ingen tid gennemsyre hele hans sjæl. Til trods for 12 års massiv nationalistisk indoktrinering i skolen og i samfundet. Bemærkelsesværdigt!

Citat
Så historieforfalskning/-uvidenhed er der mange der lider af
Hvor har du dog ret vagnr.

Jeg lader tråden stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-10-14 22:39

Tommy, du snakker udenom!

Måske skulle jeg kun have citeret dette, så det ikke kunne misforstås

Citat
- men var der sigøjnere i Danmark på denne tid?

Og som jeg skrev før, det var der, og de havde været her i flere århundreder!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 23:18

Neeeej!!! Jeg snakker ikke udenom.

FORDI, i Rumænien blev romaerne taget som slaver, og her blev de holdt i fangenskab i næsten 500 år. I 1865, da slaveriet i Rumænien blev ophævet, vandrede mange af de tidligere slaver videre ud i Europa. Derfor hører man af og til folk i Vesteuropa sige, at romaerne stammer fra Rumænien. Andre siger, at romaerne stammer fra Egypten, og det er der også nogle få romaer, der selv hævder. Forskerne kan dog ikke finde belæg for, at det skulle være sandt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 23:38

Det er egentlig ikke Ole Bornedals fortolkning af 1864 jeg øffer over. Manden har sin kunstneriske frihed til at fortolke historien som han vil.....ja ja og dog, serien er jo skatteyderbetalt og burde indeholde en lødig og indoktrinerings fri påvirkning. - Men lad det nu ligge for husfredens skyld.
Det jeg øffer over, er, når især DR1 mener, at serien kan bruges i undervisnings øjemed.
Så står jeg af og påpeger, at serien er ren og skær og absolut historieforfalskning.

Det mener andre så også, men det har intet med mig at gøre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-14 23:40

Jeg trækker afslutning af tråden til kl. 24

Ja ja mutter, jeg kommer i seng NU.
Nej nej jeg ved det godt, det er ikke onsdag

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-10-14 00:06

Tak for svaret Eyvind.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-14 09:09

Selv tak.