/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tuning af batterier.
Fra : webgun
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 13-10-14 15:44

Jeg har en truck. Linde E20P modvæktstruck fra 1997.
Batterierne er noget dårlige, og jeg har hørt noget om at man kan få mere liv i dem ved at tilsætte en slags salt?. Nogen som har hørt om det??
Nye batterier er svinedyre, 60000kr eller noget.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-10-14 16:16

Der står mange brugte trucks til salg, og om stor del af dem er angivet at have nye batterier, så måske er det billigere at skifte truck end at købe nye batterier

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-14 16:28

Det er rigtig at et firma i USA påstår at deres pulver kan få bedre liv i brugte batterier, det er nok muligt, men virker så måske et til 2 år.
Alternativ kan man jo finde ud af hvilken af batterierne der er dårligst, og så kun udskifte dem.
Endvidere er de 60000 hvis alt for højt sat.
VH Palle

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-14 19:24

Du kan jo tage et kig på denne side: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread705577/pg1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-14 19:58
Kommentar
Fra : webgun

Dato : 15-10-14 20:09

Palleb.
jeg har set et nyt batteri i sverige, til en mindre linde truck. 87500kr.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 17-11-14 21:57

batterier til truck kan ofte findes, i en god stand hos en skrot handler de får tit nogle hjem som er blevet udskiftet pr rutine (eftersyn) som reglerne nu er.
de er ikke helt udbrændte og kan nok bruges en pæn tid endnu