/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Pege på anden IP?
Fra : adam
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 09-12-01 02:24

Hej

Jeg har en router fra teledanmark som har en fast IP adresse. Routeren peger alle porte videre til min server computer.

Nu har jeg bare et lille problem, for jeg kan ikke køre en del netwærks programmer fra mine andre computere (bl.a. netmetting) for ud af til ser folk kun min routers IP, som henviser dem til min server, i stedet for den computer jeg sidder ved.
Hvordan kan jeg på min server computer sætte den op til at videresende en bestemt port til en af de andre computere?

Jeg køre Windows 2000, hvis det skulle have noget at sige.

Med venlig hilsen

Adam

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-01 11:51

Hej adam

Netmeeting fungerer ikke på tdc routerløsninger.. Det er et problem de er ved at få styr på.. Men åbenbart ikke noget de bruger oceaner af tid på. Det samme gør sig gældende med et Program som ICQ,-der kan du heller ikke dele filer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : adam

Dato : 09-12-01 11:58

Okay, det lyder ikke så godt, men findes der ikke et program/service som kan videregive en port til en anden computer?

Adam

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-12-01 12:11

Nu køre du jo Win 2000,-så prøv at kikke under tcpip opsætningen mener jeg at der er en fane til routing.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 09-12-01 12:44

Hej Adam.
Måske ville det løse dit problem hvis du vælger internet connection sharing på din server, og så lader de andre pc'ere gå gennem den?
mvh
Wobert

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-02-02 01:16

Jeg har stort set samme problem..

Det vil sige, at jeg endnu ikke helt har formået at få min router (d-link di
804) til at route over til min server...

Nogen der kan hjælpe ??

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:BYyQ7.1338$Q3.126420@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har en router fra teledanmark som har en fast IP adresse. Routeren
> peger alle porte videre til min server computer.
>
> Nu har jeg bare et lille problem, for jeg kan ikke køre en del netwærks
> programmer fra mine andre computere (bl.a. netmetting) for ud af til ser
> folk kun min routers IP, som henviser dem til min server, i stedet for
> den computer jeg sidder ved.
> Hvordan kan jeg på min server computer sætte den op til at videresende
> en bestemt port til en af de andre computere?
>
> Jeg køre Windows 2000, hvis det skulle have noget at sige.
>
> Med venlig hilsen
>
> Adam
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-02-02 17:47

Hej Adam,

adam wrote:
> Jeg har en router fra teledanmark som har en fast IP adresse. Routeren
> peger alle porte videre til min server computer.
>
> Nu har jeg bare et lille problem, for jeg kan ikke køre en del netwærks
> programmer fra mine andre computere (bl.a. netmetting) for ud af til ser
> folk kun min routers IP, som henviser dem til min server, i stedet for
> den computer jeg sidder ved.
> Hvordan kan jeg på min server computer sætte den op til at videresende
> en bestemt port til en af de andre computere?

NetMeeting bruger protokollen (eller rettere en masse protokoller under
betegenlsen) H.323. Med mindre din router har speciel support for nettop
denne protokol, saa kan du ikke lave H.323 bliver "oversate" igennem en
NAT router (som jeg forstaar du har).

Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-02-02 22:00

Medmindre man er så heldig at der er kommet ny FIRMWARE til routeren, der er
værd at tjekke...

Torben