/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win.xp
Fra : swarn
Vist : 375 gange
200 point
Dato : 16-06-03 10:58

God dag til alle.

Er der en der kan hjælpe mig,jeg var hos familien på fyn,og der var en PC,der kørte Win.xp,og ISDN, med en "Amitech" skærm.Når man starter op, kom der et lille vindue hvor der stod:

Linie 1: 27,9 KHZ-62,1 HZ
Linie 2: FREQUENCY OUT OF RANGE
Linie 3: TRY OTHER RESOLUTIONS

Det stod der Ca.2-3 sek.og så blev der sort skærm, for så at komme igen,og HD kørte ligesom i samme rille,med den
samme lyd.
Når man så slukker den, kom der et nyt billed, hvor der stod, tror jeg noget med, "chek din PC" og noget med "cignal
cable"

Man kunne ikke komme ind i den eller noget andet.

Jeg tog alt strøm fra,og satte en anden skærm til,det hjalp ikke det mindste,så er det, hvad er der galt

Håber på noget hjælp,for jeg er en til dette

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 16-06-03 11:03

det kunne godt lyde som skærmen, men da du har prøvet at skifte den kan det måske være grafikkortet der er noget galt med.
hvis du har et andet tror jeg du skal prøve og sætte det i og se om det hjælper..
mvh
Birger

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 11:12

Prøv at skifte skærm opløsning Start>kontrolpanel>skærm>indstillinger>avanceret her
kan du se de forskællige skærm opløsninger som skærm kortet understøtter,det
er forskælligt fra skærm kort til skærm kort,det kan være nye drivere eller
indstillingen det er galt med,signal kabel det er et foreslag om at tjekke om kablet til skærmen er rigtigt tilsluttet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 11:22

f.eks mit køre med 120 dpi 32bit farve kvalitet og skærmopløsning på 1024X768
bare så du har noget at kunne genkende i skærm indstillinger.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-06-03 11:32

Hej igen

Jeg kan slet ikke komme ind i maskinen, fra det omtalte vindue, der starter op når den bliver tændt??????

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 11:36

Så skal du starte i fejlsikker tildstand F8 så vidt jeg husker og prøv så
(tryk F8 under opstart)

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-06-03 11:36

Ps.
Nu sidder jeg ikke på fyn,men i Hvidovre,så det vil værer godt med en beskrivelse, jeg kan tage med mig næste gang jeg kommer der over.
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-06-03 11:39

Til Manse9933

Det har jeg også prøvet,men det hjalp ikke en s...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 11:42

kan du ikke køre fejlsikker tildstand??

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-06-03 11:58

Til Manse9933

Nej der er IKKE noget der virker ,lige meget hvad jeg trykker på, så det ender vel med at de må få fat i en prof.selvom det er dyrt

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 12:05

Jeg er på arbejde,skal lige ordne noget,så vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : maximino_626

Dato : 16-06-03 12:09

Som birger100 siger, har du ikke et andet grafikkort du kan teste med??

Kommer den slet ikke med nogle advarsels bib når du tænder for maskinen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 12:24

Forresten
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;306084

Har lidt travelt lige nu

Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-03 12:39

Hvis det er et indbygget skærmkort(i bundkortet) så kan det også handle om
tildeling af ram,som kan indstilles i bios,hvis dette er understøttet.Det
kan handle om at der er tildelt for meget ram til skærm kortet i foreholdt
til hvor meget ram der indstalleret i pc'en,f.eks hvis man har tildelt 64Mb
til skærm kortet og der er for lidt ram på pc'en så kan skærmen kun vise
mindste/standart skærm opløsning.

Så hvis personen der ejer pc'en har forøget ram tildelingen til skærm kortet i bios kan det også
være problemet.Hvis så kig i bios.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 12:51

og sæt det ned til 32 eller 16 MB ram og så prøv,det kan også være ntdll.dll
der er korupt eller mangler,så skal man køre en repair for at komme ind det
har jeg prøvet engang,der kunne jeg heller ikke køre fejlsikker tilstand.

Nå jeg må smutte.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 12:58
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 13:01

Metode 2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 13:20

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under opstart.

ESC, DELETE, F1, F2, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
I tilfælde af en repair(i bios Advanced Setup Page)

Manse9933

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 16-06-03 16:24

Manse> Lav dog et enkelt svar istedet for denne/andre bombarderinger. Tænk dog dit svar igennem inden du bare efterlader et link. Har du så travlt?
Laurenzio
PS: og undskyld swarn at jeg brugte din tråd til dette, syntes bare det er blevet rimeligt ulideligt når man f.eks abn. på et spgsm. og bliver bombarderet i mailboksen med en masser links, og små korte bemærkninger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-06-03 17:13

En test af skærm/skærmkort på laveste nivau kan gøres med en boot diskette win 95/98. lad den starte op på den og se om det kan lade sig gøre. Slutter opstarten med et A:\> kan den bare slukkes igen.
Det kan fynbo'en måske selv lige prøve, og så fortælle hvad den gør.
Kan den ikke det, er der mulighed for at bios indstilling står forkert.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-06-03 19:32

laurenzio sådan er livet,man kommer i tanke om tingene hen af vejen og det
vil jeg sku ikke undskylde over for dig,bland dig uden om.

Manse9933

emesen du har ret.

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 18-06-03 10:58

Tak for svaret Manse9933.
Der er ikke rigtig noget der kan få denne PC. til at virke så der må en prof.til at se på den, og så må de se hvad det kommer til at koster, det er der ikke noget at gører ved

Men jeg siger mange tak,og lukker denne tråd her.

Hilsen swarn/Hvidovre