/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Start problemer.
Fra : tullenulle
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 24-09-14 20:38

Hej med Jer.
Vi har en Yamaha Neos som er begyndt med at "drille" når den skal startes.
Den kan stadig starte på kickstarter, men når den har holdt stille over 5 timer kan den ikke starte på elstarteren, den lyder som den mangler strøm/en mekanisk skurer lyd.
Vi har sat et nyt batteri på den det hjalp ikke.
Men startes den på kickstarter og kører vi en kort tur er der ingen problemer med at bruge elstart, jeg har prøvet at sætte en prøvelampe på batteriet og til stel for at se om den aflader, men det gav ingen udslag, kan det være noget som er slidt i starteren ?
Eller hvad kan det skyldtes ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-09-14 20:46

Dårlig forbindelse til starteren eller en dårlig stelforbindelse. Hvis du kan komme til at mærke på kablerne mens du kører med starteren vil kablet blive varmt der hvor der er dårlig forbindelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-14 20:59

Citat
mekanisk skurer lyd

Se starterkransen efter, det kan være slidte ´tænder´ eller den trænger til rensning.
Ved ikke om der er tænder på din, på mine har der været nogle metal genstande der springer ud og griber fat - skiller du det af, så pas på at de ikke springer væk.
Det kan også være slidte kul i startmotor, men så burde den også døje med at ´snurre´ når den er varm.
Startmotoren æder alt hvad dit batteri kan tilbyde, så tjek ledningerne og relæ mens du er igang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-14 21:01

Starteren plejer at sidde i venstre side, så du skal have skjold og variator af, for at komme ind til ´mekanismen´.