/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af parkeringsur på ny forrude?
Fra : olehenne
Vist : 1212 gange
300 point
Dato : 20-09-14 09:59

Har forsøgt med dobbeltklæbende tape. Kan købe et sæt til Park-n-go uret for 60 kr plus forsendelse. Findes der ikke noget for gds folk?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-14 10:15
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-14 10:18

Eller man kan jo bruge en dråbe sekundlim for hver klæbepude,
ok den bliver måske ikke så nem at få af igen

Et lille udvalg af klæbepuder
http://goo.gl/JuWPKn

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-09-14 10:25

hvis du har en af de grå skal finde noget hårdt skumgummi og så sætte den i spænd ,gå ind i en computer biks og spørg de har noget de pakker pcér ud , det er rigtig godt at sætte imellem

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-09-14 14:28

Kør ind hos den nærmeste Ford-forhandler og be' om det de fastgør bakspejle med. Så får du en lille firkantet pude af dobbeltklæbende tape, som du sagtens kan klippe ud i tre-fire stykker. Det koster 10-20 kr og så er den ged barberet. Husk også aftørring med sprit e.l. inden du klæber dit udstyr fast. Både på ruden og genstanden, så der er en mulighed for, at den bliver siddende.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 20-09-14 16:36

De runde til park one duer ikke til park-n-go, hvor de er halvmåne formede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-14 17:22

Det kan da være ligemeget om de er runde eller ej, klip dem til, eller brug sekundlim!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-09-14 19:08

Hvor svært kan det være?

DUCK - tape kørt rundt i en lille rundkreds (om sig selv) og ellers på ruden..

Og prisen taget i betragtning, kan du sikkert købe noget i THansen/ andre til 10.-
har selv en af dém som jeg ikke bruger, den er bare til en gps/ andet, og man får dem næsten i nakken = bare man nævner problemet

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-09-14 07:50

min erfaring med dobbelt klæber er at når bilen står i solskin så falder skidtet af igen og igen så derfor fat i noget skum det holder

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-09-14 09:48

Der er ingen af puderne der holder i længden i stærk solskin. For tre år siden brugte jeg tre klatter sekundlim - som Klaudi også foreslår - og uret har siddet fast siden. Skal forruden skiftes, kan uret givetvis tages af, da det er mellem puden og ruden jeg har brugt limen - ikke mellem uret og puden.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 21-09-14 13:12

Har været så dum at fjerne de gamle

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 300 point
Dato : 21-09-14 16:04

Hvad er problemet?

Du kan få nogle nye/originale til kr. 60.-
de sælges jo i alle forretninger - sikkert også i en forretning nær dig, så sparer du forsendelsen...

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 21-09-14 18:51

Har søgt på nettet og kun fundet få special butikker der sælger til min og altid med porto oveni.

Godkendelse af svar
Fra : olehenne

Dato : 22-09-14 18:49

Tak for svaret netop. Spurgte ved den første autoforhandler jeg kom forbi, de solgte begge typer ure.
Til ca. 50 kr. for de rigtige og kan hentes næste dag.