/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Hvis nu manden ikke gider ???
Fra : Nuserpigen
Vist : 588 gange
150 point
Dato : 15-06-03 23:06

Hejsa
Nu er der et spørgsmål " Hvis nu konen ikke gider"
http://www.kandu.dk/dk/spg/17180
Hvad så hvis det var omvendt ??
At det er manden der ikke gider....
Ville bare lige sætte en lille debat igang

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 160 point
Dato : 15-06-03 23:44

jamen det gør de sgu altid

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-06-03 23:58

Frem med den lille lady-fornøjer og gå igang.... En af de sjove forskelle er at mænd har sværere ved at ignorere

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 16-06-03 01:33

Fra mit eget indlæg i en anden tråd
Citat
Jeg har bemærket gennem denne tråd, at man åbenbart betragter det som "mandens" problem og at det er ham der skal gøre sig umage for at opnå den ægteskabelige gunst.
D.v.s. at kvinden dermed har at fortræffeligt redskab som hun (i mange tilfælde) kan bruge til at straffe eller belønne manden alt efter, hvad hun vil opnå.
Det var i hvert fald hvad jeg oplevede gennem de sidste 15 år af et 20 år langt ægteskab. Det endte med skilsmisse.
Efter et par år traf jeg der lærte mig utrolig meget om samliv og sex. Hun var ikke bange for selv at indrømme at hun var glad for sex, og det kunne ytre sig på mange måder. F. eks. kunne jeg komme hjem fra arbejde, og møde et veldækket aftensbord behørigt udstyret med en flaske vin og levende lys.
Så blev det en aften uden plads til skænderier og surhed; men derimod stemningsfyldt og med vished om et sublimt klimaks senere på aftenen.
Det blev 8 gode år indtil hun døde kun 60 år gammel.

Derfor mener jeg at begge parter har lige stort ansvar for at få det til at fungere; men at kvinden har de bedste muligheder for at få det til at lykkes.

Kommentar
Fra : psychoblader

Dato : 16-06-03 02:13

Hvis din mand ikke gider have sex er der højest sandsynligt noget riv-rav-ruskende galt eftersom jeg endnu ikke har mødt en mand i mit liv som har påstået at han ikke havde lyst til sex. Enten er han stresset eller har meget at tænke på for tiden. Måske har han (i værre tilfælde) en elskerinde eller overvejer at gå fra dig og har derfor ikke lyst/synes måske ikke det er fair over for dig. Mit råd vil derfor være: prøv at snakke med ham. Ikke kun mht. sex men om hans hverdag og om der muligvis er noget der går ham på. Håber det hjælper (i tilfælde af at du har ovenstående problem med din partner)
MvH (se overnfor) ;)

Kommentar
Fra : H.Wettendorff

Dato : 16-06-03 09:02

Nu har jeg også nogle gange, at min mand ikke har lyst, men det er nu fordi min lyst er så stor at jeg kan mange gange hverdag, og han mener det er nok med 1 gang dagligt.. men har du prøvet at overraske ham, med en sexet påklædning?? og måske noget fræk snak?? en rigtig god er at begynde og fortælle om frække fantasier.. har du forsøgt nogle af de ting?? eller skulle du prøve, hvis det ikke hjælper, så tror jeg, at der er et dybere problem, som i nok skal snakke om..
M.v.h.
Heidi

Kommentar
Fra : H.Wettendorff

Dato : 16-06-03 09:02

Nu har jeg også nogle gange, at min mand ikke har lyst, men det er nu fordi min lyst er så stor at jeg kan mange gange hverdag, og han mener det er nok med 1 gang dagligt.. men har du prøvet at overraske ham, med en sexet påklædning?? og måske noget fræk snak?? en rigtig god er at begynde og fortælle om frække fantasier.. har du forsøgt nogle af de ting?? eller skulle du prøve, hvis det ikke hjælper, så tror jeg, at der er et dybere problem, som i nok skal snakke om..
M.v.h.
Heidi

Kommentar
Fra : H.Wettendorff

Dato : 16-06-03 09:03

ups kom til at trykke 2 gange

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 16-06-03 09:16

jamen, der må jo gælde det samme, som ved "Hvis nu konen ikke gider". Måske han er stresset eller har for meget at se til, for mange bekymringer. Eller også føler han sig måske ikke værdsat. Så må konen jo hjælpe ham - ligesom han også må hjælpe hende - hvis det er hende der ikke har lyst. Men jeg tror det er vigtigt at de tager en snak om, hvorfor lysten mangler. Måske de går skævt af hinanden i hverdagen. Glemmer at pleje hinanden, sig selv og deres forhold. Lave et eller andet sammen, fx. gå i biografen, ud at spise, forkæle hinanden - give sig tid til hinanden. Jeg tror tit, at folk glemmer at pleje sit forhold i hverdagen, der behøver jo ikke at skulle ret meget til - bare at man viser at man sætter pris på sin partner. Mange folk har jo ret meget at se til i hverdagen, fx. børn, arbejde, passe hus, få handlet ind og lave mad, og sport med børnene og sig selv - derfor bliver parforholdet ofte sat lidt i baggrunden. Og det er synd.

Det er min mening.

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 16-06-03 10:01

Det er utrolig at man altid er fikseret på sex i et parforhold, hvad med de menneskelige værdier så som venskab og forståelse for hinanden en god sparringspartner om livets strabasser.

For min kone og jeg drejer det sig i lige så høj grad om de menneskelige værdier, sex er dejlig men ikke et must. Men hjerterum/forståelse for hinanden er et vigtig redskab i et parforhold.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 16-06-03 12:00

Der er en ting I glemmer! :)

Måske manden tænder på nogle ting som han har svært ved at fortælle konen. Han har måske fundet ud af at han tænder på sex med mænd el. elsker at gå i dame tøj, lak & læder. Har engang læst om en fyr der ikke kunne blive liderlig/tænde, hvis der ikke var en feminin højhælet sko med i samlejet....

Så måske man skulle sætte sig ned, og lære at kommunikere sammen, finde ud af hvad i hver især tænder på... Det kunne jo også ske at DU havde noget der tændte dig, som du ikke havde fortalt ham... (Kunne være domination, SM, blindfold e.lign )

MVH
JJ

Kommentar
Fra : jay_jay

Dato : 16-06-03 12:02

BTW

Kommunikation er en vigtig factor i et hvert forhold, både i hverdagen & sexlivet.

SEX er ikke kun frem & tilbage!!

Kommentar
Fra : Wollepete

Dato : 16-06-03 14:29

Been there - done that.....
jeg har den holdning at fungerer man ikke sammen seksuelt så kan man have nok så godt et venskab i forholdet og andre menneskelige værdier..... Får man ikke sagt hvad man har lyst til og kunne tænke sig, får man aldrig et frit forhold til sex med sin partner..... DET vil altid ligge i baghovedet som noget der skal prøves en dag... og kan man ikke sige det til sin partner, bliver det oftest med en anden ( som så udvikler sig til elskerinde/elsker, og så er fanden løs )... DET skete for mig..... og jeg er så heldig at jeg idag lever sammen med denne "daværende elskerinde" nu....Vi har et pragtfuld forhold .. netop pga vores åbenhed omkring sex og andre forhold i livet, som gør at man kan lade sig "FALDE"..Derfor ... luk posen op og find ud af hvad I har lyst til... og tro mig oftest er det gensidigt at man ikke har turde sige det af frygt for at være " unormal".....
Både mænd og kvinder har lige meget lyst til sex, forudsat at det er med den rigtige partner og ikke mindst på den rigtige måde....... tænk over den....

Kommentar
Fra : r_anthonisen

Dato : 25-06-03 22:26

Hvis manden ikke gider dyrke sex, er det hoejst sandsynligt fordi, han har daarlig samvittighed over et-eller-andet.. han har maaske vaeret utro eller har ikke lyst til at vaere sammen med den paagaeldende kvinde mere. Dette boer tages op til samtale- der MAA vaere noget galt. Maend er skruet saadan sammen, at hvis der er mulighed for sex med partneren, forfoelges det, med mindre der er noget alvorligt galt i forholdet til kvinden.

Kommentar
Fra : carten

Dato : 01-07-03 18:41

Du er garanteret så grim at det er der for

Kommentar
Fra : riko

Dato : 07-07-03 20:01

det kan også komme af feks at han tar mange stoffer det har jeg prøvet..

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 20-08-03 10:48

Tak for svaret skingur.