/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke slette en divX fil
Fra : sredna2210
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 15-06-03 20:42

Hej
Jeg kan som sagt ikke slette en fil.
Kører med win-xp
Det er en film der er tale om, men når jeg prøver at slette den kommer der en popup hvor der står at den ikke kan slettes og den evt. bliver brugt af andre programmer.
Jeg har prøvet at genstarte og lukke div. programmer, men stadig uden resultat.

på forhånd tak
Anders

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 110 point
Dato : 15-06-03 20:47

http://www.kandu.dk/dk/tip/3028
Dette skyldes at Stifinder/Explorer prøver at køre en preview når du markerer den, og hvis AVI filen da er korrupt kan det ikke lade sig gøre

Her er hvordan du løser det:

Opret en ny mappe, og prøv om du kan flytte filen over i mappen. Hvis det kan lade sig gøre er det derefter muligt at slette mappen.

Men af en eller anden grund kan dette i nogen tilfælde ikke lade sig gøre, men med registreringsdatabasen kan det lade sig gøre

1.Gå til Start --> Kør --> og skriv regedit

2. Find frem til følgende nøgle:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

4. Slet denne nøgle.

5. Afslut Regedit og genstart computeren. Nu laver explorer/stifinder ikke længere denne preview

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 15-06-03 20:48

Hej sredna

Prøv at starte i fejlsikret og slet den derfra, der er filer i brug under win-xp. I fejlsikr. har du kun min. af filer kørende

frostys say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 15-06-03 21:01

Tak for svaret Uffe29.
....det virkede med at slette denne nøgle, men også helt uden at genstarte...(havde prøvet det med at flytte til mappe)
Hurtigt og godt svar...al respekt til dig Uffe....(skulle nok lige have søgt på kandu inden jeg stillede spørgsmålet...men hva)

Anders

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-06-03 21:03

tak for komplimentet.....