/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skiven i koblingen
Fra : Schwen
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 15-06-03 19:28

Er der nogen herinde som ved hvordan man fjerner skiven der sidder i koblingen på en Aprilia Rally?
Jeg skal nemlig have fjernet begrænsningerne på den, og skiven i koblingen er den eneste begrænsning jeg ikke lige har så meget forstand på.

Kommentar
Fra : Provos

Dato : 15-06-03 21:35

Det er bare med en luftnøjle at pille hele remskiven og den bagerste del af, så kan du lige med en stor nøgle skrue koblingen af, men pas på fjederen, den er lidt småstram ;)

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 17-06-03 12:34

Hvis du ikke kan få fat på en luftnøgle kan du også bruge en speciel tang (Koblingsnøgle kan købes ved Thansen) som kan gribe ind i to af hullerne på koblingen så du kan holde den fast i mens du bruger et topnøglesæt til at skrue bolten af.