/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere Office 2010
Fra : Dieter
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 08-08-14 13:35

Hej, jeg kan ikke greje det. Har forsøgt flere gange. Det vil dog ikke lykkedes.
Hvem kan hjælpe mig ? Men det skal være en GRATIS udgave !

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 08-08-14 13:42

Der findes ingen gratis Office 2010 udgave! Kun hvis du er villig til at bruge en cracket version, og det er jo med til at gøre det dyrere for dem der vælger at betale. Fy! Fy! Slemme fy!

Hvis du vil have en gratis office pakke så installer LibreOffice eller OpenOffice.

http://da.libreoffice.org/

http://www.openoffice.org/

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-08-14 13:42

microsoft office 2010 er ikke gratis brug eventuel kingsoft office den er gratis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-08-14 13:53

Du kan bruge Google Docs, gratis, kræver du har en konto.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-08-14 16:57

Citat
Der findes ingen gratis Office 2010 udgave!

Se det er så ikke rigtigt, der findes faktisk en gratis version af Microsoft Office 2010.
Den hedder Microsoft Office Starter 2010 og indeholder en basisudgave af Word og Excel. (Ingen sidehoved eller sidefod, ingen makro, ingen ..........)

Det er ikke en du selv kan installere på computeren, den skal være præinstalleret fra producenten af computeren.
Det foregår så på den måde at du starter den præinstallerede version af Office 2010 op og så spørger den om du har en licensnøgle, om du ønsker at købe Office eller om du vil bruge den gratis begrænsede basisudgave.

Istedet for at installere Office 2010 på computeren kan du benytte Microsoft Office Online, det er gratis: http://office.microsoft.com/da-dk/online

Hvis det SKAL installeres lokalt på din computer så vil jeg lige som Brassovotski anbefale LibreOffice (se link hos Brassovitski)

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-14 00:09

Tak for jeres svar.
Så har jeg et andet problem med samme emne:
Jeg har en Excel fil hvor jeg har en masse koder. Dem kan jeg faktisk ikke undvære.
Spørgsmålet er så: hvordan kan jeg få fat i al disse koder ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-14 00:18

OpenOffice kan læse Excel filer, hvis altså du ikke mener makroer der er indbygget i arket. Jeg ved ikke med de andre.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-14 00:19

Jeg har følgende liggende på min PC:
Microsoft office. - Media - office 11 - Tempplates
Mon der findes en fil der hvormed jeg kan installere Office pakken ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-14 00:25

Du er godt nok svært at danse med!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-14 03:10

Citat
Jeg har følgende liggende på min PC:
Microsoft office. - Media - office 11 - Tempplates
Mon der findes en fil der hvormed jeg kan installere Office pakken ?

Du kan ikke installere Officepakken hvis du ikke har købt en licens, og lykkes det alligevel fra en installationsfil der ligger på computeren vil der blot ske det at den ikke virker eller at du bliver opfordret til at købe en licens for at komme videre.
Sammenlign det med at der står en bil klar til brug, men hvis man mangler kørekort eller nøgle bliver den stående.

For at se din Excelfil kan du installere nedenstående program, men du kan ikke skrive eller redigere i dokumentet medmindre at du bruger de prorammer som andre har foreslået.

http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=10

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-14 09:37

Brassovitski :
Jeg er svær at danse med, skiver du. Det er jeg nu ked af at få i hoved. Jeg er jo bare opsat på at gør alt så godt som jeg nu formår.
Eller er jeg nu indstillet på at installere OpenOffice

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-14 17:37

Tak for svaret Brassovitski.
Jeg har installeret http://www.openoffice.org/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-14 18:23

Ok! Bemærkninger var pga. At du springer lidt rundt i det hele uden at være lidt mere specifik. Absolut ikke ondt ment,